Öğrenmek Üzerine

in #tr6 years ago (edited)

                           

Başlık her ne kadar Freud'un kitabından bir kısımmış gibi görünsede aslında yazacaklarım yakınından bile geçmeyecektir.

Ki konunun psikoloji ile alakası var mı yok mu onu dahi bilmiyorum.İllaki vardır ama ben yazarken herhangi bir psikoloji konusu gibi anlatmayacağım. Daha çok deneme tarzında bir yazı olacak.

Konu şudur ki bir şeyi ne kadar ve ne için öğreniyoruz.Öğrenmek için sadece bir konuya mı odaklanmalıyız ?  

Kendimden bahsedeyim.

Çoğu kişi de olur bu.Her şeyi öğrenme isteği.Aynı durum bende de var.

Sadece bir konuda öğrenmek istemiyorum.Elimden geldiğince kendimi başka konulara verip farklı farklı alanlarda geliştirmeye çalışıyorum.

Örnek verecek olursam ; müzik,resim,matematik(yazılım,mühendislik),psikoloji,hukuk,tarih,doğa,coğrafya vb konularda profesyonel düzeyde olmasada hepsinden bir şeyler almak istiyorum.

                        


Bu alanların hepsini istesemde buraya yazamam.Neyi nasıl seçeceğimi bilmiyorum.Bazılarını ihtiyaçtan, bazılarını da desadüfen veya isteyerek  öğreniyorum.Bunları sadece bana başka bir şeyler çağrıştırması umuduyla öğrenmeye çalışıyorum.

İlk başta bu umutla öğrenmeyi amaçlıyordum.

Konu üzerine ,izlediğim bir filmde kendime yeni bir amaç belirledim.Yine tesadüfi bir durumla gerçekleşti.

Film Cem Yılmaz'ın filmi A.R.O.G.

Burada ,izleyenler hatırlayacaktır şöyle bir sahne vardı.

Diyalog şuydu:"Şuana kadar yalnızca 51 yıl ilerleyebildik".Buradaki yılı tam hatırlamıyorum ama sanırım mevzu anlaşılmıştır.

İlgili Sahne

Konu üzerine düşününce dedim ki kendime:

-İşte budur.Öğrenmeyi,bulunduğun zamanın gerisinde olsan ne kadar ilerletebileceğinin üzerine kur ve ilerletebileceğinin en iyisini yapabilmek için öğren.

Her şey güzel ,farklı konular,güzel bilgiler öğreniyorum ama bir süre sonra şunu fark ettim.

Öğrendiklerinle yeterli düzeyde üretken olamıyorsun.

Konular hep yarım kalıyor.

Mesela bir yazılım dilini öğrenmeye çalışıyorsun.

Temel kodlamayı öğreniyorsun.Sonra hadi basit bir uygulama yapayım deyip bir konuya kütüphanye dalıyorsun.

İzlediğin,okuduğun dökümanlarla iyi kötü bir şeyler ortaya çıkıyor.Sonra aklınıza bir şey geliyor,bu olsa çok güzel olur diyorsunuz ve kendinizden bir şeyler katmaya çalışınca fark ediyorsunuz ki bilginiz yetersiz kalıyor.

Diğer alanlarda da durum buna benzer.

Kendi kendinize diyorsunuz ki "Acaba yanlış mı yapıyorum".

Ama düşününce aslında yanlış yapmadığımı anlıyorum yada kendimi böyle kandırdım.

Pek çok yerde duymuşuzdur.

-Her konuyla ilgilen ama birisinde daha iyi ol.Profesyonel düzeyde.

-Yapma demiyorum hobi olarak yine yap :)

Bu yanlış mıdır ? Kesinlikle değil. Bence tamamen sizin konuya nasıl baktığınızla ilgili.

Benim mevzuya dönecek olursak,evet ortada bir teknik var.Belki kısa zamanda iyi sonuçlar vermeyecektir ama bunu hayat boyu, bir yaşam biçimi haline getirebilirsem başaracağıma inanıyorum.

Başaracağım şeyse bunu yapabilmek.En azından deneyebilmek.


Belki uygulamaya bilgisizliğimden bir şey katamadım ama o nokta belki de her şeyin başlangıcıydı.

Sabredersem o uygulamayı kullanılabilir hale getirebilecek düzeye ulaşabilirim.

Kurduğum cümlelerin bazıları kesinmiş gibi olabilir.Aslında sadece vurgu yapmak istemiştim.Bir yanlışım varsa affola.

Görsel Linkleri Sırasıyla:

1

2

Sort:  

Merhaba, ben @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerinindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Bir sonraki yazınızda tercih ederseniz, 'cointurk' etiketini kullanmanız ailemizi daha da büyütecektir.

Teşekkür ederim. Bir sonraki yazımda kullanmaya çalışacağım.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64383.21
ETH 3098.60
USDT 1.00
SBD 3.89