Radyofrekansı İle Burun Ameliyatı #1 (Kendi Tecrübelerim)

in #tr6 years ago (edited)


Kaynak

Herşey Nasıl Başladı

Şuan 27 yaşındayım ve çocukluğumdan bu yana her zaman burun tıkanıklığı problemleri ve buna bağlı olarak baş ağrısı sorunuyla uğraşıp durdum. Hastaneye gitme taraftarı olan birisi olmadığım için kişisel yöntemler ile idare ettim her zaman. Doğrusu daha önceden 2 kere muayene olmuştum ve 2 muayenede de sinüzitin var diyerek bana ilaç verip postalamışlardı :)

İlaçlar tabiki fayda vermedi ve ben de başka şeyler denemeye başladım. Öncelikle saçımı her zaman kuru tutuyordum, kaynar suya bir miktar vicks merhem koyarak havlu ile üzerine kapanıyor ve buharı içime soluyordum, burnumu sürekli temizlemeye çalışıyordum fakat hepsi beyhude...

Otrivine Bağımlılığı

Daha sonra otrivine isimli spreyle tanıştım. Gerçekten mucize gibiydi. Bir fıs yaparak burnumu 2 dakikada açıyordum. Bu spreyi 3 yıl önce keşfetmiştim. Başlarda 2-3 günde bir kere kullanmak beni rahatlatıyordu. Daha sonra tüm kışı otrivine ile geçirmeye başladım. Son zamanlarda ise yaz kış günde en az 5 kere kullanır olmuştum. Son olarak gece yataktan çıkarak nöbetçi eczane aradım ve 3 adet daha aldım biri işyerine biri arabaya biri eve... Böylece bağımlı olduğumu farketmiş oldum.


Kaynak

Nefes Alamamak Nelere Sebep Olur ?

Kendi yaşadığım tecrübelerden yola çıkarak; Rahat nefes alan ve nefes alamayan insan arasında bariz farklar vardır. Ağızdan alınan nefes burundan alınan gibi değildir. Bunları şu şekilde sıralayabilirim.

  • En net tabirle kafa basmıyor. Söyleneni anlayamıyorsun, anlasan analiz edemiyorsun, analiz etsen cevap veremiyorsun.

  • Sürekli bir baş ağrısı oluyor. En belirgin yan etkisi diyebilirim. Hayatta çok daha iyi yerlere gelemediysem buna baş ağrılarım sebep oldu diyebilirim.

  • Rahat nefes alınamadığı zaman vücutta bir halsizlik oluyor. Yürüme koşma gibi sportif faaliyetlerde normalden daha az performans gösteriyorsun.

  • Bunlar benim yaşadığım yan etkiler. Ama nefes alamamanın asıl en önemli yan etkisi vücuda
    yeterli oksijen girmemesi sebebiyle diğer organlarda oluşan başka hastalıklarmış. Zaten bunu da öğrendikten sonra doktora gitmeye karar verdim.

Doktor Serüvenim Nasıldı ?

Öncelikle bulunduğum yerde övülen tavsiye edilen güzel bir hastane olmadığından başka bir şehirde özel hastaneye giderek nefes almama engel olan sinüzütü temizletmeye karar vermiştim ki. Bir arkadaşım "özel hastaneye gitmeden önce git devlette muayene ol orda mutlaka film çekerler o filmle özel hastaneye gidersin" dedi. Ben de onun aklına uydum :) Akabinde randevu aldım ve muayene gününü beklemeye başladım.

Doktora gittim ve beni muayene etti daha sonra film de çektirdi. Herşey o anda oldu. Filme baktı ve dedi ki sen de sinüzüt namına bir şey yok. Sadece alt burundaki etler normalden 3 kat daha büyük dedi ve ekledi. "Otrivine mi kullandın". Evet dedim. Kendisi bu ilacın anlık olarak burun deliklerini genişlettiğini, daha sonra daha kötü tıkandığını ve burun eti büyüme sürecini hızlandırdığı söyledi... Ne yazık ki çok geçti. :)

Daha sonra bana radyofrekansı ile 10 dakika içerisinde bu işi çözebileceğini ve eve göndereceğini söyledi ve ben de madem bu kadar basit dedim kabul ettim. Bu esnada 2 adet alerji spreyi ve bir adet ilaç verdi. Ameliyata kadar kullanmamı söyledi. Spreylerin ve ilaçların faydası oldu. Kısmen nefes alabiliyordum. Fakat bir otrivine değillerdi. Otrivineyi bir anda hayatımdan çıkarmak gerçekten zor oldu.


