Out & in Blog by@keepcalmandread

in #tr6 years ago (edited)

Herkese merhaba ben @keepcalmandread

İlk steempress denememi out & in blog serimi birleştirerek yapıyorum. Steemit sayfam dönem dönem yaptığım farklı katılımlarla biraz karmaşık hale gelmişti. Worldpress ile @steempress sayesinde tanıştım. ve tüm konuyla alakalı yazılarımı bir arada toplayabileceğimi görüyorum. Hoşuma gittiğini itiraf etmeliyim. Sanırım artık blog yazılarımı buradan paylaşmaya devam edeceğim.

Anladığım kadarıyla farklı konular hakkında yazılarımı gruplayabileceğim. Bunun benim için çok önemli ve faydalı olacağını düşünüyorum, konuyu doğru anlayıp anlamadığımı görmek istiyorum.
Beni haberdar ettikleri için @damla ve @rdvn a teşekkür ediyorum. Tüm beceriksizliğime rağmen şuanda buradan yazabilmemi sağlayan @omersurer ' e ayrıca teşekkür ediyorum. <3

Steemit içinse önemli bir adım olarak görüyorum. Blog yazarları ve buna benzer kesimin steemit kullanmaması için bir sebep kalmamış görünüyor.

Konuya dönecek olursak;

money!money!money! out Block! block! blockchain! in

Günümüzde yaşasa bu kadar net konuşamayabilirdi...

Ne kadar vaktiniz var bilemiyorum ama buraya biraz vakit ayırsanız iyi edersiniz.

Daha önce bir yazımda;
'' Cep telefonları gerekli mi? gereksiz mi? tartışmaları çoğalmıştı...
...Biraz vakit geçtikten sonra nasıl olduğu belli değil ama bir anda bu yorumcu ve müdahaleci grup kayboldu. Her evde en az 1 cep telefonu yerini aldı ve sırayla yılan oyunu oynama devri başladı... ''
gibi bir kaç örnek vermiştim.

O süreç biraz sancılı ve uzun sürmüştü tabi. Artık blockchain sancılı sürecini tamamlamaya çok yakın. Eskisi gibi işler çok uzun vadelere sarkmıyor.

Önceden bir konu hakkında karar alması gereken farklı gruplar belirli bir yerde buluşup görüşmesi gerekirken bugün cep telefonlarıyla bile videolu konferanslar yapıp dijital ortamlarda imzalama işlemleri bile yapabiliyorlar.
Blockchain ağı bugün bize birer şahsi anahtar ve parmak iziyle kontrol edilebilen basit bir arayüzde ev-arsa alıp satabilmemiz imkanını sunuyor.

''Balon bunlar'' ''sadeet zinciri'' ''modası elbet geçer'' gibi düşüncelerden uzaklaşın ve 10 seneyi aşkın zamandır kendini ispatlamış hayatınızın neredeyse her yerine girmek üzere olan teknolojiye merhaba deyin.

Blockchain teknolojisiyle en kısa zamanda;

Banka işlemleri
E-ticaret işlemleri ( çoğumuz banka olmadan bunun mümkün olabileceğini bu teknolojiyle öğrendik.)
Yurt dışı havaleler ( P2P hocam, sen ve ben diyorum neresi yurt, neresi içi bir anlamı kalmıyor.** )
Tapu işlemleri ( ninenizden kalan arsanızın aslında birazı komşununmuşta 3 metre içeriye... devri tarih olabilir)
Hisse senedi alım satım
Sözleşmeler (internette blockchain ile evlenen gördü bu gözler.)
İşe giriş ve çıkışları
Vergi işlemleri
Hastane işlemleri
Sigorta işlemleri
ile ilgili herşey yapılabilir demek isterdim ki, yapılmak üzere demek daha doğru oluyor.

Basit google aratmalarıyla, isveçte tapu işlemlerinin blockchain sistemiyle denenmeye başlandığını görebilirsiniz. Diğerlerinide zaten benzer deneylerini görmeme istinaden yazdım.

'' Amaan! ne blockchainmiş. herşeyde bununla oluyormuş, herşeyde bu kadar kolaymışta neden bu kadar zamandır böyleymişte, birde bunlarla mı uğraşacağım, bunlar olsa bile bize zaten yetişmez. ''
Fısıltılarını duyar gibiyim...

Twitter hashtaglerini kullanıp dünyanın bir ucunda olan depremi, bir kaç saniye içinde diğer bir ucuna duyurmamış olsaydın haklı olabilirdin. Facebook profiline girip okuduğun okuldan, yaşadığın şehire ve hatta kızının ilk diş çıkardığı günü öğrenebiliyorum. Kredi kartının üzerindeki 3 haneli güvenlik koduyla, hayatında görmediğin bir yerden aklına gelmeyecek bir şeyi satın alabiliyorsun. (Ee bunlar olurken sorunlar oluşuyor ve bu sorunların çözümleri günümüzde blockchainden geçiyor.)
Bunların hepsi bir takım problemlerin çözümü olarak hayatımıza girdi. Birlerini görmek isteyen insanların görüntülü konuşmayı hayata geçirmesi ve bir diğerininde daha fazla hızlandırmasıyla gelişti. Gelişmeyede halen devam ediyor olacak ki işe alım süreçlerinde görüntülü konuşmaların yapıldığını duymuşsunuzdur. Twitter üzerine yönlendirlen botların dakika başı birşeyin fiyatıyla ilgili global açıklama yapması sizi ilgilendirmesede birilerine lazım olmuş. Şuanda belirli periyotlarla bunu yapıyor. Böyle bir teknolojinin içinde beliren problemlerin çözümü daha ileri bir teknolojiyle bulunmuş. Bizim pek alışık olmadığımız tarz ve hızda hayatımıza girmek üzere. İstesenizde istemesenizde...

