Son 30 Yılın Ekonomisi, Ali Babacan ve Tarih

in #tr6 years ago (edited)

Beş gün önce, Türk Lirasının REEL değeri, 2003'ten bu yana en düşük seviyesine geldi. Ardından Merkez Bankası hayli yüksel oranda Faizleri arttırdı. Devamında kurlar düştü ama bu düşüş sınırlı kaldı. An itibariyle Dolar hala 4.50'lerde dolanıyor.


Derdim öyle günlük siyasi tartışmalar değil, biraz daha uzaktan bakmak..
Mesela Son ~30 Yıl'ın Grafiğine bakalım.

Her şey o kadar NET ki..

try.png

Erzurum'lu amca gibi, bir şey anlatmaya gerek yok sanırım.
Grafik, konuşmayı bırak bağırıyor adeta.

Yiğidin hakkı yiğide değil de, Yiğit Bulut'lara verildiği ülkeler yani Kurumsal "Liyakat" Kültürünü geliştirememiş uluslar, çökmeye mahkumdur.

       

Tarih'in, duyduğunda yerlere yatarak kahkaha attığını düşündüğüm bir cümle var:

Bu topraklar sonsuza kadar bizim

   

Sort:  

Ben de siyaset yapmak istemiyorum ama gerçekler ortada, aldığımız para çerez parasına döndü enflasyon ve zamlarla. Türk parasının değeri kalmadı.

Ve üzücü bir durum bu paranin ismi yükseldikce değeri bir o kadar altlarda düşünüyorum bundan aşağı yukarı 20 küsür yıl önce bir milyon a (şu anın bir lirası ) hemen hemen istediğimiz bir şeyi rahatlıkla alıyorduk şu an ise bir Gofret vs ire ediyor sadece ve bu nereye kadar böyle gider merak ediyorum açıkçası

Murat Bey ,
Emeğinize sağlık ... Bu sizin grafiği siyasi partilere göndermek lazım.Mazot zam oluyor. Haberci mazot alan adam soruyor son zaman lar hakkında ne düşünüyorsun diye !Adam ben her gün 20 tl mazot alıyorum beni ilgilendirmiyor diyor... Dolar yüseliyor! Yurdum insanı yükselsin ben dolar lamı maaaş alıyorum diyor. ..

Türkiye'de ahbap dost ilişkisi olduğu için doğru insanlar doğru yerlerde olamıyor. Siyasi partilerin danışmanları felç ! Cumhurbaşkanı Bingöl'de , önüne gelen yazıda Diyarbakır yazdığı için , Bingöl Halkına , Dİyarbakır Halkı diye hitap ediyor.

Video efsaneymiş bu arada :)

Evet harika bir video. İlk izlediğimde fena çarpmıştı..

Benzer şekilde Julia Roberts'ın seslendirdiği Doğa videosu da. İkisi de insan oğluna, "beni ırgalamaz", "haddini bilirsen senin iyiliğine" der gibiler..

You got a 69.23% upvote from @proffit courtesy of @murattatar!
2-25% Return on investment. Check steembottracker.com for current status
Minimum 0.01 SBD/STEEM to get upvote , Minimum 1 SBD/STEEM to get upvote + resteem

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63478.09
ETH 3067.28
USDT 1.00
SBD 3.81