BİR BİLİM KURGU HİKAYESİ "2026"

in #tr6 years ago (edited)

Tarih 22/11/2026, saat 17.27...

Günlerden pazar, ben her zaman olduğu gibi bir yandan sıcak kahvemi yudumlarken laptopum önümde açık bir vaziyette ve haftalık istatistiklerin raporunu hazırlıyorum. Evet evet Steemit... Bu mecraya 01/03/2018 tarihinde katılmıştım ve halen burada aktivite gösteriyorum. Dürüst olmak gerekirse burası benim işim, herhangi bir işte çalışmıyorum ve bunu yapmaya da pek niyetim yok. Birkaç yıldır birçok şirketin alt yapıları için çeşitli yazılımlar kodluyorum, buradan gelen bir miktar kripto para işime yarıyor.

Belki haberiniz yoktur dünyadan, gelin biraz sizlerle sekiz yıl içerisinde nelerin değiştiğine göz atalım;

2020 - 2021

2018 yılından bu yana dünyada çok şey değişti. Blockchain ve yapay zeka uygularının hayatımıza girmesiyle teknolojide bir sıçrama yaşandı. Belki hatırlıyorsunuzdur, 2017-2018 yıllarına damga vuran en büyük olaylardan bir tanesi kripto paralar ve Blockchain teknolojisidir. 2019-2020 yıllarında ise bunlardan çok daha büyük bir olay, yapay zeka birçok alanda boy göstermeye başladı ama hiç öyle insanların ürettikleri teorilerde olduğu gibi sonumuzu getirecek bir etki yaratmadı, aksine teknoloji üzerinde yarattığı yenilikler ve getirdiği iyileştirmeler sayesinde belki de insanoğlunun ulaşmak için çok uzun yıllar beklemek zorunda olacağı hayallerine kavuşturdu. Yapay zeka sayesinde geliştirilen verimi yüksek ve oldukça kuvvetli olan jet motorları yardımıyla insanoğlu uzaya, kendisine yeni yuvalar aramak için dağıldı. Başlangıçta yıllardır hayata geçirilmesi bekleyen Mars projesi 2021 yılında nihayet hayata geçirildi ve Mars'ta büyük bir koloni kuruldu. Dünyadan birçok insan Mars'a yeni bir umut için gitti. Projeye göre dünya üzerinde yaşayan sekiz milyar insandan sadece bir milyar kadarını, 53 ülkenin üyeliğini yaptığı ve aynı zamanda da desteklediği uluslar arası bir kurum Mars'ta yaşamak üzere seyahatini üstlenecekti. Başlangıçta bir milyar insanın gitmesi planlanırken artan talepler üzerine bu sayı bir milyar daha artırıldı fakat sonraki bir milyar kişi ancak yüksek ücretler karşılığında seyehate katılabiliyordu.

Fark ettiniz mi bilmiyorum ama yılın 2026 olmasına rağmen dünyada an itibariyle sadece 6 milyar 735 milyon 117 bin 663 kişi yaşamakta. 2018 yılının sonlarına doğru 8 milyara dayanan dünya nüfusunun, dünya genelinden birçok ülkenin katıldığı bir toplantıda alınan kararlar neticesinde daha fazla atmaması için gerekli kararlar alındı. Alınan bu kararlar dünyadaki insan sayısının belirli bir seviyede tutulmasına neden oldu.

2022

Yıl 2022'ye geldiğinde ise birçok çok uluslu şirket, dünyadaki kaynakların yetersizliği sebebiyle uzaya yeni maden arayışına çıktılar. Başlangıçta uzayda serbest halde dolaşan birçok gök taşını potansiyel birer kaynak olarak kullandılar. Daha sonra Güneş sistemindeki en büyük gezegen olan Jüpiter'in uydularından bazılarını sömürge haline getirmeye başladılar. Gelişen teknoloji Dünya'dan Jüpiter'e gitmeyi sadece bir yıl gibi kısa bir süreye indirgemişti, bu durum uzayda seyahati ve taşımacılığı çok daha kısa bir sürece sığdırıyordu.

