Neden anonim kalmayı tercih ediyorum?

in #tr6 years ago (edited)

Steemit'i tesadüfen keşfettim ve ilk keşfettiğimde açıkça söylemek gerekirse pek de sallamadım. Kötü bir arayüzde insanlar bir şeyler yazıyor, yazıların altında ufak tefek dolarlar gözüküyordu. Epey önce olmalı çünkü o zaman Türkiye'den hiç kullanıcı var mı diye baktığımı ama pek bir şey bulamadığımı hatırlıyorum. Sonra aradan muhtemelen 1 seneden fazla zaman geçti, belki daha da fazla, bir şekilde yolum Steemit'le tekrar kesişti. O ilk karşılaştığımda hesabımı açsaydım muhtemelen kendi adımla, kimliğimle yer alacaktım, bunun nedeni de platformda çok fazla "bizden" insan olmaması olacaktı. Ancak ikinci karşılaşmamızda platformun arayüzü de, yazıların içerikleri de, altlarındaki rakamlar da, yazarların coğrafları da değişmişti ve ben kaydımı yaparken bir karar vermek zorunda kaldım, anonim olmayı tercih ettim.

Anonim olmayı tercih ediyorum çünkü pozitif ya da negatif anlamda önyargılarla insanları değerlendirmek de, değerlendirilmek de istemiyorum. Ne gündelik hayattaki "ben"den gelecek ilgiyi, ne de "kim" olduğumdan oluşacak tavırlarla uğraşmak istemiyorum. Tabii ki burada yazılarım da varlığım da nötr değil, kim olduğuma, ne düşündüğüme, ne iş yaptığıma vs dair pek çok şey içeriyor ama onu da ancak okuyanlar biliyor, yani toplasan "10 kişi". Onlar da bana sadece yazılarım üzerinden bakıyor ki gerçek hayattaki sıfatların üzerinden bakanların yanında benim için çok daha değerliler. Öyle kalsınlar istiyorum.

Anonim olmayı tercih ediyorum çünkü kendime bir network, ortam ya da arkadaş grubu kurma derdim yok. Ona rağmen şanslıyım ki yazdıklarından keyif aldığım, pek çok şey öğrendiğim, ortak bir paydada buluşabildiğim güzel insanlar tanıdım, muhtemelen devamında da tanıyacağım, ama dedim ya, şans. Yalan yok, kendimi şanslı hissediyorum.

Anonim olmayı tercih ediyorum çünkü en önemlisi insanların pek çoğundan sıkılmış haldeyim. Yaptığım iş gereği binlerce insan tanıdım, muhatap oldum, çalıştım ve artık çok sıkıldım. Herkesin kendini en yetenekli, bilgili, farklı ve her şeyi hak eden gördüğü reel dünyamda aynı kişilerin her gün aynı saçmalıkları yapmasından, yiyip içip gezip yalakalık yapmaktan başka bir şey bilmemelerinden, benzer soruları sormasından, hep aynı şeyi tekrarlayıp farklı sonuçlar ummasından, insani vasıflarını kaybettikleri halde en duyarlı gözükmelerinden ve en önemlisi ne mesleki ne de entellektüel ne de kişisel olarak keyif vermemelerinden fena halde sıkıldım. O yüzden en azından burada her gün gelen saçma sapan yüzlerce mesaj olmadan, yaptığım iş ve kim olduğumdan bağımsız “gerçek" ilişkiler kurabileyim, biraz sakin kafayla takılabileyim istiyorum.

Arada discord kanalında yazdıklarını okuyup, tanıma fırsatı bulduğum insanlarla konuşuyoruz. Bazen geyik, bazen ciddi yazışmalar arasında konu bazen anonim olmaya geliyor. Kimim, neyim, neyin nesiyim, in miyim, cin miyim, deli miyim, akıllı mıyım, komik miyim, ciddi miyim, şişko muyum, zayıf mıyım, uzun muyum, kısa mıyım, sıradan mıyım, aykırı mıyım, ünlü müyüm, değil miyim, platin saçlı mıyım, turuncu kafalı mıyım... Bir iki arkadaş isterlerse beni bulabileceklerini düşünüyorlar çünkü yazılarımda aslında çok ince detaylar veriyormuşum. Okurken gülüyorum genelde. Onlar anonim değiller belki ama neredeyse çoğunun yaşını, işlerini, neye benzediğini, nasıl konuştuğunu, nasıl güldüğünü, nelere üzüldüklerini bilmiyorum ama seviyorum. Seviyorum çünkü yazdıklarından kim olduklarını bilmesem de duruşlarını, tavırlarını, düşüncelerini, hislerini anlayabiliyorum. Zaten yazılarında kendinden bir şeyler olmayan insanları pek takip etmiyorum. "Karakterli" insanların "karakterli" yazılarını seviyorum. Kimini kendime yakın buluyorum, kimini kendime yakın bulmasam da duruşuna saygı duyuyorum, kimiyle de muhatap bile olmak istemiyorum. Ama evet kim olduklarını bilmiyorum, söyledilerse de bilmiyorum çünkü adlarının gerçekte ne olduğuyla, hangi şirkette çalıştıklarıyla, instagram hesaplarıyla vs ilgilenmiyorum. Neden mi? Bir insanı tanımak için bunları bilmek gerektiğini düşünecek yaşları çoktan geçtim sanırım. Yaşlı değilim ama konu insanlar olunca -maalesef- epey deneyimliyim. Birinin konuşma şeklinden, yazma tarzından, anlatım biçiminden nasıl biri olduğunu az çok çıkartabiliyorum ve bu deneyimler maalesef beni burada anonim olmaya zorluyor. Bunu da yazmak istedim çünkü sanıldığının aksine kendimi bir şey sandığımdan, ünlü olduğumdan vs değil; insanlara dair umudumu iyileştirebilmek için anonim olmayı tercih ediyorum. Ve bunu hayatınız boyunca hiç anlamak zorunda kalmamanızı temenni ediyorum.

