Sndbox Prensi, Steemit Türkiye Discord Sunucusu Ve Yapılanlar

in #tr6 years ago (edited)

Öncelikle merhaba arkadaşlar kendimi tanıtmak istiyorum. Ocak ayının başında steemite katıldım. Bir çok şeyi çözmem iki ayı mı aldı. Bu süre zarfında Steemit Türkiye adında olan bir discord grubundaydım. Daha sonra steemitr diye bir sunucuya eklendim ve ilk eklendiğimde 20 kişi falandı. Daha sonrasında discord üzerinde bu topluluğu büyüttüm ve bir çok kişinin ilgisini çekti. Ama bana anlatılan ve olması gereken şeyler olmayınca sunucudan ayrıldım ve oradaki yönetimi bıraktım. Daha sonra çeşitli projelere destek vermeye başladım. Şimdi asıl konumuza gelelim.

Steemit Türkiye Discord Sunucusundan Atıldım Ama Neden?

Beni bir çok kez Steemit Türkiye discord sunucusunda yapılan hataları eleştirirken gördünüz. Evet orda eleştirenlere kavga çıkartıyorsun, huzuru bozuyorsun diyorlar bunu bir çok kişi bilir. Tam tarihi bilmesemde 3 4 gün önce bu sunucudan atıldım. Sebebi ve atan kişinin açıklamasını veriyorum.Screenshot_2018-03-12-21-59-33-010.jpeg
Evet neden atıldığım yeni açılan 6-7 kanalda sürekli asd yazan yöneticileri eleştirerek yazmamasını rica etmek oldu. Bu bir topluluk sunucusu değil miydi? Niye atılıyorum eleştiri yaptığım için? Sanki sizin malınızmış gibi kullanıyorsunuz Steemit Türkiye yi yorumuma da bunu kabul ederek sağlık olsun cevabını verdi. Yorumu size bakıyorum ve incelemelere devam ediyorum.
Steemit Türkiye Sunucusunda Reklam Yasak Değil Miydi Hemde Everyone Etiketiyle?

Screenshot_2018-03-12-02-10-58-438~2.jpeg
Daha önceden benim ve diğer kişilerin topluluk için oluşturulan projelerine reklam yapıyorsun diyerek banlayan veya uyarıp yazıyı silen yöneticiler aynı değil miydi?

Circle Jerk
Screenshot_2018-03-12-02-08-17-699~2.jpeg
Topluluk adını vererek başlatılan @tach projesiyle bir yerlere gelen insanlar topluluğun eleştirisine neden bu kadar sert ve argo sözcüklerle cevap veriyor? Circle Jerk işe yaramış ama @monomyth kişisel hesabının oy gücü 0.50$'a yükselmiş tebrikler.
KanıtScreenshot_2018-03-12-02-11-51-323~2.jpeg
Bu kaba üslupta nedir?
Baharoba Hakkında Denilenler
Steemit Türkiye "yöneticilerinin bir çoğunun" Kuşadası ve baharoba hakkında söylediklerini biliyorsunuzdur. Zaman içinde değişime tanık olacaksınız buyrun.Screenshot_2018-03-12-01-53-58-662~2.jpeg
@monomyth beyin her toplanti da dillendirdigi her konuşmada yazdığı şeyin ne kadar da zıttı ilginç. Peki o zaman kısa bir süre önce @ewq ve @emrebeyler witness oldu onları öncelikle tebrik ediyorum. İkiside iyi işler yapıyor. Ama bundan önce witnesslık yapan bir kişi var @fakire1sadaka Türkiye'nin tek witnessı olmakla gururlanan arkadaşı bir inceleyelim.upvote dağılımı burada
Ne kadar witness bir arkadaş:)Screenshot_2018-03-12-01-49-36-814~2.jpeg Buda sayın witnessımızın itirafı yorumu size bırakıyorum.
Dtube, Dsound, Dmania Usulsüzlükleri Ve Sndbox Prensiyle İlişkisi
Screenshot_2018-03-12-03-06-37-763.jpeg
Burada garip olan birşey yok sanırım. Sıradaki resme gelelim.Screenshot_2018-03-12-03-05-14-812.jpeg
Dtube konusunu burda 3 4 aylık bir geçmişi olan herkes bilir. Sizce bu dtube admini kim? Tabii ki @monomyth ilişkilerini bilen bilir. Oda bunlardan yararlananlardan. Dsound konusunda konuşalım şimdi. image
İkinci fotoğrafa bakalım
image
Bu arkadaşta hep dsound paylaşıyor ve @monomyth nin arkadaşı bunu herkes bilmeyebilir. İkisininde Çanakkalede olması ve dtube zamanlarında olanlara da bakabilirsiniz. Steemit Türkiye sohbet geçmişini okuyabilirsiniz. Bu olaylar şüphe uyandırıcı.
Ama dmania konusunda biraz daha profesyoneller.
image image image
Fotoğraflar @kalvas'in hesabına ait bir iki gün önceki kanıtlardır. Bu yazıyı yazmak için uzun süredir delil toplamaktayım. O yüzden tarihler biraz eski.
image
İlginçtir ki @kalvas'ın gonderisinin aynısı ve yine upvote almış.
image image
Yine içerde adamları olduğu çok bariz değil mi? Yorumu size bırakıyorum.
Delegasyon Neden Geri Alındı
Steemit Türkiye'deki ilk kullanıcılara delegasyon sağladı ve 26 kişiye 2500sp verdi ve birilerinin ortalığı karıştırdı ve şikayetler olduğu biliniyor. image
Bu yazılan tehtidler neden sndbox prensine? Çanakkale17 kişisi kimdir ne yazmış daha detaylı bakalım. image
Tüm olay canakkale17'ye yıkılmış kendilerinin hiçbir suçu yok canakkale17'yi tanımıyorum fakat sebepsiz yere niye yapsın bunu? Delegasyonun gitmesinin baş kahramanı @monomyth olabilir mi? Yorumu size bırakıyorum. image
Son fotoğrafla sizi baş başa bırakıyorum görüşlerinizi bildirirseniz ve sevinirim. Herkesin görmesi için upvote ederseniz iyi olur. Şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar. Son olarak birşey daha ekleyeceğim. Zamanında dtube utopian sndbox gibi platformlardan oy alırlarken @monomyth dahil şu an yönetim ekibinden bazıları hiç discord sunucunda bir toplantı yapmıyordu. Ne zaman dtube ve utopian çeşmeleri kurudu ve sndbox mevcut üyelerini Mayıs ayında mezun edeceğini açıkladı o zaman tr discordun da toplantılar başladı ve monotlyh tekrar admin oldu belki bunların hepsi tesadüftür...