2022 yılında daha birçok olay meydan geldi. En önemlilerinden biri de Dünya'nın uydusu olan Ay'ın yok olmasıydı. Dünya'nın yörüngesine doğru hızla yol alan yaklaşık büyüklüğü Ay'ınki kadar olan bir gök taşı, 2021 yılında bilim insanları tarafından farkedilip gerekli çalışmalara başlanmıştı. Yapılan hesaplamalara göre gök taşının geliş doğrultusu tam olarak Ay ile örtüşüyordu. Bu da Ay'ın yok olması riskini doğuruyordu. Başlangıçta ortaya iki fikir atılmasına karşın, füzelerle vurma fikri oldukça risk taşıdığı için diğer bir fikir olan gök taşını yolundan saptırma fikri kabul görüldü. Uygun vakit geldiğinde gök taşını yolundan saptırmak için kullanılacak olan mekiklerin kalkış anları büyük şehirlerdeki dev ekranlarda yayınlanmaya başlandı. Ben o zamanlar Japonya'nın Tokyo şehrine taşınmıştım. Şanslıydım ki evimin camından o büyük ekranlarda yayınlanan görüntüleri seyredebiliyordum. Herkesin o merak içerisinde beklediği o çarpışma anının gerçekleşmesine karşın, çarpışma gök taşını yörüngesinden saptırmada başarısız oldu ve gök taşı doğruca Ay'a çarptı. Sonuçta Dünya'nın biricik uydusu olan Ay, bazı yanlış hesaplamalar neticesinde güme gitti diyebilirim. Daha sonraları uzayda serbest halde dolaşan gök taşlarından yeni bir uydu yapma fikri ortaya atılsa da bu fikir de başarısız oldu. Yapılan bazı hatalar neticesinde o tarihten sonra geceleri gök yüzü zifiri bir karanlığa büründü ve bu durum halen böyle devam ediyor. Bazen gök yüzüne baktığımda gözlerim Ay'ı arıyor fakat her defasında hüsrana uğruyorum.

2023

En nihayetinde o tarihe geldik. Uzun yıllardır tartışma konusu olan kripto paralar, 2023 yılına gelindiğinde dünyada nakit para anlayışını ortadan kaldırdı. Başlangıçta birçok ülke kripto paralara karşı çıktı, birçoğu kendi parasını oluşturdu ve bu durum gerek siyasi gündemde gerekse günlük hayatta tartışmalarda bolca yer edindi. Zaten 2022 yılına gelindiğinde birçok ülke bu teknolojiye "evet" yanıtını vermiş olmasına karşın ABD hükümeti halen duruma karşı çıkmaktaydı. Sonuçta ortada "dolar" diye bir olgu vardı ve ABD doların kaldırılmasını hiç mi hiç istememekteydi, zaten bundandır ki ülkede kripto para kullanımını yasaklamıştı. 2023'ün ilk yarısına gelindiğinde birçok dünya şirketi bitcoin ve diğer kripto paraları tek ödeme yöntemi olarak kabul etmeye başladı. Bu duruma ayak uyduramayan ABD hükümeti, ülkesindeki birçok yabancı şirketi kaybetmişti ve girişimciler ABD sınırları içerisinde iş yapma fikrine karşı çıkmaya başladılar.

Bu durum karşısında dolar, sadece ABD sınırlarında kullanım bulabiliyordu. Zaten 2023'ün üçüncü çeyreğinde ABD sınırları içerisinde ekonomik kriz baş göstermeye başladı ve bunu fırsat bilen ekonomisi güçlü olan Asya ve Avrupa devletleri ABD üzerindeki baskıları neticesinde, ABD zorla da olsa kripto paraları kabul etti ve böylece nakit paranın devri kapanmış oldu.

2024

Bu tarihe petrol zengini Arap ülkelerinin uyanış tarihi diyorum. 2024 yılında halen Afrika Kıtası'nda birçok yabancı petrol şirketi aktivite göstermekteydi. Zaten son yıllarda yaşanan kaynak yetersizliği birçok petrol şirketinin işlerinde aç gözlülük yapmasına neden oldu. Son birkaç yılda Arap ülkeleri teknolojide şaşırtıcı noktalara geldi ve hızla uzaya birçok keşif uçuşu yapmaya başladı. Ayrıca artan uzay araştırmaları oldukça fazla enerji gerektiriyordu. Her ne kadar petrole alternatif yakıtlar üretilse de elde bulunan en verimli yakıt yine petroldü. En nihayetinde Arap ülkeleri durumun farkına vardılar ve topraklarındaki yabancı petrol şirketlerine ağır yaptırımlar getirmeye başladılar. En sonunda zarar etmeye başlayan şirketler birer birer Arap topraklarından ayrıldılar.

Bu durum bununla da kalmadı, petrol şirketlerinin birçoğu ABD ve bazı Avrupa ülkelerinden destek aldıkları için Arapların birçok ülke ile diplomatik ilişkileri kesildi.

