Duyduğumuz Fakat Anlamlarını Karıştırabildiğimiz Kelimeler Vol 1

in #tr6 years ago (edited)

image

Ah bu kelimeler


Sabahattin Ali'nin eserlerinin ve Yiğit Bener'in çevirilerinin bir müptelası olarak, çok fazla eski kelimeyle karşılaşmaktayım. Gündelik hayatta kitap okumaya çok özen gösteren ben, dün gece yeter dedim. Çünkü kitaplarda sürekli karşılaştığım birkaç kelimeyi, dün başka bir kitap okurken hatırlayamadım. Hafızam iyidir, fakat çok fazla kelime olduğu ve sürekli duymadığım için inatla karıştırdığım birkaç kelimeyi yazacağım ki buraya, unutursam yine burdan bakabileyim diye. Umarım sizlere de faydası olur 😊


Müşkülpesent : Zor beğenen, titiz demek. Örnek cümle :

Benim annem çok müşkülpesent bir kadın, gösterdiğim hiçbir elbiseyi beğenmedi

Sergüzeşt : Macera demek. Farsçadan dilimize geçmiş. Birçoğumuz bu kelimeyi Samipaşazade Sezai'nin Sergüzeşt adlı Türk edebiyatında romantizmden realizme geçişin ilk eseri olarak kabul edilen eserden hatırlarız.
Örnek cümle :

Yurt dışındaki sergüzeştlerini dinlemeyi sabırsızlıkla bekliyordum

İhya Etmek : Sıkıntılı olduğum kelimelerin başında gelen kelime. Çok geniş bir anlam skalası var. İlk anlamları canlandırmak, eski haline getirmek, diriltmek. Diğer anlamları ise mutluluğa kavuşturmak, iyileştirmek ' tir. Örnek cümle :

Geçen akşam lise arkadaşlarımla eski günleri ihya ettik

Salık : Genellikle salık vermek şeklinde kullanılıyor. Olmuş ya da olacak bir olayla ilgili haber vermek , bir şeyin yerini haber vermek, birini ya da bir şeyi işe yarar, elverişli, iyi, uygun diye bildirmek.
Örnek cümle :

Gürleyen hava, güçlü bir yağmurun salığı gibiydi

Ket Vurmak : Engel olmak, güçleştirmek anlamlarına geliyor.

Ondan izin almadığım için babam sinemaya gitmeme ket vuruyordu

Gem Vurmak : Ket vurmanın psikolojideki hali. Daha çok duygular için kullanıyor ve kimi istek, duygu ve davranışlara engel olmak anlamına geliyor. Birinin taşkınlığını önleme anlamı da varmış.

Kavuşamadık diye sevgiye gem vurmak olur mu?

Namütenahi : Ucu bucağı olmayan, sonsuz anlamına geliyor.

Önümüzde namütenahi bir deniz uzanıyordu

Deklare Etmek : Bildirmek, açıklamak, duyurmak anlamlarına geliyor. Vergiye tabi gümrük mallarını bildirmek anlamı da var.

Sunacağı projenin tarihi önceden deklare edilmediği için, sunumunu gerçekleştiremedi

Bu şekilde yine karşılaştığım eski ya da anlamı çok bilinmedik kelimeleri paylaşmaya çalışacağım. Edebiyatla kalın 🌹

Kelimelerin anlamlarına bakarken buradan faydalandım

Sort:  

Çok güzel bir paylaşım. Ellerinize, emeklerinize, ruhunuza sağlık. Mutlu ettiniz beni bu paylaşımla.

Edebiyatla kalın, sevgiler.

Salık kelimesinin bu anlamda kullanıldığını bilmiyordum.
Çok güzel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık ☺️

Teşekkür ederim :)

Steemit denen bu namütenahi sergüzeştte, en müşkülpesent takipçileri bile ihya edecek kelimeleri salık verdiğiniz için tebriklerimi deklare ederim:)

Ya çok tatlısınız (söylediğim kelime gereksiz samimi olabilir fakat yorumunuzu okuduğumda beni bir gülümseme tuttu, içimden geçti, kusuruma bakmayın) 😄

Çok teşekkür ederim, bir şeyler katabildiysem ne mutlu bana 😊

Samimiyete hiç ket vurulur mu? Siz de çok tatlısınız:)

Sergüzeşt'i denizcilikte de kullanırız bazen, denizcilik macerası anlamında falan :)

Ya da limana indiğinizde 😄 ( Başka bir yorumunuz aklıma geldi, ona ithafen)

Yazınizi okumak beni ihya etti.:)

Bilmukabele yorumunuzu okumak da beni :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by irinead from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 8 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 62482.14
ETH 3044.68
USDT 1.00
SBD 3.76