Sort:  

Çok çalışmışsın Eray, gurur duydum seninle. Dsound'dan oyları ben atıyorum ama ne hikmetse bir tek @kalvas'a atıyorum kendime atmak aklıma gelmiyor. Dmania'da ki SP supporter sistemini de ben kurdum zaten, aslında DTube'da bana ait ama aramızda kalsın. Sende bu masaldaki tuzluksun.

https://steemd.com/@amazons dsound oylarını kalvasa atan kişinin oy listesine bir göz at dsound admini olduğunu bilmiyordum

eray 1.png


eray 2.png

Discord'tan bana zamanında bu şekilde ulaşan birisinin, böyle bir reziil post hazırlaması çok komik :D DSound muhabbeti hakkında hiç konuşmayacağım bile, bayağı saçma çünkü. Umarım bu posttan sonra başarıyı yakalarsın eraycım. Kalabalık bir topluluk olduk normalde sana cevap dahi vermezdim bu postundan sonra fakat, insanlara yanlış lanse edilmeyeyim diye buraya bıraktım bunları. Ha bir de, bu commenti atmadan önceki sana attığım mesajı da koyayım şöyle.

Haydi selametle, bir daha beni postlarında konu edinmezsen sevinirim.

Benim sana karşı birşeyim olmadığını da burada ispat ettiğin için teşekkür ederim. Ben söylediklerimin arkasındayım. Son fotoğrafı koymasaydin eksik olurmuş şimdi olmuş 😊

Not : paylaştığın SS'ler TR discord'da ki general'da yazan şeyler. Başını sonunu kırpıp öyle gizli saklı özel yazışmalarmış gibi lanse etme boşuna. İsteyen TR discord'da bu yazışmaları öncesi ve sonrası ile birlikte bulur okuyabilir.

Anlamadığım için soruyorum bir discort kanalına neden ihtiyaç duyuluyor?
Steemit istemezken neden birilerini başıma yönetici atayayım?
Cidden anlamıyorum.
Reelde kimseyi takmazken sanalda bana ne?
Açıklar mısınız?

Selam, Discord kanalı şart değil, girmen de lazım değil. Tr tagini kullanırsan ve kaliteli içerikler üretip Steemit'te kalıcı olmak istersen zaten bizdensin :D discord kanalı aylar öncesinde yeni gelenlere destek olmak amacı ile kuruldu. Platforma daha rahat alışılması, insanların benzer yazılar yazdığı insanlar ile iletişime geçebilmesi, arkadaşlık ortamının oluşaması ve ortak projeler yapılabilmesi için de sürdürülüyor. Bugüne kadar da gerçekten çok az kişi atıldı ama 1300 küsur kişi var ve düzen sağlamak zorlaşabiliyor. Şimdi insanları atmadan kuralları nasıl anatabiliriz onun üzerine çalışıyoruz, amaç hiç kimseyi dışlamamak.

