Feng Shui Nedir?

in #tr6 years ago (edited)

Feng Shui Çince rüzgar ve su anlamına gelir. Bireyin çevresinde bulunan canlı ve cansız varlıkların uyumu da denilebilir. Feng Shui beş bin yıllık bir geçmişe sahiptir. Bireyin yaşam alanlarını düzenler. Bu sayede bireyler daha sağlıklı ve pozitif ilişkiler kurabilir. Bu felsefede önemli olan pozitif düşünebilmektir. Yin-Yang felsefesini temel alır ve evrendeki canlı, cansız her şeyin enerjisi olduğuna inanılır. Olumlu ve olumsuz enerji dalgalar halinde etrafa yayılır. Olumsuz enerji yok edilemeyeceği için, bireyin bulunduğu ortama daha çok olumlu enerji akışı çekmeye yönelik bir çalışmadır.

feng.jpg
görsel

Feng shui son yıllarda daha çok bir dekorasyon stili olarak hayatımıza girmiştir. Hatta bir moda akımı bile olduğu dönemler olmuştur. Sadece evlerin Feng Shui’ye göre düzenlenmesi tabi ki her şeyi düzeltemez. Olaya sadece bir dekorasyon stili olarak değil bir Uzakdoğu felsefesi bakış açısıyla bakmak daha doğru olur.

Feng Shui de Renkler

Feng Shui de renklerin gücünden yararlanılarak kötü enerjilerden korunmaya inanılır. Yine Yin-Yang karşıtlığı kabul edilerek Yin renkleri olan; mor, yeşil, siyah ve lacivert , Yang renleri olan beyaz, kırmızı, sarı ve turuncu ile beraber, bir mekan içinde kullanılır. Bu durum renklerin hayat enerjimizi olumlu yönde etkilemesini sağlayacaktır.
Feng Shui’ye göre genel kurallar vardır bunları uygulayarak evimizde değişiklikler yapabiliriz.Temel 4 ana yön ve ara yönlere göre evimizi doğru bir şekilde düzenlememiz gerekir.

images.pngkjgkgbj.png
görsel

Genel Kurallar Nedir?

Evimizde hiçbir her dağınık olmamalıdır. Aradığımız eşyalara kolaylıkla ulaşabilmemiz gerekir.Fazla eşyalardan kurtulmak bunun için önemlidir.
Evimizde bozuk ve kırık eşyaları bulundurmak iyi değildir. Kenarı kırıldığı için atmadığımız vazomuzu ya da bardaklarımızı elden çıkarmalıyız. Bozulan eşyalarımızı da tamir ettirip saklamalıyız.

images.jpguhıh.jpg
görsel

Evimizi her gün havalandırmalı ve temiz havanın içeriye girmesine izin vermeliyiz. Havalandırma yapılırken iki pencere karşılıklı açılmamalıdır. Enerji akışı hızlı olacağından olumsuz sonuçları olabilir. Örneğin sırtınız beliniz tutulabilir.
Perdeler kapalı tutulamamalı güneş ışığından bol bol yararlanılmalıdır. Gün ışığı pozitif enerji için çok önemlidir.
Evimizi her zaman temiz tutmalıyız. Birikmiş bulaşıklar ve temizlenmemiş banyolar kötü enerjinin evde dolaşmasına sebep olur.
Canlı çiçek bulundurmak çok önemlidir. Kuru çiçekler negatif enerji oluşturur. Çünkü çiçek doğada canlı bir varlıktır. Yine ölü hayvan postları ve kürkleri de evde bulundurmamak gerekir.

imagesCCJNQ46I.jpg
görsel

Yatak odalarınızda yataktan kalktığınız anda ayna görmek iyi değildir. Enerjimizi olumsuz yönde etkiler. Yatağınızı koyduğunuz yerden oda kapısına baktığınızda kapı göz hizasında olursa uyku esnasında psikolojik olarak tedirginlik yaşanır. Yine yatak odalarında elektronik eşya bulundurmak olumsuz enerji doğurur.
Tuvaletlerde klozet ve duşakabin kapakları her zaman kapalı olmalıdır.
Yine tüm yönler kullanılarak evin içindeki eşyalar uygun yerlere yerleştirilmelidir.

kaynak
kaynak

Sevgiler,
JUNOSTAR

Sort:  

You got a 18.55% upvote from @votepower courtesy of @junostar!

Feng Shui-i az kalsın unutacaktım, iyi ki hatırlattınız. Yıllar önce ben ciddi olarak Feng Shui ile ilgileniridm, odamdakı eşyaları ona göre değişmiştim, duvarlara resimler vurmuştum ve başka şeyler. Sonra zamanla bıraktım. Ama çok iyi gelirdi-hatta o zamanlar dans kursuna gidiyordum ve çocuklara beraber tatile gitmeyi önermiştim. Her kes gidemeyeceöini diyordu. Ben odamın bir köşesine( Feng Shui-ye uygun olarak) deniz kenarında tatil resmi yapıştırdım ve her gün o resme bakarak qrubumuzla tatile gideceğimizi tahmin ediyrordum. Ve nihayet biz tatile gittik, deniz kenarında güzelce dinlendik.
Aslında bu psikolojik bi şeydi, belki yine de yapa bilirim böyle bi şey. Bu yeni bir yazının mevzusu artık:)
Teşekkür ederim, gecen günleri hatırlattınız bana:)

Ne güzel yazımı okuduğunuzda mutlu olmuşsunuz @taranaq19🤗🤗🤗

Kirik esya dağınıklik ve klozet kapaklarinin negatif enerji yaydığıni duymustum. Kullanmadigimiz esyalarda ayni sekilde.
Her zaman sadelikten yanayimdir:)))
Guzel bir konu olmuş eline saglik

Bende bir zamanlar oturdugumiz odanin sol tarafi para köşesi diye duyup mor menekse koymustum.☺ yorumlarin icin tesekkurler


Evimde
tam tersi olmuş renkler :)

Düzelteceğiz artik.yardima gelirim..

Feng Shui yi duymuştum ama tam olarak ne olduğunu nilmiyordum yazın sayesinde öğrendim, hatika anlatmışsın kalemine sağlık güzel arkadaşım benim 😍
Negatiflikler gitsin, pozitifkilikler gelsin hep hayatımıza....😃

Evet şu aralar ihtiyacımiz var..

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66654.57
ETH 3250.95
USDT 1.00
SBD 4.33