EFT (Duygusal Özgürleşme Teknikleri) Nedir?

in #tr6 years ago (edited)

Doğu tıbbı üzerine araştırmalar yapan Dr. Roger Callahan adlı klinik psikoloğun uzun araştırmalar sonucu bulduğu yöntemdir. İnsanların yaşadıkları travmalar, anılar ve olumsuz deneyimler sonucunda, bedenlerindeki enerji akışının etkilendiğini tespit eden doktor, akupunktur noktalarına dokunarak pek çok hastada bu yöntemin olumlu sonuçlar verdiğini gözlemlemiştir.

images7JRM3CLF.jpg
görsel

Aslında Dr.Callahan ilk kez 1980 yılında kendisine muayene olmaya gelen Mary isimli hastasını tedavi ederek bu yöntemi keşfetmiştir. Mary’nin su korkusu üzerinde çalışırken

Suyun kokusu bile midemi bulandırıyor!

Demesi üzerine, hastasının mide ile doğrudan bağlantılı meridyenine hafifçe parmak uçlarıyla dokunmuştur. Hastanın gözünün altına yapılan bu vuruştan sonra mide bulantısı geçmiştir.1.5 yıl süren terapilerde düzelmeyen su korkusu o gün tedavi edilmiş hatta Mary’nin kabusları ve baş ağrıları da aynı gün ortadan kalmıştır.İlk olarak Dr.Callahan bu tekniğe Thought Field Therapy yani Düşünce Alanı Terapisi adını vermiştir.Daha sonra öğrencilerinden biri olan Gary Craig isimli mühendis, yöntemi daha basit bir hale getirerek ismini Emotional Freedom Techniqunes yani Duygusal Özgürleşme Teknikleri olarak değiştirmiştir.

Tüm negatif duyguların nedeni bedenin enerji sistemindeki bozukluğa bağlı olmasıdır.
Gary Craig

eft.png
görsel

Kısaca EFT'den bahsedecek olursak,

meridyen olarak tanımlanan enerji kanalları insan bedeninde bulunur. Çinliler bunu 5000 yıl önce bulup bedensel meridyenler olarak tanımlamışlardır. Meridyenlerden enerji rahat bir şekilde akarken iyi, tıkanık olduğu zaman ise enerjimizi ve sevincimizi aşağı çeken duygular hissederiz. Tam da bu noktada EFT enerji kanallarındaki tıkanıklığı giderir. Duyguların ifade edilerek boşaltılmasını sağlar. Enerji kanalları açılan kişi bedeninde rahatlama hisseder. Bu rahatlama sayesinde kişi yeni bir bakış açısı kazanır.

Peki Yan etkisi var mıdır?

Bilinen hiçbir yan etkisi yoktur. Parmak uçları ile akupunktur noktalarına hafifçe vurulur. Böylece duygular ortaya çıkar ve beden enerjisi dengelenir. Duyguların olumsuz yükünden özgürleştikçe kişide yaşam enerjisi ve sevinci artar. Böylece daha sağlıklı ve mutlu olunur. Birçok kişisel gelişim uzmanında günümüzde kullandığı bu yöntem hayatımızın zorlu koşullarının yükünden kurtulmak isteyenler için de bir çıkış kapısı olarak gözükmektedir.

Sevgiler,
JUNOSTAR

Sort:  

ben de arada parmaklarda olan noktalara dokunuyorum psikolojik olarak iyi geliyor:)

Go here https://steemit.com/@a-a-a to get your post resteemed to over 72,000 followers.

You got a 16.37% upvote from @votepower courtesy of @junostar!

This post has received a 0.14 % upvote from @drotto thanks to: @junostar.

EFT diyince sadece aklıma banka geliyor nedense :))
Elinize sağlık çok güzel olmuş ^^

Aslinda yazima da koyacaktim banka islemi değildir diye sonra vazgectim:)

This post has received a 2.07% upvote from thanks to: @junostar.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Akupunkturun mucizevi iyileştirici gücünü bazen okuyorum ama hiç denemedim. 😃
Bu yöntem akupunktur noktalarına vurarak yapılıyor denemek lazım
Yine çok güzel bir paylaşım olmuş emeğine sağlık güzel arkadaşım benim 😍

yeni bir kişisel gelişim kitabı okuyorum.Bu konuya da değinilmişti ben de çok beğendim.Belki ilerde deneriz:)

sneaky-ninja-sword-xs.jpg
Sneaky Ninja Attack! You have just been defended with a 1.68% upvote!
I was summoned by @junostar. I have done their bidding and now I will vanish...

woosh
A portion of the proceeds from your bid was used in support of youarehope and tarc.

Abuse Policy
Rules
How to use Sneaky Ninja
How it works
Victim of grumpycat?

Sinirlerin uyarılması tabanlı bir uygulama bu.

Tabii ki bir süre sonra doğru noktayı bulmasak bile psikolojik olarak rahatlatıyor :)

Teşekkürler yazı için.

Yorumlarin için teşekkürler:)

Çok güzel bir yazı olmuş. Benim çok ilgimi çeken bir konu çünkü ben de baş ağrılarımı kesme konusunda akupunktur noktalarını kullanıyorum ve çok işe yaıyor. Elinize sağlık :)

Ben de bazen uyguluyorum.Gercekten ise yariyor.tesekkur ederim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66441.00
ETH 3217.31
USDT 1.00
SBD 4.22