Ruhumun Tonları #008 & 迪玛希 (Dimash Kudaibergen)

in #tr6 years ago

Müzik ruhun gıdası ise sevdiğim müzikler de ruhumun tonlarıdır o zaman. Bu içerik serisinde sizinle sevdiğim müzikleri ve müzikle alakalı olarak ilgimi çeken konuları paylaşıyorum.

If music heals the soul then the music I love is also the shades of my spirit. In this content series, I share the music that I love and the subjects that are relevant to music, with you.


RUHUMUN TONLARI.jpg

ayrac1.png

Aslında şimdi dinleyeceğiniz sesin üzerine söylenecek çok fazla bir şeyim yok. İsterseniz önce baştan sona bir dinleyin, ondan sonra üzerinde konuşalım:



Özellikle 02:20'den sonuna kadar çıkardığı sesleri tekrar tekrar dinlemenizi tavsiye ederim. Böyle bir ses yok, kendine has yankılama yeteneği ile çıkardığı sesler çok çok ilginç.

Çin'de yayınlanan The Singer (bizdeki O Ses Türkiye) yarışmasında 2017 birincisi olmuş Kazakistanlı bu arkadaşımızın sesini ilk duyduğumda kesin bilgisayarla oynuyorlar diye düşünmüştüm. Özellikle şu videosunun 04:38 zamanından sonra çıkardığı sesin müzik dilinde tanımı yok. D10- D8 diyenler olsa da tam karşılamıyor bu sesi:



Cem Adrian ile karşılaştıranlar oluyor ama Cem Adrian'ın kafa sesiyle çıktığı seslerde göğüs sesiyle geziniyor bu eleman. Nasıl bir performanstır bu böyle anlayabilmiş değilim. Sesini tanımlayamıyor vokal dersleri verenler.

Çıktığı ses tonları inanılmazken bir de oralarda yaptığı nağmeler efsane. Bass, baritone, tenör, soprano tonlarında rahatça gezinebiliyor sesiyle. Sesini yavaş yavaş değiştirebilme yeteneğini geçtim aniden 3-4 oktav atlayışları kulağınızı bayram ettiriyor resmen. Dinliyorsunuz, anlatmaya gerek yok, dinliyorsunuz.

Son olarak Türkiye'de de önemli bir fan kitlesine sahip olan Dimash'ın Gesi Bağları'nı seslendirdiği videoyu da buraya bırakayım:


Sort:  

Not olarak kalsın burada.
Dimash Kudaybergen.

İlk defa duydum 🙊 Çok değişik ya kafamda yankılanıyor hâlâ 😳

Çok güzel ama değil mi 😊

Çok güzel ve etkileyici. Kıskandım 😔

This post has received a 0.16 % upvote from @drotto thanks to: @golge.

Ömrümde bir sesten bu kadar etkilendiğimi hatırlamıyorum. İlk videoyu önce telefondan normal dinledim. Etkisi müthiş, içim koptu o çıkış yerlerinde , tüylerimin diken diken olduğunu hissettim. Sonra da bir kaç kez üst üste kulaklıkla dinledim, ikinci videoda da aynı duyguyu verdi, olamaz böyle bir ses. Ne Cem Adriyan ne başka birşey, büyülü bir ses. Lp hayranlığım yerini Kazakistanlı Dimash a bıraktı diyebilirim. Nereden buldunuz bilmiyorum ama bu sesin benzeri yok. Duygusal şarkı hayranlığım Dimash le devam edecek...

😊 benden fazla övmüşsünüz, iyi dinlemeler o zaman. Burada yazma amacım aslında nadir olanları ortaya çıkarmak, var olan üzerine ise farklı bakış açılarıyla yorum yapmak.

Birilerinin dikkatini çekmesi bile yeterli benim için 😊

Comment removed

Çok oktav :) ses inanılmaz gerçekten inanılmaz. Dinlerken sadece ses cambazı olarak anılacak olmasından korktum açıkçası. Üretebileceği her şey sesinin arkasında kalacak gibi.

Kesinlikle öyle 😊

Açık ve net çok etkileyici bir ses, ilk defa dinledim. Bildiğimiz bir türküyü farklı bir yorumla dinlemek de ayrı güzel ki bütün vurgular da yerinde.

Bildiğimiz bir sesi dinleyene kadar da içindeki duyguyu ayırt etmek pek mümkün olmuyor, o yüzden bıraktım onu da 😊

anca şimdi dinleyebildim daha önce hiç duymamıştım, nasıl bir ses böyle kulaklarıma inanamadım bi an🙆‍♀️

bizdeki o ses gibi olduğunu anladım ama bizim yarışmacılarla kıyas bile edemedim:)

Dinliyorsunuz, anlatmaya gerek yok, dinliyorsunuz. 👌

gesi bağlarını da severim ayrıca:)

Bu insanlar yanında piyanisti ve doktoruyla beraber geziyormuş, ne gazlı içecek ne sigara kullanmıyorlar. Seslerine aşırı derecede önem verip günde 7-8 saat sesleri üzerinde düzenli çalışma yürütüyorlarmış. Bizde öyle mi acaba 😊

Gesi bağları da çok iyidir onu da atacağım ilerde ama farklı versiyonlarıyla 😊

yaptıkları işe önem veriyorlar, kendilerine saygı duyuyorlar öncelikle..
bizdekilerle dedim ya kıyas bile edilmiyor:)

gesi bağlarını da bekliyorum bakalım, sevdiğim yorumu görürüm belki:)

Congratulations @golge! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your Board of Honor.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last announcement from @steemitboard!

Do you like SteemitBoard's project? Vote for its witness and get one more award!

PLEASE CHECK THE UPDATED USER GUIDE
Released on: May 14th

As a friendly reminder, the current upvote fee is $0.12 SBD ($0.121 for incognito). Current 300%+ upvote is now $0.36+ SBD.

Join our 10 SP Challenge!!!

Simply click this link to delegate 10 SP Now!

Or delegate any of these other amounts and make a "striking" return on your investment!
50 SP --- 100 SP --- 200 SP --- 500 SP --- 1000 SP

That being said...

BOOOOOOOOOM!!!

The ground shakes as incredible power lights the sky. The thunder tests the quality of your post and deems it worthy, rewarding it with a 300% upvote and comment from @thundercurator.

Increase your chances of a 100% upvote and support the project by:

Investors who delegate SP to @thundercurator are entitled to 75% of @thundercurator income after curation. Get on-board early and grow with us!

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63134.74
ETH 3052.94
USDT 1.00
SBD 3.81