Film Tavsiyesi 3 - Memento (Akıl Defteri)

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba steemit ailesi; bugün size yine psikolojik ama gerilimi fazla olmayan, sonuna kadar ne olduğunu tahmin edemeyeceğiniz, bittiğinde ne oldu şimdi diye kendinize soracağınız kafanızı karıştıracak bir film önereceğim. Filmin adı: "Memento" (Akıl Defteri).


Resim link

2000 yapımı bu filmi ünlü yönetmen Cristopher Nolan yönetiyor. Cristopher Nolan deyince bir çırpıda aklımıza Interstellar, Prestige ve Inception gibi çok başarılı filmler geliyor. Bu filmlerin hepsinden önce ise Memento vardı. Umarım filmi izlememişsinizdir, çünkü izleyince çok beğeneceksiniz.

Filmin konusu şöyle; kısa süreli hafıza kaybı (travmadan sonra, travma sonrası yaşananların hafızada uzun süre tutulamaması durumu) yaşayan bir adam karısının katilini bulmak ister. Fakat hafıza kaybı olduğu için bu hiç de kolay değildir.


Resim Link

Film tam olarak bir Cristopher Nolan başyapıtı. Karmaşıklığı en başından hissetmeye başlıyorsunuz. Yine hemen her sahnede özellikle yerleştirilmiş, ancak filmi ikinci ya da üçüncü izlediğinizde anlayacağınız detaylar var. En başından itibaren o psikolojik gerilimin içine giriyorsunuz (Zindan adası kadar değil :). Başlarda hiçbir şey anlamıyorsunuz, film nereye gidiyor anlamış değilsiniz ama sizi heyecanlı tutmayı başarıyor. Bu karmaşıklıkta boğulup gitmiyorsunuz.

Memento bittiğinde, ben öylece kalakaldım. Aklımda oldukça soru vardı. Hiçbirşey düşündüğüm ve beklediğim gibi çıkmamıştı. Hemen ekşisözlüğü açtım ve filmle ilgili entryleri okumaya başladım. Orada birçok detaydan, anlamadığım ya da kaçırdığım olay ve durumlardan bahsediyorlar. Sonra filmi ikinci kez izledim. İkinci izleyişimden de inanılmaz zevk aldım. Kaçırdığım ya da atladığım yerleri görünce kendime "ohaa, yönetmenin kafa gerçekten güzelmiş" diyordum.


Resim Link

Psikolojik gerilim türünü ve kafanızı allak bullak eden filmleri seviyorsanız Memento tam size göre. İzlemişseniz ya da izledikten sonra film hakkında düşüncelerinizi yorum olarak yazarsanız sevinirim.

Gelecek yazılarda görüşmek üzere...

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64104.40
ETH 3148.52
USDT 1.00
SBD 4.25