BANA İKİMİZİ ANLAT - Sevdiğini Anlatmak-

in #tr6 years ago

 


Korku başarının yardımcısıdır.

Eğer korkmuyorsan işte o zaman kork!

Kulağıma küpe olan cümleler ile büyüdüm ben. Bir de Neşet Ertaş türküleri vardı. Dedemden mirastı o türküler bana. “Bazı şeyler bu hayata bir kere gelir” derdi. “İşte onların değerini bilmelisin. Bir daha böyle türküler yazılmaz belki. Bu türküleri şimdi dinlemelisin.” Ne kadar eksik kalırsam kalayım benim bir annem vardı ve ben onun için en iyi şekilde yaşamalıydım. O benim başarımla mutlu olacaktı ve ben onunla huzur bulacaktım. Bir de Eylül vardı ve onun aptalca kararları… Üniversite için yurtdışına gidemedi Eylül. Aynı şehir de başka okullarda okuduk. Delil yurtdışına gitmekten vazgeçince Eylül de istemeye istemeye kararını değiştirmek zorunda kalmıştı. O gün çok sevinmiştim. İnsan bir başkasının üzüntüsüne sevinir mi? Ortada böyle bir sevgi olunca seviniyor işte. Hayatımın en zor dönemlerini yaşadım o yıllarda. Öyle anlar oldu ki, keşke yurtdışına gitselerdi, dedim. Tam dört yıl boyunca gözlerimin önünde yaşadılar aşklarını. Ben hep dış kapının dış mandalı olarak kaldım. Sayısız kez aldatıldı Eylül ve her seferinde onu yanımda buldum. Benden başka çok arkadaşı vardı ama ne zaman canı yansa gelip beni buluyordu. İlk ayrılıklarını üniversiteye başladığımız sene yaşadılar. Tam bir buçuk ay boyunca benimle beraber oldu Eylül. Dünyanın en mutlu adamı olmuştum. Sanki bir daha başkasının olmayacak gibiydi. Ta ki Delil dönene kadar. Bir akşam Beşiktaş sahilinde arabanın içinde otururken Eylül’e bir mesaj geldi. “Kimmiş?” diye sordum. Söylemedi. “Önemsiz bir mesaj” dedi. Önemsiz adam Delil yine hayatımızın içine girmişti. O günün sabahı Eylül’ün mesajıyla uyandım.


Ben onu sevdiğimi anladım, kusura bakma!

Cevap vermedim. Tüm onurum ayaklar altına alınmıştı. Bunu hak ettiğimi düşündüm o gün. Israrla seviyordum onu ve bunu çok iyi biliyordu. Ne zaman canı yansa ona kucak açacak bir adam vardı burada ve ne zaman dönse açık bir kapı. Ben buydum işte. Ben sadece seven bir adamdım. Hiç hak etmediği kadar üzülen ama hak ettiğinin binde biri kadar sevilmeyen bir adam. O sene tüm hayatımı mahvetti Eylül hanım. İlk defa o kadar çok yıkılmıştım. Unutamadığım o bir buçuk aylık ilişki bende olmadık yaralar açmıştı. Hiç benim olmasa bu kadar canım yanmazdım, ama artık bir kere benim olmuştu ya,canımın yanmadığı yeri de kalmamıştı. Onu sevdiğini anlamıştı. Beni zaten hiç sevmemişti. İçime oturmuştu o cümle. Ben ona, onu sevdiğimi söylememiştim. Bunu bilmesi bile beni mutsuz ediyordu. Hiç hak etmeyen birini seviyordum belki de… Son bir kez görüşmek için mesaj attım ve onu Gülhane Parkı’nın oradaki setüstü çay bahçesine götürdüm. Orası en sevdiğim mekandı. Çoğu zaman yazılarımı orada yazardım. İki kişilik bir demlik aldık ve çaylarımızı içmeye başladık. Demlik hemen soğuyordu. İkinci bardağın da tadı oluyordu ama üçüncü bardağı pek sevmiyordum. Çaylarımızı doldurdum. Manzara olarak en güzel yerlerden birine denk gelmiştik. Eylül buraya ilk defa geliyordu ve sevdiği her halinden belli oluyordu.

-Çok güzel bir yer burası Rüzgar

-İstanbul’daki en sevdiğim mekanlardan biridir.

