Yalın Üretim Sistemlerinde Stok Yönetimi #3

in #tr6 years ago

Önceki yazılarımdan birinci bölüme buradan, ikinci bölüme buradan ulaşabilirsiniz.

7 israf(2).jpg

Bu yazımda üretim sistemlerinde 7 muda-israf'tan birincisi olan hatalı üretim ve bu üretimlerin tamirinden bahsedeceğim.

Hatalı üretim 7 büyük israfın başında gelir. sebepleri çeşitli olsa da önemli olan olmuş olmasıdır. Biraz devrik cümle oldu farkındayım. Bu durumu çözmek için ihtiyacımız olan şey hatanın nereden kaynaklandığını bulmak ve kronik bir hata mı yoksa lokal bir sorun mu olduğunu tespit etmektir.

lokal bir sorun olması durumunda şanslıyız. çünkü hata kronikleşmeden tespit edip sebep sonuç ilişkisini ortadan kaldırdığımızda problem çözülür.

Ama kronik bir hataysa o zaman durum daha dikkatli bir çalışma gerektirir.

Hatanın sebepleri incelenmeli her sebep ayrı ayrı incelenip çözüm planı oluşturulup eyleme geçilmelidir.

Daha sonrasında da hata durumu takip edilip tekrarının olup olmadığı kontrol edilmelidir.

image

Sort:  

Hocam kusura bakmayın burdan bildirmek zorunda kaldığım için ancak başka yerden ulaşamadım size. Kürasyon projesi bitirildi bu nedenle kürasyon izinde kalarak oy hakkınızı boşa harcamanızı istemem. Bitirme duyurusu ve gerekçeleri burda yazıyor. Başarılar diliyorum.

teşekkür ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 60936.15
ETH 2921.43
USDT 1.00
SBD 3.70