İşte bunlar hep Amerika nın oyunu ( Buralar Çokomelli)

in #tr5 years ago (edited)

Herkese merhaba ben @keepcalmandread

Açık öğretim aracılığı ile okumaya çabalıyorum.

Fakat tam ders çalışmaya başladığım dönemde borsa düşüyor.

Dolar çıkıyor.

Bitcoin çıkıyor.

Uygun bir pozisyon alıp geleceğe yatırım yapmalıyım.

Hem takip ettiğim varlıklara hemde okuluma :)

Ticaret savaşları diye adlandırılan Çin ve Abd arasında bulunan gerilimler güvenli limanlara kaçışı başlattı.

Daha öncekilerden farklı olarak bu sefer kaçış altın-gümüş ve bitcoin olarak gerçekleşti.

Facebook üzerinden bitcoin reklamlarının tekrar görüntülenmesi unutanlara hatırlattı.

Aynı zamanda bir önceki treni kaçıranların pozisyon almasına yardımcı oldu. Oluyor.

Grafiklerde benzer bir senaryo benden çok önce haber verilmişti. Tabi son dönemde yaşanan kötü tecrübelerden dolayı, grafiklere itibar etmeyen arkadaşlar için üzgünüm.

Bu tarz durumlar için, @murattatar ı takip etmenizi öneririm.

Böylece stop loss & kum saati stratejisi vb konular hakkında fikir sahibi olabilir ve uygulayabilirsiniz.

İki ülke arasında bulunan gerilimden dolayı önce gelişmekte olan ülkelerin para birimleri değer kaybetti. Açık ara farkla en önde koştuk.

Akabinde asya borsalarından biraz türk lirası alarak bazı tetiklemeleri önledik. ( buralar göreceli (: )

Daha sonra global piyasalar gerilimler karşısında önceden olduğu gibi güvenli limanlara kaçışı başlattı.

Zira usd kendi paritelerinde bir süredir eksi yazıyor.

Bu esnada borsalar 4 ay öncesine geri döndü. Dolar yükselmesiyle her zaman olduğu gibi.

Tabi bizde yüksek hacimli bazı hisselerden biraz satın aldık.

Yatırım tavsiyesi olmaması için, detaylı portföyü yayınlamıyorum.

Hedef şuanda 95 bin + ve ortalama 3-4 ay süreceğini düşünüyorum. Elimde bulunanlar içinse kademeli olarak %20+ bekliyorum. Ağustos sonrası aynı şekilde karşılaşmıştım.

Burası çokomelli

Bitcoinse direksiyonu yukarıya doğru kırdı.

8 üzerine sat, 7.2 ye al emirleri vermiş durumdaydım ve gece 50.200 den ayrılmış bulunuyorum.

Birşey bildiğimden değil, tamamen daha önce yaşadığım tecrübelere göre hareket ediyorum.

Geçtiğimiz sezon trendin üst seviyelerinde nereye gideceğini merak edip bekleme pozisyonunda kalmıştım. 70 bini gözlerimle gördüm fakat sat emrini ancak 62 binlerde düşünebildim.

Bu acı tecrübeden sonra biraz dışarıdan izlemeyi ve stop loss kullanmayı öğrendim.

Aynı zamanda yakın hedef gördüğüm rakamların üzerine biraz iyimserlik ekleyip satlar koymayı öğrendim.

Dün gece $8000 i görür diye düşündüğümde 8.1 e sat vermeyi planladım, ve an itibariyle ayrılmış bulunuyorum.

Bugün pek fırsat bulamayabilirim ama 46.500 e al emrini vermiş durumdayım, eğer alım gerçekleşirse, elde ettiğim karın yarısını riske ederek, 42000 e stop loss koyacağım. Tabi sat emrini ise 58000 e koymayı planlıyorum. 60000 i geçerse üzülür müyüm? Hayır. Zaten ara düzeltmelerde çift işlem yaptığım için, hem riski bölmüş durumdayım. Hemde aynı şeyi kazanmış olurum. Beklemekten ziyade daha küçük olsa dahi cebimde bir + olduğu için asıl sevinmem gereken durum bu.

Ne demişler;
'Mutlu olmayı beklemeyeceksin, mutlu olmak için sebepler bulacaksın.'

Çok mu biliyorum ?

Muhtemelen hayır. Sadece daha önce yaptığım işlemlerde duygusallıklardan ve haberlerden fazla etkilendim... Sonra gerçekleşecek işlemlere zamanı gelince karar vermeyi öğrendim.

Tabi bu kadar rahat konuşmamın sebebi ise,

Sadece riske edebilecek rakamlarla işlem yapmamdan kaynaklanıyor.

Ve yorumlarımı, cebime koyduğum rakamlar üzerinden yapıyorum.

Örneğin geçtiğimiz hafta tüm borsa düştüğünde,

7,02 den aldığım fenerbahçe hisselerini bir kaç gün sonra 8,56 yani yüzde 21 le sattığım için, şuan elde ettiğim Karı gönül rahatlığı ile, bankacılık&sanayi arasında paylaştırıyor ve beklemeye geçiyorum.

Nasıl yakaladım.?

