Ayakkabı Çılgınlığı : Adidas Yeezy, Hayattan Bıktırtan Dakikalar

in #tr6 years ago

Geçen arkadaşım Adidas marka Yeezy modelinde bir ayakkabı almak istiyordu. Bu ayakkabı İstanbul'daki bir kaç Adidas mağzasına yılda bir veya iki kere geliyor ve geldiği yarım saat içerisinde tükeniyor. Hayranı çok. Bu ayakkabıyı 1000 liraya alıp akşama 3000-4000 tl ye satabilirsiniz.

y1.jpg

Perşembe gecesi uyumadım ve cuma sabah 5 de arkadaşımla beraber evden çıkıp Ataşehir'de bulunan Paladium AVM 'ye gittik. Gittiğimizde liste yapılmıştı ve bu listede 11. ve 12. olduk. Geri kalanlar gece 10 dan beri AVM'nin kapısında bekliyormuş.

Gittikçe kalabalıklaştı ve yaklaşık 100 kişi olduk. Sabah 9 da AVM'nin kapıları açıldı ve bazı uyanık arkadaşlar arka kapıdan girip koştura koştura birbirini iterek adeta barbarlık yaparak mağazanın önünde 9 da sıraya girdi.

Mağaza 10 da açılcaktı ve adidasın internet sitesinde belirtildiği üzere ilk gelenin listesi üzerine içeri alınması gerekiyordu. Neyse uzatmak istemiyorum sinirleniyorum. Olaylar çıktı, güvenlik şefi de çok vizyonsuz bir insandı. Adama bizim listemiz var kurallara uyulsun dedik ve o da ben bu kuralları tanımam. Herkesi baştan kapıya alıyım herkes tekrar koşsun mağaza önüne gibi saçma laflar ediyordu. En sonunda polisler geldi fakat çok geçtii hakkımız çoktan yenmişti.

Neyse sonuç olarak gece 10 dan sabah 10 a kadar bekleyenler ve bizim hakkımız yendi. 8.50 de gelip arka kapıdan girenler sıraya geçti ve ayakkabılarını aldılar.

y2.jpg

Ben de karşımdakileri insan sanıp güzel güzel kibar bir şekilde derdimi anlatmak istiyordum fakat olmadı. Kapitalizimi doruklarına hissede hissede gece 5 de gittiğim mekandan çıkıp eve gittim ve yattım. Bir daha da kimse bana Yeezy demesin. Bu olaylar Türkiye de bir kez daha insanların istediğini almak için diğer insanlara neler yapabileceğini güzel bir şekilde gösterdi. Malesef Türkiye'de istediğinizi almak için kurnazlıktan başka yol yok. Düzgün insanlar da var lafım meclisten dışarı. İnşallah bir gün okuma oranımız, eğitimimiz düzelir de vizyonsuzluktan bu kadar sıkıntı çekmeyiz.

Teşekkür ederim okuduğunuz için.

Image Source:
1, 2 (Link)

Sort:  

Bu tipler her yerde, ve sayıları da artıyor... Çapsız, niteliksiz böylesi insanlarla karşılaşmak son derece can sıkıcı...geçmiş olsun

Kesinlikle öyle, sağolun.

Malesef ülkemiz böyle. Üzüldüm açıkçası okuyunca o zavallı yeri gelince hak peşinde koşan tellallara.

İlkokul günlerim aklıma geldi. Kantinde en önlerde sıraya girip en son ihtiyacımı alıyordum. O çağlarda öğreniyoruz birbirimizin sırasını gasp etme mantığını. Ağaç yaşken eğilir. Müfredatımıza bu tarz görgü kurallarını eklememiz gerekiyor. Sadece öğretime değil eğitime de önem vermeliyiz.

Kesinlikle katılıyorum.

Hiç bir dünyevi şey için saatlerce sıraya girip beklemedim, Bunlar kapitalizmin oyunları.

Hocam ya tuketim ve marka tutkunlugu cok kotu bisey...ne kadar azla mutluysan okadar zenginsin...ve okadar esyaya kole degilsin...
Yazi bana olayu yasatti ordaydim adeta tesekkurler

Kesinlikle katılıyorum, bundan sonra benimde işim olmaz. Gerçi tek başıma ne kadar almayarak protesto edebilirim bilmiyorum ama orda çalışanlar için yurtdışındaki Adidas Genel Merkezi'ne kadar kovalayıp şikayette bulunacağım. Hepsinin ismini tek tek aldım.

Sıra kendisi bir medeniyyetir. Bizdede bu hallar oluyor. Eğitim şart.

Ders niteliğinde bir post olmuş. Ülkemizin sorunlarını tek bir hikayeye sığdırabilmişsiniz. Post için teşekkür ederim.

Kıymetli yorumun için teşekkür ederim.

Bu tür insanlar maalesef her türlü ortamda kendilerini gösteriyorlar, azalacaklarına dair olan inancımı kaybettim. Çünkü bunun çözümü sadece okuma düzeyi, okulda alınan eğitim değildir, ailede alınan eğitim de oldukça önemlidir. Umarım bir daha başınıza böyle bir şey gelmez, çok geçmiş olsun..

Ben de inancımı kaybettım çok kücük bir azınlık dışında.

Günlük hayatın içinde maalesef ki rastlıyoruz :( Kesinlikle katılıyorum eğitim çok önemli.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64664.11
ETH 3166.18
USDT 1.00
SBD 4.11