@queatra'ya da çok uzun süre sabır edildi, ama huzur kaçırmaktan vazgeçmedi. 2 ay olmuş Steemit'e gireli hala bazı kavramlar tam oturmamış. Dsound, dtube'dan alınan oyların bizim tarafımızdan manipule edildiğine inanıyor. Başkasının uzun zamanlar boyunca dürüstçe, emek harcayarak kazandıklarını kıskanan ve çekemeyen insanlar olgunlaşmadıkları sürece de ne yazık ki başkalarına zarar veriyorlar.

Yakında tekrardan daha çok kanıtlı bir inceleme yayınlayacağım kimlerin multi hesaplarıyla neler yaptığını daha iyi yayacagim dürüst kazançlar değil maalesef yaptıkları her söylediğimin arkadasindayim. Sabır edildi sözünü yanlış buluyorum, discord sunucusunda adminin veya modluk insanları değil kanalları kontrol etmek için yapılmalı. Ben elestirilerimi olumlu veya olumsuz sundum ve şiddetle karşılık verildi. @monomyth'nin de kabul ettiği gibi Steemit Türkiye Discord sunucusunu kendi şahsi şeyinizmiş gibi kullanıyorsunuz. politika bile bilmeyen ama yönetmek isteyen bir kitle var yani orada. merkezsizleşmekten uzaklaşıp tekelleşmenin önünü açan bir sunucu ve adında türkiye kelimesi kullanılmaması gerekiyor. @readmore

Sanırım bir yanlış anlaşılma var, kimse kimsenin yöneticisi değil. Discord kanalı, yardımlaşma ve iletişim için var.

bu konuda çok yanlış düşünüyorsun. orada insanlara daha fazla kazanmaları için yardım edilmiyor, kendilerine daha çok kazandırmaları için onlara hükmediliyor. x kişisi y kişisi demeyecem, yönetimdeki birinin projesi varsa bağıra bağıra reklamı yapıldı, linki verildi, everyone etiketi kullanıldı. tiyatro bile yaptılar reklam yaptıkları belli olmasın diye. başkalarının projelerini, işlerini tanıtmalarına da müsaade etmediler. ben tr etiketi diye discord'da kıçımı yırtarken onlar yönetim olarak dmania denemesi yaptılar ve herkes de onlar biliyorlardır diye onların peşinden gitti. sürekli isyan ettiğim söyleniyordu, milleti kışkırtıyorsun deniyordu. eğer bizi yönetmiyorlarsa isyan da çıkmazdı. ya da şöyle söyleyeyim, yaptığım herhangi bir itirazın adı "isyan" olmazdı.

witness adaylığından önceki çalışmaların da gösteriyor ki bir witness nasıl oy kazanır biliyorsun. ki witness olmayı hak ediyorsun, o ayrı. o sunucuda witness discord adminliğinden başka bir şey yapmayıp oturduğu yerden oy isteyebiliyor. politika bile bilmeyen ama yönetmek isteyen bir kitle var yani orada. merkezsizleşmekten uzaklaşıp tekelleşmenin önünü açan bir sunucu ve adında türkiye kelimesi kullanılmaması gerekiyor. zira ne resmi bir sunucu ne de genele hitap ediyor. orada sadece yöneticiler at koşturabiliyor, biz sadece onların atını koşturuyorsak bunu yapabiliyoruz. kendi atını koşturacaksan kendine sunucu açmayı dayatıp sunucunu açınca da sana düşman olabiliyorlar. birlik olmak her zaman birliği yönetenin manipule etmesine izin vermek demektir, blok zincirinin merkezsizliğiyle bağdaşmaz. beraber olmak iyi olur tabii ki, yönetensiz bir dayanışma...

Katıldığım ve katılmadığım noktalar var. Benim vurgulamak istediğim de zaten "kimsenin kimsenin yöneticisi" olamayacağı idi.

Discord sunucusundaki hiyerarşik yapıyı zaten gereksiz buluyorum, aynı şekilde Utopian'da da gereksiz bir hiyerarşi var.

Benim daha önce #sohbet kanalında yazdığım bir yazı silindiği için ben de çıktım daha önceden gruptan.

Şimdi de açıkcası sohbet/muhabbet için kullanıyorum daha çok.

Zaten hiçbir kanal resmi olarak türkiye'yi temsil edemez bu işin doğası gereği. Eğer yönetimin yaptıklarından memnun değilseniz, bu durumu kendilerine bildirirsiniz, düzelme olmazsa çıkarsınız. Hatta kendiniz çıkar "öz tr" kurarsınız, ben de desteklerim.

