✈️ ROMA, İtalya - Gezi İzlenimlerim ✈️

in #tr5 years ago (edited)

Sevgili steemit sevdalıları, sizlere bu yazımda bir kaç gün önce gerçekleştirdiğim ilk yurtdışı seyahatimi ve Roma'yı anlatacağım...

4.png
Venedik Meydanı'ndaki Vittorio Emanuele II Abidesi

Roma'da yapılacak bir eğitim toplantısı için müdürüm ile Pazartesi akşamı Atatürk Havaalanı'ndan ilgili uçağa binerek yola koyulduk. Yaklaşık 2,5 saatlik bir sürenin sonunda inmeyi başardık. Son dakikalarda türbülansa yakalanmanın da keyfine vardık. :) İşin ilginci ben o dakikalarda, koltuk ekranından izliyor olduğum "Ayla" filminin sonundaydım ve epey duygusal sahnelere tanıklık ediyordum. Bir yandan uçak sallanıyordu, korkmam gerekiyordu, bir yandan da istemsizce gözüm yaşlı bir şekilde filmin duygusuna kapılmıştım. Karışık bir hisler bütünüydü. :D


Akşam otele yerleşmemizin ardından ertesi sabah çalıştığımız firmanın Roma ofisine geçtik ve bir kaç saat sürecek eğitimimiz başladı. Diğer ülkelerden gelen çalışanlarla tanışmak büyük bir keyifti. Tiren Denizi'ne yakın bir mesafede kampüs şeklinde kurulmuş yerleşke epey hoşuma gitti. Burada 500-600 kişinin çalıştığını duyunca epey şaşırdım. Toplantının bitiminde tekrar otelimize dönerek eşyalarımızı bıraktık ve bu kez de otelin yakınındaki 24 saat açık olan Carrefour'a doğru yürüyerek yola koyulduk. Buradan bir kaç paket makarna, bir kaç tane İtalyan marka bisküvi ve 6 adet (kutu olarak) İtalyan birası Peroni aldım.

6.png
Theater of Marcellus

Ve gelelim yavaştan gezme kısımlarına. Akşam üzeri otelden arabayla yaklaşık yarım saatlik bir mesafeyle Marcellus Tiyatrosu'nun karşında indik. Burada kulağımızın tekine kulaklık takacak şekilde İtalyan bir rehber eşliğinde turumuza başladık. Açıkçası ben dikkatimi dinlediklerime değil gördüklerime vererek "nasıl olsa gördüğüm yerlerin tarihini sonradan Türkçe olarak okurum" diyerek keyfime baktım. Oradan yürüyerek önce Capitoline Tepesi'ne ve Roma Forumu'na sonra da Roma'da "her yolun çıktığı yer" olan şehir merkezi Venedik Meydanı'na(Piazza Venezia) geçtik. Sokaklar loş ışıklı olsa da elimden geldiğince fotolar çektim. Görebildiğim yerler şunlar oldu:

  • İtalya'nın birleştirilmesi adına yaptırılan Vittorio Emanuele II Abidesi
  • Largo di Torre Argentina (Jül Sezar'ın Brütüs tarafından öldürüldüğü Pompey Tiyatrosu'nun bulunduğu yer). Burada ayrıca kedi barınağı da yer alıyor.
  • Bir Rönesans Sarayı olan Palazzo Venezia(Mussolini'nin kaldığı ofis de buradaymış)
  • Aktif olarak kullanıldığı 1000 yıllık süreçte Roma'nın siyasi, ticari ve hukuksal hayatının merkezi olan Roma Forumu. (Biz Doğu kısmına uzaktan bakabildik)
  • Roma'nın en yüksek tepesi olan Capitoline Tepesi'nde bulunan Piazza del Campidoglio Meydanı
  • L'Elefantino di Bernini (Bernini tarafından yapılmış fil heykeli)
  • Yüksek Roma surları
  • Öncesinde tapınakken sonrasında kiliseye çevrilmiş olan Pantheon (içerisine girme şansımız olmadı ancak dışarıdan görünüşü bile oldukça heybetliydi diyebilirim)
  • Marcellus Tiyatrosu
  • Gesu Kilisesi(Chiesa del Gesù)

IMG_3908.jpg
(Roma İmparatoru Jül Sezar'ın manevi oğlum dediği Brütüs tarafından 23 bıçak darbesi ile öldürüldüğü yer olarak iddia edilen Largo di Torre Argentina)

5.png
(Piazza del Campidoglio Meydanı'ndaki Roma İmparatoru Marcus Aurelius'un atlı heykeli)

7.png
Gesu Kilisesi(Chiesa del Gesù)

