Akvaryum Su Değişimi Nasıl Yapılır?steemCreated with Sketch.

in #tr6 years ago

image
image

Selamlar,
Hakkında çok çok nadir yazılan konulardan birisi olan akvaryum ve akvaryum ile ilgili konularda sizlere bilgi vereceğim.

Ben akvaryum suyu değiştirmeyi evin havalandırılmasına benzetiyorum. Yazın bunaltıcı ve havasız odada yaşayabiliyor muyuz? Evet yaşıyoruz ama havalandırma olsa hava sürkülasyonu olsa daha rahat ederiz değil mi? İşte akvaryum suyuda değiştirmek tamda budur.

Akvaryum temizliği yaparken çok dikkatli olmanız gerekmektedir. Özellikle hassas olan balık türlerinde yapacağız bir hata balıklarınızın tamamının ölmesine neden olabilir.

Akvaryumu temizlerken nelere dikkat edilmelidir?

Dinlenmiş su: Akvaryum suyunun ortalama 24 saat dinlenmiş olması gereklidir. Su içerisindeki klor balıklarınızın ölmesine neden olabilir.
Su miktarı: Akvaryum suyunun değişimi mümkün ise günlük 5 ile 10 litre arasında olması sizin için daha iyidir. Eğer mümkün değilse haftada bir akvaryum su kapasitesinin %60 ile %70 arasında değiştirilmesi uygundur.
Su sıcaklığı Suyun sıcaklığı oda ortamında olması iyidir. Çok soğuk veya çok sıcak su olması kesinlikle tavsiye etmiyorum zira balıklar şok geçirebilir.

Nasıl Yapılmalıdır?
Suyu değiştirirken balıkları korkutmamak için muhteşem bir çaba sarf etmemiz gerekmektedir.
Suyun içerisindeki yağ ve diğer atıklar genellikle suyun üstüne çıkar ve suyu boşaltmayı üst kısımdan bir kap ile başlamanızı öneririm.
Suyu değiştirirken hortum yolu ile akvaryum kumu üstünde biriken yem ve balık dışkılarını alınız.
Akvaryum suyunda bir madde oluyor adını unuttum ama o birden ortaya çıkınca balıklar zehirleniyor. Bunu engellemek için kumu temizlerken kumu karıştırmadan temizlik yapınız.

Suyu boşalttık Ya şimdi?
Suyu yukarıdaki kurallara göre boşalttık ve artık su eklemeye geldi.
Suyu eklerken kum olayına dikkat edip dalga olmasını engelleyerek yavaş yavaş ekleme yapmalıyız.

Tüm işlemler bittikten sonra balıklarımıza temiz bir ortam sağladığınız için balıklarınız adına ben teşekkür ederim.

Sort:  

Bir zamanlar akvaryumum vardı benim de. Pirana besliyordum... vay be. :)

pirana çok tehlikeli bir balık :)

Çok severdim ben balıklarımı. Ben askere gidince hasretten öldüler. :) Sadık balıklardı. :)


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64223.84
ETH 3158.34
USDT 1.00
SBD 4.29