Wait! Wait! Wait Out Chaos! Chaos! Chaos! in

İco'lar, yeni coinler, yeni projeler, batanlar-çıkanlar, yasaklar getiren devletler ve aynı zamanda resmileştirenler tam bir kargaşa. Start verildi ve geri dönüşü olmayan koşu başladı...

Bazen gözümde canlandırıyorum; hani dijital ortamda değilde sokakta bir yerde gerçekleşse bu olaylar, şuanda tozdan dumandan birşey görünmez halde olurdu herhalde. Tam buradan, ismime yakışır bir şekilde sizi sakinliğe davet ediyorum. Çünkü bu kargaşa ve kaos bir süre daha devam edecek gibi görünüyor. Bütün bu olup bitenleri parasal işlemlerin, hatta paranın kendisinin teknolojik ortama taşınma süreci olarak görüyorum. Dibine kadar inavasyonu yaşadığımız günler olarak tarihe geçmeli. Ve toz bulutları geçip gittiğinde karşımıza neler çıkabilir biraz oraya gözlerinizi çevirmenizi rica ediyorum.

image

Ekim ayı blockchain e uğurlu geldi.

Son bir kaç yazımda blockchainin akıbeti hakkında ve bitcoin için yapılan yorumlar hususunda nacizane görüşlerimi belirtmiştim. Ama hata etmişim, benim yazmaya çalıştıklarım neredeyse ben daha yazarken olmuş zaten. Biraz daha şurasını düzelteyim, burasını kalın yapayım diye oyalansam mazallah cheetah gelecekmiş.

Bu duruma doğru görüşte bulunduğum için sevinmeli mi? Ülkemde elle tutulur birşey göremediğim için üzüleyim mi? şeklinde düşünürken; heryerden yayılmaya başlayan pozitif haberler ile üzülecek kadar kötü bir durum olmadığını gördüm.

İnsan yaratılışı ve yapısı gereği bir diğerinden etkilenerek, geçmişten günümüze iyi yada kötü herşeyi (farketmese dahi ) taşımıştır.Gelecektende farklı bir beklentiye girmek yersiz.
Burası anlaşıldıysa; Çin'in istemesede bitcoini birşekilde kabul edeceği,yukarıdaki ve benzeri sebeplerden kaçınılmaz. Ben zaten böyle olacağını söylemiştim fakat kahin olduğum için değil. Bu etkileşimin bu zamana kadar hep bu şekilde süregeldiğine inandığım için böyle bir yorumda bulunmuştum. Geçmişe yönelik savaşlardan bile örnekler çıkartıp, savaşmak istemeyen toplumların etkileşimler vesilesiyle nasıl en önde koştuklarını anlatmak isterdim ama şimdi bunlara ait kaynaklar vs. derken konuyu dağıtmak istemiyorum.

...İco projelerinde google a bile alternatif üretildiği bugünlerde, kulağa çok hoş gelen ve mantık çerçevesinde gerçekten olması gereken bir çok proje hakkında biraz temkinli olmaya davet ediyorum. Birçok dolandırıcı grup bu konu hakkında çalışmalar yapıyor, hiç birşey üretemeyenleri bile ico sitelerinin kopyalarıyla dolandırıcılığa devam ediyor.
Hangisine ne kadar yatıracağız? şeklinde kafamızın karıştığı şu esnalarda biraz daha temkinli ve normalden fazla araştırma yapmanızı tavsiye ediyorum.

Altcoin ! out Alternatifcoin! in

Bugün ise, yine elle tutulur gözlemler yaptığımı düşünerek tekrar yazmaya çabalıyorum.

Bitcoin yapısı gereği, 2019' un ilk çeyreğinde isabet etmesi muhtemel zorluklar vs. hesap ediliyor ve, kıymetlenmesi gerektiği düşünülüyor. Bu düşünce ile güzel destek noktaları oluşuyor.

Forklar, icolar, dolandırıcı projeler son kullanıcıyı çok fazla mağdur ettiği için an itibariyle geçen yılın tam aksine hareketler meydana gelmeye başladı.

Örneğin; artık son kullanıcılar arasında,

Biraz bitcoin alayım, bir fork ile kar elde ederim.
Biraz alalım her sene 10' a katlıyor, bize 2-3 katı yeter.
Yurt dışından alalım, yerli bir borsada satarız.
Gibi düşünce ve hareketler azalmış durumda. 'Bitcoin ile son kullanıcı avı modası' bitmek üzere diyebilirim.

