İlk Bir Milyon Dolarımı Şöyle Kazandım.

in #tr6 years ago

Herkese merhaba ben @keepcalmandread,

İlk Bir Milyon Dolarımı Şöyle Kazandım. v1

Çok daha eskiden beri 'öğrenmek' ile aram çok iyiydi. 'merak' ise daha öndeydi diyebilirim.

Yeni birşeyler öğrenmek, su veya yemek gibiydi benim için. Bunuda şimdilerde farkediyorum ya neyse...

image

Memur bir ailenin iki çocuğundan birisiydim. Annem ise ev hanımıydı.

'Ana okul' diye tabir edilen,ilk okul öncesi eğitim almam için gönderildiğim okuldan agrasiflik sebebi ile atılmıştım.Yani resmiyette öyle görünmesede tam olarak öyle olduğunu söyleyebilirim.

Kötü bir ilk öğretim okuluna yazılmamla beraber ailem, bütün okulumla aynı kaderi paylaşır ve aynı liseye başlarsam filmin kötü bir son bulacağına inanıyordu.Bu sebeple beni daha uzakta bir okula gönderme kararı almışlardı.

Teknik bir okul içinde sorunsuz bir şekilde öğrenim görürsem eğer kpss ile babamın izinden gidecek ve memur olacaktım. Yani ailemin benim için yaptığı plan bu şekildeydi.

Okul hayatım biraz karışık geçmesine rağmen anadolu teknik lisesini güzel bir şekilde bitirmek üzereydim. Derste at yarışı oynadığı için matematik öğretmenimin resmini çekmiştim ve disipline verilmiştim. Okul hayatım son bulmak üzereydi.

Bulunduğum semt kenar mahalle diye tabir edilen hayatta kalması zor bir yerdi.Eğer hayatta kalabiliyor ve tecrübe edinebiliyorsanız güzel getirileri yok diyemezsiniz.

Buradan edindiğim tecrübeler sayesinde matematik öğretmenimin gönlünü almış ve okul hayatıma geri dönmüştüm.

Bu esnada renkli dostluklar edinmiş ve yeni bir dünya ile tanışmaya başlamıştım.

İstanbul bağlantılı atik ve köklü bir ailenin yaşıtım bir bireyi ile tanışmış ve renkli işlere tanık olmuştum.Kpss denemelerinde puanlarım işime yarayacak düzeyde olmasına rağmen babamın yaşam standartlarının zorlu olduğunu görüyor ve memur olmanın avantajlı bir konum olmadığını düşünüyordum.

Çocukluğum yaz tatillerimde simit satarak geçtiği için, küçük rakamların gücüne her daim inanmışımdır. Matematik derslerinden uzak tutulduğum için çarpım tablosunu dahi bilmiyordum fakat mantık ve merak huylarımdan dolayı işime yarayacak hesaplamaları yapabiliyordum. Eğer konuya sosyal statü olarak bakmaz ve sadece maddi yaklaşırsam eğer, simit satmam dahi dönemin memur maaşından avantajlı görünüyordu. Bu yüzden son günlerde tanıştığım renkli aileyi rol model olarak alıyordum ve bulunduğum bölgede ticari bir ortam düşünüyordum.

Yeterince detay verdiğime göre, ilk ticari deneyimim olan tekel bayii işine 17 yaşımın sonuna doğru karar verdiğimi ve hesaplamalarımdan iyi sonuçlar getirdiğine değinebilirim sanırım.

Evet, tanıştığım renkli ailenin ticari anlamda ne işle uğraştıklarından ziyade, ne getirip götüreceği ile ilgilendiğini keşfettiğimde harekete geçmem gerektiğine karar vermiştim. Bahsettiğim kenar semtin en gözde işleri; kahve yahut tekel bayi olarak görünüyordu. Ekmek fırını ile tekel bayi kıyasladığımda tekel bayinin galip geldiğini görüyordum ve evet yaşım on yediydi.

Bu fikrin hayata geçmesi çok zor olmadı ve gayet kısa sürdü. Fakat benim okul hayatım devamsızlık sürecinden dolayı son bulmak üzereydi...

Herkese keyifli steemitler...


Posted from my blog with SteemPress : http://keepcalmandread.steemblogtr.ovh/2018/07/14/ilk-bir-milyon-dolarimi-soyle-kazandim-2/

Sort:  

İlgilendiğiniz için teşekkür ederim, yazmam için vesile oluyorsunuz diyebilirim.

@pars11 @baycan @lightshield

not : hayal ürünüdür.

Hayal ürünü olsun ya da olmasın, güzel bir hikayeydi hocam. :D

Geçmiş olsun üstad başına gelmeyen kalmamış. Bu tarz şeyler herkesin başına gelebilir ama seninkisi trajikomikmiş açıkçası. :D

Konu güzel hocam :) Sabırsızlıkla devamını bekliyoruz.

Emeğinize sağlık hocam. Bu hikaye sizin gerçek yaşamınız mı yoksa steemit hikaye tarzında mı? Eğer hikaye ise zor bir çocukluk dönemi geçirmiş hikaye kahramanımız. Ama böyle zor süreç geçirenler genelde hayatta çok başarılı olurlar. 😃


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66499.54
ETH 3203.31
USDT 1.00
SBD 4.14