TEKNİK ANALİZ İÇİN İNDİKATÖR ÖNERİSİ [DONCHAİN KANALI]

in #tr6 years ago (edited)

TEKNİK ANALİZ İÇİN İNDİKATÖR ÖNERİSİ [DONCHAİN KANALI]

Merhaba sevgili dostlarım. Uzun zaman önce verdiğim bir sözü yerine getiriyorum şu an. Birkaç güzel insana Donchain Kanalı'nı anlatacağımı söyledim sonra gidip saçma sapan şeyler yaptım. Şiir yazdım, paylaştım, @edebiyat yaptım. Karın doyurmayan şeyler!.. Steemit'te insanlara biraz destek olmaya çalıştım filan... Boş işler işte!

Neyse konumuz Donchain Kanalı. Bu kanalı kullanmayı öğrendiğinde çok para kazanacak kişiler türeyecek.

Özür dilerim. Bazı olayların etkisinde kaldım. Bu yüzden kırıcı olabilirim. Hedef aldığım kişiler gocunmuştur bile!

DONCHAİN KANALI

Bu kanal diğer kanal indikatörlerinden farklı olarak esnek bir yapıya sahip. Örneğin en çok kullanılan Bolinger Bandı'nda mumlar kanalın dışına çıkarken DC (Donchain Channles) indikatöründe mumlar kanalın dışına çıkmaz. Bunun yerine mumlar kanalı esnetir ve yeni destek veya dirençler oluşturur. Böylece bir sonraki destek ve direncin neresi olduğunu tahmin etmek kolay olur. Birkaç görselle bunu somutlaştırmak gerek.


BTCUSD GÜNLÜK GRAFİK

Grafiğe şöyle uzaktan bir bakalım. Gördüğümüz alt ve üst mavi çizgiler kanalı oluşturuyor. Mumlar asla kanalın dışına çıkmıyor. Destek veya direnç kırılmalarında çizgiler fiyatla beraber hareket edip yer değiştiriyor. Kanal elinden geldiğince düz bir yol izlemek ister; fakat ürünün fiyat değişimleri bunu engelleyebilir. Üründeki volatilitenin fazla ya da az oluşu ile ilgili.

Grafiklerde zaman dilimi büyüdükçe kuvvet artıyor. Kuvvetten kastım fiyat hareketlerini yönlendirme gücü. En güçlüsü takdir edersiniz ki grafiklerdeki aylık zaman dilimleridir. Sırasıyla 1 dakikalık grafiğe kadar kuvveti test edebiliriz.

Bu ufak bilgiden sonra saatlikten, yani küçükten, başlayıp büyük zaman dilimlerine göre Donchain Kanalı'nın hareketlerini inceleyelim.


DC SAATLİK DESTEK VE DİRENÇ

Grafikte üst mavi çizgi 6286.36$ fiyatını gösteriyor. Bu saatlik dirençtir. Fiyatın yükselip bu fiyatın üzerine çıkması ve kalıcı olması demek o direnci kırdığı demektir. Direnç kırıldığında fiyatın direnci kırdıktan sonra nereye kadar gidebileceğini nasıl bileceğiz... Direnç kırıldığı anda hemen saatlik grafikten daha güçlü olan 4 saatlik grafiğe bakarız. Çünkü saatlik direnç kırıldığında ilk hedef 4 saatlik direnç olur. Daha kısa vadeli işlemler peşinde olan yatırımcı 2 veya 3 saatlik grafiklere de bakabilir. Yatırım anlayışınıza bağlı. Hedef tuttuğu dirençlere sırasıyla ulaştığı zaman stratejimiz de ufaktan değişmeye başlıyor zaten.


DC 4 SAATLİK DESTEK VE DİRENÇ

4 saatlik grafikte direncimiz; 6646.31$. Evet saatlik grafikte fiyat 6286.36$ direncini kırdığında 4 saatlik grafikte ilk hedef burası olacak. 4 saatlik grafiğin direnci de yukarı kırılırsa hedef, evet tahmin edeceğiz gibi, günlük grafikteki DC direnci olacaktır. Sonrasında haftalık ve sonra da aylık grafikte hedefler oluşacaktır. Sırasıyla bakalım.


DC GÜNLÜK DİRENÇ 6820$


DC HAFTALIK DİRENÇ 11688$


DC AYLIK DİRENÇ 19666$

Yukarıda bahsettiğim büyük zaman dilimlerinin gücünü dirençleri görünce anlamışsınızdır. Bununla beraber aslında BTC'nin nasıl zor bir durumda olduğunu da görmüş olduk. Her neyse, dirençleri gördük. hep yukarı yönlü hayaller kurduk. Desteklerde, yani düşüşlerde de durum aynıdır. Yatırım stratejimize bağlı hareket ederek destekleri takip ederek büyük zaman dilimlerine doğru takip ederek işlemlerimizi gerçekleştirebiliriz.