Bazı büyük borsaların vergilendirme haberleriyle beraber, ufak tefek dalgalar ile kar elde eden grupların eylemleride azalmaya uğramış durumda.

Google,twitter vb. internet ortamının en ileri gelen firmaları konuyla alakalı reklamlara sınırlandırma getirdiği için, dolandırıcılık projelerinin global anlamda kolaylıkla yürütülmesininde önüne geçilmiş durumda.

Tüm bunların üzerine bir tutam, dolandırılan veya zarar gören bir çok kripto para meraklısının acı tecrübesini ekleyince;

işte ortaya şuanda bulunduğumuz tablo çıktı.

Örneğin, geçtiğimiz yılın son çeyreğinde çok kısa bir sürede çok kolay para kazanan bir çok kripto para kullanıcısı meydana geldi. Çok kısa bir süre içerisinde ise daha fazla miktarda mağdur olan kullanıcı sayısı meydana geldi.

Hepsi gerçekleşirken, kripto para reklamı kendi sınırlarını aştı.

Yine daha önce bahsettiğim gibi, devletler veya devlet sayılabilecek büyük firmalar bitcoin varlığını kabul etmekle beraber, kendi çözümlerini ürettiler. Ve yeterli miktarın üzerinde kripto para borsası oluştu.

Borsa tepkileri ve kullanıcı tecrübelerine göre artık, geçtiğimiz yılın aksine, bitcoin yükselirken diğer tüm kripto paralar düşmüyor.

Daha öncede alt coinler vardı, fakat genel görüş; en büyük ve en karlısının bitcoin olacağına aitti.

Her dalgalanmada, alt coinler boşalıyor ve bitcoin küçük kıpırdamalarla çığ etkisine ulaşabiliyordu.

Artık daha tecrübeli kullanıcılar ve daha organik coinler mevcut.

Ve 2018 başından bu yana, alt coinler değil, alternatif coinler devri başlamış bulunuyor.

Bitcoin almak için bir çok alt coin aracı olarak kullanılıyordu.
Bir çok icoya katılmak için, alt coinler satılyor ve bitcoin alınıyordu yada icolara katılmak için bitcoin alınıyordu..

Artık işler biraz tersine dönmüş durumda. İşimize yarayacak veya almak istediğimiz bir coin için bitcoin alıp satıyoruz.

Kripto paraların toplam hacimlerinin listelendiği yerlerde üst sıralarda bulunan coinlerin bir çoğu günlük hayatın içerisine nufüs etmiş ve aktif kullanılır durumda.

Bu gözlemlerimden yola çıkarak,neler yapabiliriz ?

Tüm bu dalgalanmalar artık hayatımıza girmiş bulunmakta ve herkesin alışmak durumunda kaldığını varsayabiliriz. Bu yüzden dalgalanmalar karşısında kendimize pozisyonlar belirleyebiliriz, hesaplama yöntemleri öğrenme yoluna gidebiliriz.
Finans sektörünün direkt olarak bitcoin kullanmayacağını fakat eninde sonunda (en azından bir süre ) bitcoin ile işlem yapacağını ve hacim artacağını varsayabiliriz.
Hacim arttığı sürece dalgalanmalar ile kar elde etmek isteyen grupların uzaklaşacağını düşünebiliriz. ( Yüksek hacimlerde dalgalanma için çok daha fazla miktar gerekir ve risk iştahınında büyümesi gerekir.)
Yatırım yaparken 'sepet yapmak' tabirini bu aralar doğru araştırmalar ile hayata geçirebiliriz.
Bitcoin artışı ile alternatif coinlerin artış göstereceğini düşünebiliriz.
Alternatif coinlerin yaygınlaşacağını ve fiyatlarının artış göstereceğini düşünebiliriz.
Alternatif coinlerin artışlarının bitcoin fiyatlarına doğrudan artı yönlü etki edeceğini düşünebiliriz.
Devletler tarafından bitcoin üzerine bir saldırı hareketi bekleyebiliriz. ( bu tarz bir hareket ve alış fırsatı beklediğim için yazıyorum)
'Ticaret savaşları' efsanesinin tetikleneceği bir süreci izlemek üzere olduğumuzu düşünebiliriz.
Benim şuan yaptığım gözlemler sonucunda çıkarabildiğim sonuçlar bu şekilde.

Altın vb. tüm dünya tarafından kabul görmüş ve kullanılan değerler üzerinden yaptığım tespitleri gelecek yazıma saklayarak buraya noktayı koyayım, konu biraz uzadı.

Herkese keyifli steemitler.

Posted from my blog with SteemPress :
http://keepcalmandread.steemblogtr.ovh/2018/06/13/out-in-blog-bykeepcalmandread/

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by keepcalmandread from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Başarılar dilerim ben de steempress ailesine katıldım.
Hayırlı olsun.
Çok güzel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık hocam 😃

Teşekkür ediyorum, sizde hoşgeldiniz diyeyim o zaman :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63457.41
ETH 3119.12
USDT 1.00
SBD 3.94