-Beni neden çağırdın bugün, çok vaktim yok ama seni kırmamak için geldim. Delil ile görüşeceğiz, çok kalamam.

-Çok kalmanı istemiyorum Eylül. Bir anı anlatacağım, sonra istediğin yere gidebilirsin.

-Çok seviyorsun sen bu hikayeleri…

-Senden daha çok sevmiyorum hiçbir şeyi.

-Sen beni sevmiyorsun ki, sevdiğini sanıyorsun. Seni seviyorum derken bile yalan söylüyorsun.

-Öyle mi? Benimle geldiğin Beşiktaş maçını hatırlıyor musun?

-Hatırlıyorum tabii, yenilmiştiniz ve senin suratın düşmüştü.

-Şimdi çok klasik olacak ama sevinmek için sevmedi Eylül. Konumuza dönelim… Senin vaktini de almayayım. O gün sana sevdiğimi söylemiştim ilk kez.

-Evet, anlat hadi.

İçimde kalan her şeyi ona küçük bir anı ile anlattım. Dedemden dinlediğim küçük ve anlamlı bir anı.

Senin aşkın geçse geçse kalbime geçer…

Nasıl bir Beşiktaşlı olduğumu iyi bilirsin. İçimde ayır bir sevdası, ayrı bir yeri vardır. Bu başka bir aşk, çünkü Beşiktaş kimseyi terk etmez ve sevdası hiçbir zaman geçmez. Sezen Aksu’nun şarkısında, “Geçer geçer neler neler geçmedi ki…” dediğine bakma sen! Beşiktaş aşkı geçse geçse babadan evlada geçer, bunun ötesi de olmaz.Şimdi neden bunları anlattığım düşünürsün belki. Birkaç şey daha anlatacağım ve sonra tek bir şey söyleyeceğim. Vedat Okyar’ın bir anısı bu.Vedat Okyar’ın aşkımızla ne ilgisi var, diye düşünme. İlla düşüneceksen, benim bu aşkı sende nasıl derin yaşadığımı düşün. Bir maç sırasında rakip takımın oyuncusu öyle sıkı bir tekme atıyor ki, Vedat Okyar can acısıyla bir anlığına zarafeti falan unutup küfrediyor. Oyuncu hemen, öğretmene şikayete giden bir talebe gibi hakeme koşuyor.

“Hocam, Vedat bana küfretti.”

Hakem de bir efsane: Doğan Babacan. Vedat’ın küfredeceğine ihtimal vermiyor ama yine de yanına gidip soruyor:

“Vedat, sen küfür ettin mi falancaya?””

Vedat Okyar duraksamadan,

“Evet, ettim” diyor.

Doğan Babacan’ın eli cebine gidiyor… Geri geldiğine o el bir kırmızı kart tutuyor. Havaya kalkan kırmızı kart tüm stadı şaşkınlığa ve temelli bir sessizliğe gömüyor. Olacak iş değil. Beyefendi Vedat kırmızı kart yiyor. Üstelik yediği tekmenin üstüne tatlı niyetine…

Tezcan, arkadaşımın yanında tüm olanlara şahit olmuş. O da şaşkınlık içinde:

“Oğlum” diyor Vedat’a, “Manyak mısın sen, niye ettim diyorsun. Etmedim deseydin ya”!

Vedat Okyar’ın kısa ama çok anlamlı cümlesi dökülüyor o an ağızdan:

“Üstümde Beşiktaş forması varken yalan mı söyleyecektim?!”

İşte ben sana, “Seni seviyorum” dediğim gün, üstümde Beşiktaş forması vardı. Şimdi istediğin yere gidebilirsin.

Uzun uzun yüzüme baktı. Bir çay daha içelim mi diye sordu. Geri çevirmedim teklifini. Beraber bir çay daha içtik ve kalkıp gitti. Asırlık çınarlar ile İstanbul’un o güzel boğaz manzarası arasında sıkıştım kaldım. Sevip de sevilmeyen her adam gibi, sevip de sevilmeyen her adam kadar sıkıştım. Hem kendime hem onun kalbine…


Posted from my blog with SteemPress : https://kimseye-guvenme.000webhostapp.com/2018/07/bana-ikimizi-anlat-sevdigini-anlatmak

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70597.89
ETH 3559.60
USDT 1.00
SBD 4.77