Hadi Biraz Oyun Oynayalım, Eğlenelim...

in #tr6 years ago


  • Bu postum ne bilim ne de teknoloji ile ilgili olacak. Steemit'e başladığımdan beri ilgimi çeken ve üzerinde zaman zaman nedensiz yere düşünmeme neden olan bir şey var o da 'Steemit Hesap Adlarımız'. İngilizce'de account ya da user name olan bizler için de bir anlamda nick name diyebileceğimiz bu adlar, çoğumuzda çok ilginç. Hatta bu adları çoğumuz, discord kanallarında da aynen olduğu gibi kullanıyoruz.

Aslında kullanıcı adlarımız çoğumuzun kimliğini çok da açık etmemek için arkasına gizlendiği güzel birer örtü gibi. Çok ilginç ve güzel kullanıcı adları var Steemit'te. Ancak bu ilginçlik çoğunlukla beraberinde bu isimlerin üzerinde istemsizce düşünmemize neden oluyor.

Gerçek ismi ne ki?
Kadın mı yoksa erkek mi?
Lakabı mı bu yoksa unvanı mı?
Gerçekten çok merak ediyorum niye bu kadar uzun ve saçma bir kullanıcı adı bulmuş ki bu adam?
vs. vs. vs.

Kaynak

İşte ben de bir çok takipçimin ya da Steemit arkadaşımın kullanıcı isimlerinin manalarının ne olduğunu şiddetle merak ediyorum. Daha Steemit'e ilk girdiğim andan beri hep merak ettiğim şeylerden birisi de bu olmuştur. Bu postu bir fırsat olarak kullanıp birbirimizle gerçek manada tanışmak için de vesile olabilir diye düşünüyorum.

İlk bilgiyi ben vereyim benimkinin anlamı aslında çok açık :

gokhan83kurt

Adım doğum yılım ve soyadım :)

Ben fazladan biraz daha bilgi verebilirim. Dileyen kendisiyle ilgili fazladan bilgi vermek istemiyorsa elbette saygı duyarız. 35 yaşında Ankara'da yaşayan bir Fizik Mühendisiyim. Erkeğim :))

Evet Sıra Sizde! Bekliyoruz.

NOT: Biliyorum bilimsel bir içerik değil ve #turkcebilim etiketini bu post için kullanmam belki de çoğunuz için uygun olmamış olabilir. Her zaman dediğim gibi #turkcebilim etiketi bana ait değil. Hepimizin etiketi. Bu nedenle eğer bu post için #turkcebilim etiketini kullanmamın doğru olmadığını düşünüyorsanız, lütfen çekinmeden yorumlarda belirtin. Etiketi kaldırıp başka bir şeyle değiştirebilirim. #turkcebilim takip eden ve yazan çok sayıda takipçim olduğu için ve böyle bir eğlenceye katılmalarını arzu ettiğim için bu tag'i kullanıyorum.

animasyonum.gif

Sort:  

sizi tanıyordum:) ben yorumları okumaya geldim:)) 🙆‍♀️

isim sude, soyisim defter? 😄

🙆‍♀️🕵️‍♂️

İsim ; Su, Soyisim ; Defter ?!? 😊

🙆‍♀️

Ben sanırım bu eğlenceye katılamayacağım çünkü benimki dımdızlak ad soyad :))

Aslında eskiden ben de bir çok platformda ve oyunlarda farklı nick ler kullanırdım ama bir gün her yerde artık kendi ismimle apaçık bir şekilde var olmayı seçtim.

39 yıllık bir herifim.
Uzay mühendisliği mezunu, uçak mühendisliği yapan öyle saçma sapan biriyim işte.

Son paragrafı görmedim 😀

Son mu , paragraf mı? Yok öyle bişe 😀


Yasujizr


Kim okumaya çalışsa, aslında okunmasını istediğim şeklinden farklı okuyor. @captainsailor ve @eyupyusuf hariç. Asıl mahlas "Yasuji" , zr ise soyadımdaki sessiz harfler.

Okunuşu: Yasujizere , Yasuji deseniz de olur.

Anlamı ise "sessiz olan" diye biliyorum. Uzak Doğu isimlerine karşı bir zaafım var. Y harfini seviyorum. Okunurken Y ile Z'nin birleşimi kulağıma hoş geliyor ve bu yüzden böyle bir isim seçtim. Aslında internet hayatım boyunca birden çok mahlasım oldu. Aralarında en sevdiğim bu.

Nasıl bulduğuma gelirsek, aradım buldum. İnternet için kullanabileceğim bir isim arıyordum. Üstteki nedenlerle de bu yönde bir isim aradım ve hayatımda bana en yakın olanı seçtim.

netknight: lisedeki sıra arkadaşım bulmuştu yıllar evvel. ya net'li birşey arıyorduk ya da knight'lı tam hatırlamıyorum ama o bulmuştu buna eminim. net, internetin kısaltması. knight'ı(şövalye) sevmemin sebebi ise diablo 1'de ben hep warrior'u seçerdim. fantasy evrenlerinde hep eli kılıçlı tipleri severim. o yüzden yüzüklerin efendisi'nde de aragorn'cuyumdur.

@cashthekush

Hocam benim nickname olayı biraz karmaşık.

