Anlamakta Israrcıyız !

in #tr6 years ago

Anlamak

Bugün anlayacağınızı düşünerek "Anlamak" konusunu anladığım kadarıyla anlatmaya çalışacağım.

Hepimiz için zor bir konu seçtim, neden seçtiğimi hala anlamaya çalışıyorum. Tamamiyle anlamamış ya da kısmen anlamamış olabilirim. Ama anlatmaya çalışacağım, lütfen siz de anlamaya çalışın. Daha fazla kafa karıştırmadan konumuza geçelim.

mevlana.jpg
Mevlana

TDK diyor ki; Anlamak

  1. Bir şeyin ne demek olduğunu, neye işaret ettiğini kavramak
  2. Yeni bilgileri eskileriyle bir araya getirerek sonuç niteliğinde başka bir bilgi edinmek
  3. Sorup öğrenmek
  4. Doğru ve yerinde bulmak
  5. Birinin duygularını, istek ve düşüncelerini sezebilmek
  6. -den Bir şey hakkında bilgisi bulunmak
  7. -den, nsz Yarar sağlamak

Yine TDK diyor ki; Anlamamak

Anlamamak sözü bulunamadı.
26 Eylül 2006 tarihinden itibaren 557.988.378 kez söz arandı.

Yaklaşık olarak son 12 yılda 558 Milyon kere aranmış bir kelime için bir tanım girilmemiş olması onlarında anlamadığını gösteriyor olabilir mi ? Yok yok o kadar değildir, bu kelimenin günde 128.000 kere aranmış olması tabii ki normal değil. Muhtemel bugüne kadar sonuç bulunamayan aranma sayısı o olabilir. Yine de yüksek geldi değil mi ? Ben anlamadım. Anlayan olursa bana da anlatsın hem de yazarak.

Olan Biteni Anlayabilmek

Ne oluyor ? Nasıl oluyor ? Ne zaman başladı ? Kim Başlattı ? Onlarca soru hepimizin kafasını kurcalıyor biliyorum. Sürekli anlamaya çalışıyoruz ama sonuçsuz kaldığımız zamanlar kesinlikle fazla. Anlamaya çalışmaktan vazgeçtiğimiz durumlar da azımsanmayacak derecede yüksek. Anlamak için çabalayanlar ise zafere ulaşma olasılığı olanlar.

Herhangi bir durumda başımıza gelen bir şeyin bizim için iyi mi kötü mü olduğunu ya da şu an için kötü ama daha sonra iyi mi olacağını ya da olandan daha kötüsünün başımıza gelme olasılığını düşündüğümüzde çoğunlukla şükrettiğimiz doğrudur.

Konu ile alakalı bunları da duymakta fayda var. Anlamamıza faydası olabilir.



“Olur ki siz bir şeyden hoşlanmazsınız, hâlbuki hakkınızda o bir hayırdır. Ve olur ki bir şeyi seversiniz, hâlbuki hakkınızda o bir şerdir. Allah bilir, siz bilmezsiniz.” (Bakara, 2/216).

Kadercilikden bahsetmiyorum, bu şekilde yorumlamayın lütfen. Bu satırları okurken benimle ilgili de olumlu ya da olumsuz herhangi bir önyargıya ulaşmanızı da istemem. Ben sadece okuduğum ve benim için "Anlamak" ile anlamlı ilişkisi bulunan bir bilgiyi sizinle paylaşmak istedim. Neyse döndük. Diyorum ya anlamadığımız için yanlış yorumlamamak lazım. Gerçekten ne olup bittiğini anlamıyoruz. Nasıl olduğunu da anlamıyoruz. Anlamadığımız kısımlar bizi daha da mutsuz ediyor olabilir. Ama bir kısmını anlamamak belki biraz mutlu da ediyor olabilir ya da bizi motive ediyor veya ayakta tutuyor olabilir.



“Beni bir tek sen anladın, sen de yanlış anladın” (Hegel)

Hegel Abimiz de boş durmamış vakti zamanında hacı beni anlamıyorsunuz, anladığını sananlarda anlamadı demiş. Anlaşılmak da bir o kadar zor. Anlamak zor, anlatmak zor, anlaşılmak zor .. Ne yapacağımız abicim biz. Bu yetilerimizi geliştireceğiz. Nasıl mı ? O başka yazının konusu olsun.



”Bana anlat ama unutabilirim; bana göster ama belki hatırlayabilirim; beni derinliklerine götür; işte o zaman anlayabilirim. (Konfüçyus)

Kambersiz düğün olmaz, Konfüçyus Reis konuşmasa olmazdı.



“Anlaşılması gereken ilk şey, anlayamadığımızdır” (Soren Kierkegaard )

Beni en iyi anlatan Soren Kardeşimiz. Danimarka'nın vakti zamanında kalecisi falandır herhalde bu abi. Gol yiyip yiyip sonra ama siz beni anlamıyorsunuz diyordur kesin. Bol bol da aşağıdaki gibi arkadaşlarına bağırmıştır :))) Soren abimizi araştıralım, onu tanımıyor olduğum için de ayrıca mutsuzum. Çünkü beni en iyi o anlattı. Soren Reis !

defans.jpeg
Kaynak



“Sen ne söylersen söyle, söylediğin, karşındakinin anladığı kadardır.” Mevlana Celaleddin-i Rûmî

Mevlana eleştirecek değilim tabii ki :S Karşımızdaki anlamıyor diye anlatmaktan vazgeçemeyiz değil mi ? Sürekli anlatan kendini geliştirmeli, anlayanı geliştirmeli, ikisi de gelişime ve iletişime devam ettikçe birbirlerini anlama seviyelerini arttıracak ve belirli bir noktadan sonra telepatik yöntemlerle iletişim kurabileceklerdir :) Biz yine de yazımızın ana fotoğrafını Mevlana ile çözelim. Anlayış denilince benim aklıma ilk Mevlana gelir.

Ne olursa ol gel !

Ara vermek için Bilemiyorum Altan diyerek konuyu şimdilik ucu açık bir şekilde şuraya bırakalım. Bir devam yazısını hak ediyor çünkü.

Destekleriniz için teşekkür ederim.

@obulunmaz

Sort:  

You got a 8.69% upvote from @minnowvotes courtesy of @obulunmaz!

You got a 31.42% upvote from @brupvoter courtesy of @obulunmaz!

Great post!
Thanks for tasting the eden!

You got a 43.07% upvote from @oceanwhale With 35+ Bonus Upvotes courtesy of @obulunmaz! Delegate us Steem Power & get 100%daily rewards Payout! 20 SP, 50, 75, 100, 150, 200, 300, 500,1000 or Fill in any amount of SP Earn 1.25 SBD Per 1000 SP | Discord server

You got a 36.44% upvote from @dailyupvotes courtesy of @obulunmaz!

Harika bir yazı olmuş emeğinize sağlık ☺️

Teşekkür ederim.

Hocam bende bu yazıyı görünce grupta nasıl kaçırdım bunu diye hayıflandım ama orada linki yok.
Çok güzel bir yazı olmuş ve devamını hak ediyor bekliyorum...

Çok teşekkür ederim, iş yoğunluğundan sanırım gruba yazmayı atlamışım :S

Allah kolaylık versin efendim kolay olsun her işiniz

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 71539.00
ETH 3603.23
USDT 1.00
SBD 4.75