2025

Bu tarih benim en sevdiğim tarih "2025". Uzun zamandır Steemit'i iş olarak kullanıyordum.
Ben bu işe ilk başlayan Türk kullanıcılardan biri olduğum için şu ana kadar bu platformda kalmam hesabımı oldukça güçlenmesini sağladı. Hatta o yılın koşullarına ve platformdaki yoğunluğa bakılacak olursa benim "en etkili küratörler" listesinde ilk yüze oynamam benim için çok büyük bir gelişmeydi. Birçok kişinin aksine bırakmak yerine benim gibi bir grup kişi uzun bir süre bu platformdan gelir elde etti. Steemit bir zamanların Blockchain tabanlı ilk sosyal medya sitesidiydi ve bunun gibi daha birçok platform meydana geldi. Yeni birçok platform açılmış olsa da hiçbiri Steemit kadar başarılı olamadı. Steemit o kadar başarılıydı ki bir zamanlar döneminin en popüler sosyal medya platformlarından bazılarını bünyesine kattı. Blockchain teknolojisine ayak uyduran Google şirketi şu anda Steemit gibi platformların en dişli rakipleri konumunda. Bunun yanında başarısız olan Facebook, İnstagram, Twitter gibi sosyal medya platformlarını Steemit kendi bünyesinde toplayarak çok daha büyük işlere imza attı.

2025'e gelindiğinde @kusadasi ekibi halen topluluk yararına büyük projelere imza atıyordu. Ben de bu ekibe katılmak için oldukça hevesliydim. Bir gün yine haftalık istatistiklerimi kontrol ederken bir e-posta geldi ve açıp okuduğumda bunun bir davet mesajı olduğunu çoktan anlamıştım. Gönderen kişi @kusadasi...
Bu yazıyı gördüğümde bir hayli sevindim ve e-posta ile gönderilen belgeleri doldurmaya başladım. Bu ekip ile yolum ilk defa burada kesişti. Belli ki onlar da bendeki istikrarı gördüler ve beni kendi ekiplerine katmak için harekete geçtiler.

2026

Bir yıl kadar @kusadasi ekibi ile çalıştım ve halen de çalışmaya devam ediyorum. Ama bu iş beni daha önce tecrübe etmediğim noktalara getireceğe benziyor. Son birkaç yıldır Mars'ta kolonileşme fikri birçok şirketin radarına takılmış durumda ve Steemit ekibi de çoktan bu furyanın bir çarçası olmuştu. Zaten 2025 yılının ilk yarısında Mars'a taşınan ekip birçok topluluğu da peşinden götürdü. @kusadasi ekibi de Mars'a yerleşen Steemit topluluklarından biri ve bu ekipte yer aldığım için benim de işlerimi yürütmem için yanlarında olmam gerekiyor. Zaten bu amaçtan dolayı Tokyo'da bulunuyorum. Mars'a yapılan seyahatlerin belirli bir ücret karşılığında yapıldığından bahsetmiştim. Yaklaşık olarak 100 bitcoin karşılığında kendime bir bilet aldım ve aylardır beklediğim seyahate bu kasım ayının sonunda Tokyo'dan kalkacak olan mekikle başlayacağım. Ve Mars'a ayak bastığımda yeni bir macera benim için başlamış olacak.

Görsel kaynak;


kaynak1

kaynak2

kaynak3

kaynak4

Sort:  

Hocam, isinin kuratorluk olmasi ve @kusadasi ekibinde ydr almis olman gayet basarili. Allah kalbine gore versin

Hayal gücümü ancak buraya kadar zorlayabildim. Daha fazla yazmak isterdim ama uzattıkça konunun dağıldığı farkettim. Sadece hayal gücünden ibaret olsa da beni motive ediyor. Yorum için teşekkür ederim hocam.

Merhaba, ben @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerinindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Bir sonraki yazınızda tercih ederseniz, 'cointurk' etiketini kullanmanız ailemizi daha da büyütecektir.

Hayal vücünüz konuyu işleyişiniz harika olmuş emeğinize sağlık hocam 😃
Ben de yazacağım bakalım nasıl olacak biraz esinlenebilirim yazınızdan 😃

Aslında yazıyı yazdıktan sonra okuduğumda konudan biraz sapmış olduğumu farkettim ama baştan yazma zahmetine girmek istemediğim için yayınliyim dedim. Yorum için teşekkür ederim. Yazınızı okumak için bekliyorum. 😀

Çok değişik olmuş :) yeteneklisiniz hikaye yazmaya devam etmelisiniz bence :)

Okuduğunuz için teşekkür ederim. :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by LightShield from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Çok keyifle okudum!

Teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63510.75
ETH 3065.54
USDT 1.00
SBD 3.82