Bir radyo tiyatrosu hatırası:)

in #tr6 years ago (edited)

Kaynak

Üç-dört yaşlarındayken ilk defa köye gittiğimizde, ilgiyle bakıyordum etrafa ve evlere... Çok değişik bir ortamdı benim için. İki göz oda, bir mutfak ve dışarıda olan tuvalet ilk dikkatimi çekenler arasındaydı:)

Dedemgilin ekin biçme zamanı gittikleri köy evi, anılarım arasında kendine hep yer edinmiştir. O günlerden bahsettiğimde, annemin

sen daha çok küçüktün, nerden hatırlıyorsun bu kadar detayı

diye inanmayan gözlerle sorduğu sorulara;

biraz daha kendimi zorlasam doğduğum günü de hatırlayacağım da o kadar yormaya gerek yok diyorum:))


Duvarda asılı olan gaz lambasını çok severdim çünkü gölge oyunu oynardık loş ışığında. Babamın yaptığı kuşlar, tavşanlar ve uçan atların dansını izliyordum akşam olunca:) Ben de yapmaya çalışıyordum ama pek başarılı olamıyordum:)

Sonra duvardaki bölmeye konmuş radyo vardı ve saat başı yaklaştıkça dedem gelip açar, ajansı dinlerdik:) Daha sonra eski türküler çıkardı annem güzel sesiyle eşlik ederdi😊

Kaynak

Merakla arkası yarınları beklerdi herkes... İlk defa o an duymuştum; eski kapı gıcırtısı sesini ve odaya giren adamı. Çok ilgimi çekmişti, küçük dünyamda hayal ediyordum, sahneleri kafamın içinde çekiyordum âdeta...
Gizemliydi, tam heyecanın doruk noktasında bir müzik çıkmıştı 'arkası yarın' diyordu:( Hemen yarın olsun da dinleyelim istemiştim o an:)


O zamanlarda günlerin kıymeti vardı; bir gün, diğer güne benzemezdi. Her gün yeni bir maceraydı. Şimdi öyle mi? Sayılar olmazsa, dün ile bugünü ne ayırabilir ki birbirinden?


Köyde geçirdigim ilk geceyi hatırlıyorum da yer yatağı yapılmıştı ve benim nanemollalığım tutmuştu; anneme

burada mı yatıcaz ben beğenmedim

demiştim:) Çünkü tavan tamamen ahşaptı ve yatınca çok korkunç görünüyordu. Oradan bir böcek gelip beni ısırabilirdi ya da bir fare yanımdan geçebilirdi:)) Zihnimde bunlar dolaşıyordu, annemi bir miktar bunaltmış olabilirim:) Zaten zorla uyutulduğumu hatırlıyorum:/

Kaynak

Sabah olduğunda gürül gürül akan çeşmeye yollanmıştık annemle. Hayret etmiştim musluğu yoktu ve boş yere akıyordu. Biraz sonra minik kuzular gelip suyun dolduğu yalaktan su içmeye başlamıştı da korkup anneme sığınmıştım:)

Birçok ağaç vardı ve her yer yemyeşildi. Tavuklar, kediler, köpekler etrafta özgürce salınıyordu. Hatta anneannemle tavukların kümesine gitmiştik yem vermek ve yumurta toplamak için. Yem kaplarına azar azar koyuyordu yemleri ve gözüme o kadar az görünmüştü ki, "neden daha fazla koymuyorsun" dediğimde doyduğunu anlamadıklarını, zaten gezen tavuklar olduğunu işitmiştim. Sabah çıktıkları kümese, evin yolunu nasıl bulup da akşam geldiklerini anlayamıyordum:)


Vakit gelmişti yine radyo açıldı ve kaldığı yerden dinlemeye devam ettik. Sanki film izliyor gibiydim, öyle güzeldi, öyle büyülü gelmişti ki o yaşımda... Gerçi şu an bile aynı hislerle dinliyorum:) Telefonumun içinde onlarca radyo tiyatrosu, onlarca arkası yarın'lar var:) Onları dinleyerek uyumak çok hoşuma gidiyor. Genelde gerilim-polisiye-cinayet konulu olanları tercih ediyorum:)

image

Eski günleri yâd etmek isteyenlere ve bu heyecanı ilk defa tatmak isteyenlere selam olsun; buraya bırakıyorum çok sevdiğim birini:)

Okuduğunuz için teşekkür ederim🙋‍♀️

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Radyoda anlatılan hikayeleri dinlerken o heyecan ve hayal emeği bir tek kitapta alıyorum. Çok güzel bir şekilde anlamışsınız köyüme götürdün beni :)

teşekkür ederim böyle hissettirebildiysem ne mutlu bana:)

Şimdi birçok kişi merak ediyor ve bilenler de özlemle anıyor o günleri. Hele bahsettiğin ufak detaylar, duvardaki lüküste oynanan gölge oyunları, ahşap tavanlı evler, hayvanlarla çevrili bir bahçe.