Kaynak

Ameliyat Süreci Nasıl Geçti?

İnanın doktor o kadar rahattı ki ben ameliyat olacağımı dahi bilmiyordum. Gideceğim 10 dk da halledecek eve gideceğim diye düşünürken. Bana ve eşime oda verildi. Birsürü imza attık. Ameliyat kıyafetleri ve bone geldi. Beni paketleyip götürdüler :)

Ben iyi olduğumu söylesem de beyhude. Bu şekilde işlem yapmaları gerekiyormuş. Neyse ameliyathaneye girdim. Uzandım. Doktor geldi hemşiresiyle. Sohbet ederken birden burnuma kalem gibi fakat daha esnek bir şey soktu . Soktuğu şey ağzıma kadar geldi ve çok rahatsız oldum. Akabinde en zor kısmı bu dedi ve iğne yaptı. Gerçekten en son kısımdı canım yandı ve hazırlıksız olduğumdan çok korktum. Daha sonra uyuşmaya başladı burnum. Doktor bir taraftan benle sohbet ederken bir taraftan da radyofrekansı aleti ile burnuma girip iğneyi burun etlerine saplıyordu. Tabi uyuştuğundan bir şey hissetmiyordum. İlk anlar zor geçsede toplamda 5 dakika sürmeye bir ameliyat ile mevzu bitti. Beni götürdüler üzerimi giyindim yarım saat takıldım hastanede daha sonra eve.

Ameliyat Sonrası Süreç

Ameliyat sonrasında hemen yandaki eczaneden doktorun söylediği burun temizleme kitini aldım. Bir tane sürahi gibi bir alet ve yanında tuzlu karbonatlı birşeyler :) 1-2 saat boyunca iyiydim. Akabinde burnum şişmeye başladı. Burnum içeriden öyle bir tıkandı ki anlatılmaz yaşanır. Otrivine için çıldırıyordum ama kullanmadım. 2 gün boyunca burnum %100 kapalıydı. Geceleri sadece 1-2 saat uyuyabildim ve bu sebeple gündüz baş ağrısı oldu. Sanırım o iki gün oruç bozmadıysam daha hayatta bozmam :) Ramazan ayında ameliyat olduğuma çok pişman oldum. 2. günün sonunda sol burnum hafiftan açılmaya başladı. Sürekli sümükle karışık kan ve küçük et parçaları sümkürdüm. 6. Güne kadar bu böyle devam etti. Şuan sol burnum çok iyi durumda fakat sürekli sümük geliyor. Sağ burnum %20 açıldı ve artık ordan da sümük gelmeye başlıyor. Neden böyle bilmiyorum ama iyileşme ve burun etlerinin küçülme süresi 1 aymış. 1 Ay içerisinde ikisinin de iyi olacağını düşünüyorum.

Gerçekten daha önce yaptırmadığıma pişman oldum. Nefes alamamak gerçekten çok zor. Tüm arkadaşlara tavsiye ederim. Biraz çileli ama değer. İlerleye dönemlerde bu makaleye devam edeceğim ve süreçten haberdar edeceğim.

Konu ile ilgili olarak bknz; 1, 2, 3


Oyun Oynayarak Steem Kazanmak İster misin?

Bugün ücretsiz 100SFT aldın mı?

Her aramada 0.25 Pre coin Kazanabilirsin

Sort:  

#turkcebilim projesinden destek almak için şartları okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca geçmiş olsun :)

Uyarınız için teşekkür ederim gerekli düzenlemeyi yaptım :)

Son bir tavsiye daha. Bilimsel içerik miktarı da oylamada etkili oluyor :) bundan sonraki yazılarınız için belirteyim :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by hkmusic from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Ne güzel yazmışsın 😂 Okurken ben de ameliyat oldum resmen. Geçmiş olsun

Teşekkür ederim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63855.79
ETH 3113.00
USDT 1.00
SBD 4.04