9.png
Roma Forumu

8Yvg7k.png

1,5-2 saat süren turumuzun bitişinin ardından bir İtalyan restoranına yani yemek faslına geçtik. Gittiğimiz mekan Pantheon'un oldukça yakınındaydı. Önce salam, jambon ve peynirden oluşan bir başlangıç getirildi. Akabinde ana yemek olarak önce az pişirilmiş bir makarna(domates soslu) sonrasındaysa dana eti+yuvarlak halka şeklinde kesilmiş patates+salatadan oluşan tabak servis edildi. Ben ve müdürüm bölgenin kendi üretimi olan kırmızı şaraptan içtik. Tatlı olarak gelen tiramisu ve panna cotta ise efsaneydi. İkisi de inanılmaz lezzetliydi.

İşte böyle. Ertesi gün de öğleden sonra uçağımıza binip, ülkemize geri döndük. Kendi adıma değişik, keyifli bir deneyimdi. Sadece 2 gece kalmış da olsak İtalya ve Roma bende güzel hatıralar bıraktı. Boşuna Roma için Avrupa'nın kültür ve tarih başkenti dememişler, gerçekten de öyle. Kendinizi bir "açık hava müzesinde" dolaşırken hissediyorsunuz orada. İtalyanlar'ı da genel olarak bize benzer ve sıcakkanlı buldum. Umarım bir sonraki sefere daha uzun bir süre kalarak şehrin tadını çıkarabilirim. Okuduğunuz için teşekkürler, grazie!!!

Tüm fotolar bana aittir. / All the photos belong to me.

Sort:  

İlk gitmek istediğim ülke İtalya umarım birgün gitmek nasip olur, güzel bir paylaşım olmuş.

teşekkür ederim, umarım benim gördüğümden daha fazla yeri, daha geniş bir zamanda görme şansınız olur :)

Çok güzel bir #gezi yazısı olmuş. Fotoğrafları çok beğendim. Özellikle 3 numaradaki Largo di Torre Argentina eski ile yeniyi birleştiren güzel bir kare olmuş. Ellerine sağlık :)

beğendiğine sevindim, çok teşekkür ederim :) tek pişmanlığım keşke panteon'u da geniş bir perspektiften çekseymişim. kolonlarından birinin önünde çekilmiş bir fotom var neyse ki :) bu benim bu sitedeki ilk gezi yazım, umarım devamı da gelir.

ne güzel anlatmışsın baya detay vererek, sanki biz de oradaymışız gibi hissettim okurken:)
fotoğraflar da çok iyi, ellerine sağlık..

Bir yandan uçak sallanıyordu, korkmam gerekiyordu, bir yandan da istemsizce gözüm yaşlı bir şekilde filmin duygusuna kapılmıştım. Karışık bir hisler bütünüydü.

o ânda bile izlemekten vazgeçmediysen gerçekten filmin duygusu seni yakalamış, ben daha izlemedim ama izlersem bu anı gelecek aklıma:)

haha. aslında robotik bir insanımdır, öyle duygusala pek bağlanmam ama film gerçekten insanı bu anlamda yakalıyor. bütüne bakıldığında çok beğendiğim bir film olmadı gerçi, 10 üzerinden 7 puan veririm ama türbülansta bile gözlerimi yaşarttıysa, başka bişi demiyorum :D

okuduğun ve yorumunla desteklediğin çok teşekkür ederim, eksik olma :)

en güzel iş seyahati, eğitim için gidilendir :) az da olsa gittiğin yeri gezmeye vaktin oluyor çünkü. Bol seyahatler ve gezi yazılarını görmeyi dilerim.

en güzel iş seyahati, eğitim için gidilendir :)

burda sanki tecrübe konuşuyor :) çok sağol hocam, aynısını senden de beklerim. okuduğun için teşekkür ederim ayrıca, sevgiler.

İlk yurtdışı seyahatinin İtalya gibi bir ülke ve de Roma olması güzel bir başlangıç olmuş. Mevcut kurlarla Roma'ya tatil için gitmek artık çok zorlaştı.

Colosseo, Fontana di Trevi, Pantheon gibi baş yapıtlar neden yok :)

merhaba. pantheon'un içerisine giremesek de oraya gittik. hatta kolonlarından birinin önünde fotom da var. :) kolezyum ve aşk çeşmesi'ne ise fazla vaktimiz olmadığından gidemedik.

ben bu arada 6.15'ten 150 euro almıştım 2 hafta önce, şu an 6.52. tam yurtdışına çıkma keyfini aldık, daha fazla artmasa bari :D


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by netknight from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 1.56 % upvote from @drotto thanks to: @netknight.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64733.60
ETH 3170.85
USDT 1.00
SBD 4.16