Başka topluluklara katılırsınız. Ben trliste özelinde yapılanları beğendiğim için trliste'yi destekliyorum örneğin. Hangi grup neyi yapmıştan çok, birileri güzel bir şeyler yapmaya çalışıyorsa destekliyorum insanlara, kişilere takılmadan.

beraber olmak iyi olur tabii ki, yönetensiz bir dayanışma...

Bu biraz bana ütopya geliyor. Discord gibi bir yerde, bazı regülasyonlar olması gerekiyor. Aksi halde, ortalık çöplüğe dönüyor ve sağlıklı bir iletişim sağlanamıyor.

discord özellikleri yerinde kullanılırsa çok güzel düzenlenebilir. yönetici kişilerin sunucudaki insanları değil de kanalları ve kategorileri yönetmesi gerekiyor sadece. bunu sağlamaya çalışıyorum ama dediğin gibi kirlilik her türlü oluyor, önüne geçemiyoruz. bilinçlendirmeden içeri almamak gibi bazı yöntemler deneniyor. spamları da önlemeye çalışıyorum bu yöntemle. inş KOAL bunu başarır, diğerlerine örnek olur.

Konu açılmışken ben de yazayım ufak bir şey :)

Discord için konuşmayı oldukça gereksiz buluyorum hele "lol" dediğim için beni uzaklaştıran bir yönetim ekibine sahip olan bir kanal pek sağlıklı durmuyor :) Üstüne tehdit eder gibi 1 hakkın kaldı gibi sözler eden admin beyi saymıyorum bile :D (Dediğini yapıyorum ve artık ağzımı açmıyorum rahat et :D)

Bundan bir kaç hafta önce bir kullanıcı, Ned ve bir kaç Steemit yöneticisinin platform hakkında bilgi paylaştığı videoyu altyazı çevirisini yaptırmak istemişti. Buraya kadar her şey çok güzel daha sonra bu çeviriyi sadece kendi profilinde paylaşmak istediğini söyleyince ben de "ne farkeder kimin paylaştığı önemli olan çeviri" gibi bir söz etmiştim daha sonra emek fikir gibi bir çıkışla karşılaştığım cevap vermedim ve sadece "lol" yazdım.

Sayın @emrebeyler size saygım sonsuz fakat birçok yönetici eleştirenleri atıyor hatta tehdit edildiğine dahi şahit oldum

Ara ara sert eleştrilerde bende bulunuyorum. Fakat bunu yaparken üsluba dikkat etmek lazım. Karşımızdakinin bir insan olduğunu ve duygularının olduğunu unutmamak lazım. Konuya sertçe eleştiri yaparken çözüm odaklı olmak çok daha yapıcı sonuçlar doğuruyor. Mevzu kim ne kazanmış olmamalı. Kıskançlıktan doğan haksızlıklar ya da bu yönde düşünceler olabilir.Hepimiz aslında aynı amaç için uğraşıyoruz. Biraz ek gelir, herkes kazansın, yazılar devam etsin ki projeler desteklensin.

Yazılanları okudum. Taraf tutmak istemiyorum. Ama Türkiye ekibinin çalışmadığını dile getirmek bencillik olur. Destek bulmaya çalışmak sanıldığı kadar kolay olmadığının farkında olmak lazım.

Tıpkı kredi kartı gibi düşünebilirsiniz bu konuyu. Kara listeye alınınca yeni destek bulmak zor oluyor. Ayrıca #tr etiketi altında çok fazla kopya içerik paylaşıldı. Etiketler yanlış kullanıldı. Görsel kaynakları paylaşılmadı bunlar yazdığınız yazıların çöp olmasını sağlıyor.

Çözülmesi gereken konular var. Şimdi inancınız Türk yönetici ekibi değiştiği anda desteklerimizin geri geleceği yönündeyse yanıldığınızı söylemek zorundayım.

You got a 1.66% upvote from @allaz courtesy of @queqtra!

You got a 15.15% upvote from @bid4joy courtesy of @queqtra!

You got a 13.33% upvote from @steembidbot courtesy of @queqtra!

You got a 1.72% upvote from @postpromoter courtesy of @queqtra!

Want to promote your posts too? Check out the Steem Bot Tracker website for more info. If you would like to support the development of @postpromoter and the bot tracker please vote for @yabapmatt for witness!

In the fight of Humans vs Bots, @megabot defended you with 13.89% upvote courtesy of @queqtra!

Support @Megabot by delegating SP to the bot and get a part of 80% of @Megabot's profit.

Direct delegation links : 10 SP || 50 SP || 100 SP || 500 SP || 1000 SP || Any other amount of SP

Thank You !

You got a 12.50% upvote from @upyou thanks to @queqtra! Send at least 0.1SBD or 0.1STEEM to get upvote for next round.

This post has received a 2.81 % upvote from @boomerang.

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 61243.73
ETH 2974.21
USDT 1.00
SBD 3.69