cover photo source

Sort:  

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir.

Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 1 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Discord'taki gruptan görüp geldim, takibe dönüş beklerim iyi steemler :)

Hoş geldin ama herkese aynı yorumu atıp; sipariş üzerine takip, upvote, resteem isteyenlerle pek ilgilenmiyorum. Yorum yazmadan önce yazımı okusaydın "Karakterli insanların karakterli yazılarını seviyorum." dediğimi görürdün. Çok etkileşime girip sayı bazlı takipçi toplamak yerine, gerçek iletişim kurmaya başlamanı öneririm. O gün geldiğinde görüşürüz 😉

İlgilenmiyor olabilirsin saygı duyarım fakat "Karakterli insanların karakterli yazılarını seviyorum." cümlesini söylemenin amacını pek anlayamadım

Bu durum bende şunu hissettiriyor.Çok severek okuduğum kitabin filmi çıkınca hayal kırıklığına uğrarya insan.okudugu hayal ettiği karakterle filmdeki birbirine hiç uymaz.iste tam ordayim ben.kafamda kurguladığım bir punky var.kime benzedigin bana kalsin:) tipi saçi konusmasiyla böyle olur dediğim punky değişmesin.bence anonim kal.yine de her duruşunu saygıyla karşılarım.çünkü fazlasi haddim de değil...

Eyvah, film kadar dandik biri çıkmasam bari :)

yazıyı yine keyifle okudum, bahsettiğiniz bazı konuları da discorddan hatırladım:)

benim zihnimde canlandırdığım bir @punky var ve ben onu çok seviyorum🙆‍♀️

Ben de seni çok seviyorum :)

Gerçekten çok güzel bir yazı olmuş. Yazının sonuna geldiğimde dedim ki umarım ben de o muhattap olmayı tercih ettiğiniz kişilerdenimdir dedim . Karakterli duruşu sergileyen nadir insanlardan birisi de sizsiniz tebrik ederim :) Sizin dışınızda tanıdığım bazı anonim arkadaşlar da var onları da oldukça çok seviyorum iyi ki tanıdığım anonim insanlar diyorum :)

Teşekkür ederim. Tabii ki öylesin, şimdiye kadar anlamamışsan benim hatam olmuş, en kısa zamanda düzelteyim bunu :)

Ben teşekkür ederim o halde :) :)

O bir iki arkadaşa sesleniyorum. Kendisi yukarıda zaten fazla detay vermiş. Dikkatli gözlerimden kaçmadı. Tarif ediyorum;

in - deli - komik - şişko - uzun - aykırı - ünlü ve platin saçlı.

Bu durumda sanırım ifşa oldum :D

Ahahahaha bugün ilk kez güldüm ama ortalamayı yakaladım bak :) çok belli ettin napalım 😂

Tanımı çok net yapınca sen, pek seçeneğim kalmadı zaten. Ya Banu Alkan ya Seda Sayan :D

Ben de sıkıntı olabilir diye platforma katıldıktan sonra uzun bir süre bazı konularda gizliliğe önem verdim. Sonrasında buradaki insanların beni endişe ettiğim konular dahilinde yargılamayacağını düşündüğümden kişisel kimliğimi gizli tutmaktan vazgeçtim. Aslında korktuğum olmadı fakat biraz da pişmanım. Herneyse.


Bir iki arkadaş isterlerse beni bulabileceklerini düşünüyorlar çünkü yazılarımda aslında çok ince detaylar veriyormuşum.

Hangi işsiz kişiler onlar? 🤔

Endişe ettiğin konuları bilmiyorum ama korktuğun olmadığı halde pişmansan biraz canın sıkılmış demektir. 🙁


Keyifli, sevdiğim insanlar onlar 😉

İyi o zaman. 🤗

This post has received a 24.70% upvote from thanks to: @punky.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Bu görüşünüze kesinlikle katılıyorum. Ben de bu yüzden ve bir kaç sebepten daha anonim kalmak istiyorum. İçimden geçenleri yazmışsınız :)

Anonim olmanın platformda hem garip bir yalnızlığı hem de hoş bir rahatlığı var. Seni bilemiyorum ama bana iyi geliyor bu durum :)

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 61585.79
ETH 3005.19
USDT 1.00
SBD 3.68