Çok düştüğünü ve artık daha kötüye gitmesini beklemediğimi fark ettim, uzun vade için mesela önümüzdeki yıl toparlayacağını düşündüğüm için girmiştim. Kısa vadede yüksek marj görünce pozisyon bozup ayrıldım. An itibariyle yine düştüğü için tabi yine giriyorum.

Sepet denilen yöntemle hareket ettiğim ve sadece kum saati yöntemini kullandığım için konuşmak biraz kolay oluyor. Aklıma yatan birşeyler gördüğümde elimde riske edebileceğim bir miktarı bırakıyor ve unutuyorum. Heryerde birşeyler olunca, geriye sadece dalgalanmaları izlemek, alarmları gözetlemek kalıyor.

Piyasada mevcut olan yatırımlarımın yüzde 80 i elde ettiğim karlardan ibaret olduğu için daha kolay yorum yapabiliyorum.

Tabi elde ederken işe yarayan yöntemi bırakmam mümkün değil.

Hakkında olumlu haber yakaladığım ve Al satlarına kesin kararlar verdiğim hisse senetleriyle işlem yapıyorum. Beklemeyi biliyorum. Zaman ne kadar uzarsa uzasın, anlık stop loss haricinde sat vermiyorum.

Borsa düştüğünde Dolar satıyorum, Dolar düştüğünde borsa.

İkisi aynı anda mı oluyor_? hayır, fakat yakın zamanlarda. Ne kadar yakın ? Bazen bir kaç gün. Bazen bir kaç hafta. Bu esnada Türk lirasında bekliyor ve Enpara üzerinden günlük vadeye yatıyorum.

Bu kadar çok biliyorsam, herşeyi bırakıp bu işlemlerle baş başa kalsam nasıl olur ?

Riske edebileceğimden fazlasını verirsem, bu bahsettiklerimin yarısını yapamam :)

Yazıya sabah başladığım için bazı yerlerinde zaman kaymaları olabilir. Yarım kalan yazımı henüz yeni tamamlayabildim. Sabah paylaşabilsem çok daha anlamlı olacakmış.

Herkese keyifi steemitler.

Sort:  
Tebrikler! Yazınız Trproje discord sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @trproje hesabından oy almıştır.

Trproje küratör ve projelerin önerdikleri Türkçe yazıları desteklemeye devam ediyor. Proje ekibi tarafından seçilen yazılar ayrıca edebiyat, gezi, trliste, hosgeldin ve C² küratörlerine oy için önerilmektedir.


Siz de beğendiğiniz yazıları oylama için önermek isterseniz Trproje discord sunucusuna buradan ulaşabilirsiniz.

Üstad atıf yapmışsın teşekkür ederim ;)

Fener'i bilmiyorum ama Borsa için güzel zaman olabilir. Zira rus uçağını hatta darbeyi bile göğüslemiş bir destek çizgisine çok yakın. En fazla ~84 civarına düşebilir o kadar. Yani şu an olabildiğince ucuz.

(Uç senaryoda, seçim "sonrasında", bi sebeple çoklu can kayıpları olursa ya da ne bilim gezinin daha sert versiyonu tetiklenirse endeks 70-60 bin'i görebilir. Ama ne borsa orayı görsün, ne de halk öyle şeyler)

Abi eğer oraları görürsek bende muhtemelen paradan geçmiş ve yaşanacak biryer arıyor olurum :)

Fener yorumundan sonra ilk resmin hatalı olduğunu farkettim ve güncelledim.

Dediğim hatta dediğin gibi tavaiyem, eski-köklü-hacimli şirketlere yönelmekte fayda var.

Sanayi ve bankacılık paritelere karşı çok çabuk tepki verdiği için, işlemlerimi o yönde kullanıyorum.

Futbol benim için sadece macera, fener ise koç ile bağdaştırdığımdan ve önümüzdeki yıl birşeyler olabilir hayalimden başka birşey değil. :) maceraya ayırabileceğim rakamsa yüzde 1-2 :)

Döviz kripto ağırlıklı ve borsa destekliyim diyebilirim. Geçiş süreçleri vade. Hedef 1.000.000

Posted using Partiko iOS

This post is supported by @tipU upvote :)
@tipU voting service: instant upvotes + profit sharing tokens | For investors.

Sneaky-Ninja-Throwing-Coin 125px.jpg
Defended (12.42%)
Summoned by @keepcalmandread
Sneaky Ninja supports @youarehope and @tarc with a percentage of all bids.
Everything You Need To Know About Sneaky Ninja


woosh

Hocam tebrikler, kullandığınız yöntem gayet akla uygun geldi. Kazanmanıza sevindim. Yazılarınızı keyifle okuyorum, elinize sağlık.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır. @c-squared hesabı topluluk witness'ı olarak faaliyet göstermektedir. Projemizi desteklemek isterseniz bize buradan witness oyunuzu verebilirsiniz.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Güzel bir yazı olmuş. Borsada banka hisseleri al beniye geldi gibi ben yavastan daldim aralarina. Enpara günlük faiz oranı nedir? @keepcalmandread

Posted using Partiko Android

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66004.40
ETH 3243.40
USDT 1.00
SBD 4.19