Zamanında bir arkadaşımdan mail adresi almasını istemiştim.
Çok alkol tükettiğimden "Keş" ile başlasın demiş ama "cash" olarak kullanmış.

Boyum kısa olduğundan basket maçlarında en zayıf halka bendim.
Ama atışlarım iyi olduğu için "Larry Bird" derlerdi :)))
Benim arkadaş sağolsun "Bird"(Türkçede Kuş demek) kısmını almış ama "Kush" olarak kullanmış.

İngilizce düşünüldüğünde;
cash=nakit
the kush = kafa yapan ot anlamında iken

Türkçe düşünüldüğünde (yani yakın çevremdeki arkadaşlarımın çoğunun bildiği gibi)
cash= Keş
the kush= Kuş

gibi bir şey çıkmış ortaya.

Yıllardır kullanıyorum, çok memnunum:)))

Ben de bunu okuduğuma memnun oldum :D

😂😂😂 Boşuna imzamı kuş şeklinde yapmaya uğraşmadım 😉👍

@@@@@@@@@@@@@@
OvO
@@@@@@@@@@@@@@

Epey başarılı :)

çok karmaşıkmış iyi ki açıkladın :) cash tamamdı ama kush biraz sıkıntılı

Ah o arkadaşımı bir bulsam :))) Ama sağolsun, 20 seneden fazladır kullanıyorum :) 👍

Benimki de tıpkı seninki gibi ismimden ve soyadımın sessiz harflerinden oluşuyor. Zaten profilime giren kişi de ismim ve soyismimi görebiliyor :)

Normalde sosyal platformlarda oyunlarda çok daha farklı bir nick kullanırdım. "couchait" idi. Pek de bir manası yoktu. Kagantryk'ye geçmemdeki sebep ise bundan 3-4 yıl öncesinde editörlük yaptığım şirket kendime bir kullanıcı ismi belirlemem gerektiğini ve yazdığım yazıların bundan sonra o isimle yayınlanacağını bildirdiler. Ben de bunun üzerinde madem bir iş olarak bunu yapıyorum o zaman kendi ismimden bir şeyler olmalı diyerek bunu kullanmaya başladım :)

Okurken yüzde güzel bir tebessüm oluşturan şirin bir paylasim olmuş😊 ve evet size katılıyorum bu nick name (takma)isimler konusunda bende düşünüyorum gerçek isimlerimız olamazmiydi ki ilk başlarda steemit i açarken öyle olmasi gerketigi söylenince malum nick im ile açtım sonrasında degistirmek istesem de olmadı fakat sonra ısındım tabii aslında beni yansıttığı için ki aslına bakarsanız bazı rumuzlara dikkat edilirse aslında gerçek isimleri görebiliyorsunuz bazılarının tersten yazılması bazilarinin sa harflerin yerlerinin degistirilmesi gibi 😊

Sanırım en saçma hikaye benimki olacak. Steemit'te hesap açarken anonimlik gereği bir isim seçmek gerekiyordu. Normalde tüm sosyal medya hesaplarımı kendi adımla kullanırım. Öyle arkadaşlarımın bana taktığı bir takma isim de hiç olmadı. Çok eski dönemlerde internette kullandığım bir iki takma ad var ama onları gören beni tanıyacağı için kullanamazdım. Hangi isim olduğunu çok da önemsemiyordum ama bir şey yazmam gerekiyordu. Boş boş ekrana bakarken bir yandan da evde laflıyorduk, o sırada da erkek arkadaşım çocukken sahip olduğu köpekten bahsediyordu. Bilin bakalım o köpeğin adı neydi? 😄

😄😄😄

😂😂😂 Hiç bu şekilde düşünmemiştim 😅

Punk müzik seviyorum desem daha karizmatik olurdu tabii ama işin aslı bu. Burada bu kadar insanlarla haşır neşir olacağımı düşünmemiştim. Bilseydim daha kendime uygun bir şey seçerdim 😄

Ha bu arada punk da severim o ayrı 😉

hiç böyle bir hikâyesinin olduğunu tahmin etmezdim:)

Agememnon, eskiden beri değişik ortamlarda kullanmış olduğum, okulda arkadaşımın önerdiği, Yunan mitolojisinde geçen kralların kralı. Belki de ismimden kaynaklanıyor, ismim Hakan olduğu için bu takma isim kullanmakta ilk sıramda.

Dizi karakteri olduğu için çok açıklama yapmama gerek yok sanırım fakat yaratılmış en iyi karakterdir :D


25 Yaşında profesyonel öğrenciyim :)


Etiket konusuna gelirsek de bence etiket yerine etiketin discord kanalında paylaşım yapılabilir. En azından böyle bir mantık yaratmamak adına. Tabi ben de çok net yaklaşamadım. Sadece bu fikre daha yakınım. Ayrıca etiketin fikir babası (madem erkeksiniz :D) sizsiniz ve çok minnettarız :)

Profilden mi kaynaklı bilmiyorum ama yaşınızı daha büyük bekliyordum.Yazılarınız da bana öyle bir etki yaratmış olabilir :)

Bunu olumlu değerlendiriyorum hocam? :)

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64275.02
ETH 3139.81
USDT 1.00
SBD 4.14