Radyo tiytrolarını çok severim, hatta bunların modernize edilmiş halini yansıtan bir facebook grubu kurmuştuk arkadaşlarla zamanında. Tabi modernize etmek hikayeleştirmek ve yayına sunabilmek sandığımız kadar kolay olmadığından yarım kalmıştı.

Genelde çok iyi olmasalar da aralarından çıkan birkaç tanesi sizi bambaşka dünyalara götürebiliyordu. Bir ara TRT radyo veriyordu yine bunları, hala veriyorlar mı bilmem.

özlemle yâd ediyorum güzel günlerdi..
aslında tgrt fm her gün arkası yarınlar'ı yayınlıyor ama ben diğer günü beklemekte sabırsız olduğum için indirip tek seferde dinliyorum:))
trt radyonunkiler daha profesyonel ve kaliteli olsa da diğerinin yerini tutmuyor nedense:)


çalışmanızın yarım kalması üzücü, dinlemek isterdim:)

Ben ajans zamanlarına denk gelemedim sanırım fakat köy evi muhabbetini her zaman sevmişimdir :)

Daha küçücük çocuklar iken kuzenlerim ile birlikte dede evinde kaldığımız zamanlarda yan yana iki üç tane döşek serilirdi. Diğerlerinden hallice karanlık, serin ve büyük odaya. Hepimiz orada takla atmaya çalışırdık. Benden bir yaş büyük kuzenimin onlarca bilyesi vardı. Bu bilyeleri renk renk özellik özellik ayırıp her birini farklı bir hayvan yapardık. Tahta çubuklardan onlara ahırlar yapar, ellerimizle onları sürükleyerek otlamaya götürürdük halının üstünde. :) O kadar güzel zamanlardı ki, şimdi bakıyorum her şey koşuşturmaca her şey yarış... Üzücü.

ne güzel anılarınız varmış çok sevdim:)

biz de kuzenler bir araya gelince bilyelerle oynardık, o zaman 5taş 100taş oyunu vardı onu oynardık bunun için dışardan taş toplar çeşmede yıkar güneşte kuruturdum:)

böcek keşfine çıkar uğurböceği toplardık:))

teşekkür ederim o günleri hatırlamak bile güzeldi😊

Bu yazılarınızı okuyunca acaba kaç yaşındasınız diye merak ettim ama sorsam mı bilemedim :))

🙆‍♀️❤

Yazınız bana da çoçukluğumu hatırlattı. Çocukken ben de radyo tiyatrolarını severdim, ve hatta bir zamanlar radyoda çalışmayı hayal ederdim. Radyo televizyondan tam farklı bir dünya. Yalnız sesleri dinleye bilir ve seslerin ruhunu duymaya çalışıyorsun.
Yazı için teşekkür ederim.

çok teşekkür ederim eski günleri hatırlamanıza vesile olduğuma sevindim😊

This post has received a 0.04 % upvote from @drotto thanks to: @sudefteri.

This post has received a 17.09% upvote from thanks to: @sudefteri.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Paylaşımınız günün en Jumbo yazısı seçildi, tebrikler :)

Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır.



Jumbot Nedir?

Jumbot, TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur.

Jumbot Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin

teşekkür ederim🙏

Ben de ilkokuldayken sarılık gecirip evde uzun sure yatmistim.radyodan cocuk tiyatrosu dinleyerek vakit gecirirdim.Gaz lambalari da yıllar boyu evlerimizde süs eşyası olarak kaldı.Çocukluğuma geri döndüm sayende.Kalemine sağlık..

ben de gaz lambalarını çok seviyorum hele ki ispirto rengi çok hoş değil mi🙆‍♀️
teşekkür ediyorum beğenmene sevindim😊

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64418.55
ETH 3157.64
USDT 1.00
SBD 4.06