İndikatörün ortasındaki turuncu çizgiyi ortalama hareket alanı olarak ifade edebiliriz. Fiyat turuncu çizginin altıda ise düşüş meyilli, üstünde ise çıkış isteklidir şeklinde bir yorumda bulunabiliriz.

Tüm bunlar normal şartlar için geçerlidir. Ani alım satımlarda ortalık sakinleşene kadar grafikler çalışmayı bırakıp delirmeye başlar. Tıpkı benim şu an edebiyatı kenara koyup delirdiğim gibi. Gerçeği; @edebiyat'la uğraşırken daha bir deli oluyorum sanırım. Şimdi kulaklığımı takıp Boş İşler Müdürlüğü'ne devam edeyim. BİM. :)

İyi kazançlar.

Sort:  

Postunuz @bot-az ve ona katılan 154 curation traili tarafından oylanmıştır. Teşekkürler.

Donchain kanalının tek başına kullanılması cok mantikli olmaz yani sadece grafik vadesini uzatarak fikir elde edemezsiniz. Evet önemli bir indikatörüdür. Fibonachi gibi destek direnc belirlemede önemlidir fakat MACD yada EMA ile en az bir baska indikatör ilede desteklemesi gerekmektedir.

Merhaba hocam. Kesinlikle haklısınız. Hiçbir indikatör tek başına kullanılmamalı. Diğer indikatörlerden destek alarak daha sağlam adımlar atabiliriz. Ben bu kanalla beraber mum olarak HA mumlarını kullanıyorum. İndikatör olarak da AL SAT sinyalini aldığım Smoothed HA indikatörünü kullanmakla beraber başka bir destek direnç belirteci olan HA bulutu. Gerektiğinde Fisher indikatörleri ve Ichimoku da kullanıyorum. Tİndikatörler tek başına yanlış kararların müsebbibi olabilirler.

Teknik konuları pek anlamıyorum ama @edebiyat iyidir. Size çirkin sesimle Discord üzerinden şiir okuyabilirim :)

Bu konuyu kanalda konuşalım hocam. :)

Mum grafiklerinde fiyatların nerelerden döndüğü kuvvetli direnç ve destekler çok bariz şekilde belli zaten. Beni çok da cezbetmedi bu indikatör.

Yorum için teşekkür ederim.

Destek ve dirençleri göstermekten ziyade trend dönüşlerinde mümkün olduğunca erken sinyal verebilecek indikatör arayışındayım ama henüz istediğim özelliklerde tatmin edici bir indikatör bulamadım. Trade yaparken mum formasyonlarını kullanıyorum. Fiyat dönüşlerini en erken o şekilde tespit edebiliyorum.

Smoothed Heikin Ashi deneyin hocam. Beraberin Heikin Ashi mumlarını kullanın. Belki aradığınızı bulabilirsiniz. Sevgili @arafs'ın kullandığı bir indikatör vardı. Adını hatırlayamadım. Yorumu görüp yazarsa ona da bakabilirsiniz.

Piyasada olanlardan çok wave trend-lazy bear kullanıyorum ama aslında kendi indikatörüm var ;)

Teşekkürler. Evet bence de en iyisi kendi indikatör ve stratejilerimizi oluşturup kullanmak. Çünkü çoğunluk piyasa indikatörlerine göre hareket ediyor ve çoğunluğun izinden gitmek iyi değil bu işte.

Senin yoğurt yiyişini biliyorum ben hocam. :)

Heikin Ashi de kullanıyorum, aslında bir çok şeye bakıyorum teyit için. Altkoinlerde kolay oluyor çünkü BTC'ye bağlı hareket ediyorlar. BTC hareketini erken tespit edebildiğimde altlarda erken pozisyon alma imkanı oluyor. Öneri ve bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim. Emeğinize sağlık.

ben teşekkür ederim hocam. sevgiler.

You got a 23.68% upvote from @peace-bot courtesy of @sahinadm!

Help spread the peace. Want to promote your posts too? Send a minimum of .02 SBD or STEEM to @peace-bot with link in the memo for an upvote on your post. You can also delegate to the bot for daily passive earnings. If you would like to delegate to the Peace Bot you can do so by clicking on the following links:
50SP 100SP 250SP 500SP 1000SP 5000SP

Learn more!

BOING! You got a 5.39% upvote from @boinger courtesy of @sahinadm!

In the fight of Humans vs Bots, @megabot defended you with 17.18% upvote courtesy of @sahinadm!

Support @Megabot by delegating SP to the bot and get a part of 98% of @Megabot's profit.

Direct delegation links : 10 SP || 50 SP || 100 SP || 500 SP || 1000 SP || Any other amount of SP

Join our discord group here.

Thank You !

This post has received a 4.87% upvote from thanks to: @sahinadm!!!
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Selamlar.
Yazınız @turkce-bilim ve @edebiyat değerlendirmesi ile @trliste ve @tryardim tarafından oylanmıştır.
Sevgiler.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63851.10
ETH 3059.36
USDT 1.00
SBD 3.85