Dostum değil uykular...

in #tr6 years ago (edited)

Kaynak

Eskiden böyle mi olurdu bayram geceleri... Tek başıma esen rüzgârda şimşeklerin çakmasını mı izlerdim; yoksa sevinçten içim içime sığmayarak mı uyurdum, bir an önce sabah olmasını isteyerek...

Hatırlıyorum da günler öncesinden alınan elbisemi özenle koyardım başucuma, ayakkabıları ise kutusundan çıkarmadan yatağımın kenarına bırakırdım... Uyumadan önce orda duruyorlar mı diye kontrol ederdim tek gözümü aralayarak. Belki de masallardaki öcülerin gelip alacağını düşünerek korkardım. :)

Sabah bir türlü olmazdı sanki. Hani ne kadar beklerseniz o kadar uzun gelir ya zaman, işte onun gibiydi sabaha kadar uyuyup uyanmam...


Annemin hazırladığı muhteşem kahvaltının tıkırtılarına uyanır, gözlerimi ovuşturarak tekrar bakardım bayramlıklarıma. Sanki hiç kıyafetim yokmuş gibi davranırdım ama o başkaydı, adı üstünde bayramlık...

Babamın camiden gelişiyle sıraya girerdik kardeşlerimle ve el öpüp ilk harçlıklarımızı alır kumbaramıza atardık.


O zamanlar gurbetteydik annemgil öyle derlerdi, ne olduğunu anlamazdım ama iyi bir şey değildi galiba. Telefonla uzaktaki akrabaların bayramları kutlanırdı ve eve bir yalnızlık hissi çökerdi.

Ama bize göre hava hoş tabii ki. :)
Arkadaşlarımla günler öncesinde yaptığımız listeye göre şeker toplamaya çıkardık. Öyle her kapıyı çalmazdık, hep babamın iş arkadaşlarıydı zaten ve onlar da gurbet denilen kötü bir düşün içindelerdi ki birbirlerine daha da sarılıyorlardı...

Memleketlerinin arasındaki mesafe ne kadar uzak olursa olsun yine de birbirlerine hemşehrim derlerdi, bana garip gelirdi. :)

İşte, yakınlık sırasına göre yaptığımız listeyle hareket eder kapıları çalardık. En sevdiğimiz, içinde bütün fındık olan çikolatalardı. :) Bazen lolipop verirlerdi o da hoşumuza giderdi, gün sonunda sergilemek için çeşitlilik olması iyiydi. :)

Bir keresinde yan komşumuz olan bankacı teyze, işlemeli mendil içinde para da vermişti şekerin yanında. Ona nedense çok sevinmiştim kaç yıl geçti üstünden hâlâ kullanmaya kıyamayarak sakladığım yerde duruyor. :)

Bir kez de 6 numaradaki yönetici amca balon vermişti de sokakta ne kadar çocuk gördüysek fısıldamıştık; 6 numara balon veriyor koşun diye. :) Belki evdeki karışık çekmecede onlarca balon vardı ama o başka geliyordu, bayram hatırasıydı adı üstünde. :)

Bu şekilde geçerdi zaman ve akşam olunca süslü çantamızın içindekilerini boşaltır bakardık sanki yiyecekmiş gibi. :)

Bir akşam ben bakarken kardeşim tüm ganimeti kapıp kaçmıştı, nasıl da hızlı koşuyordu. Hem koşup hem de çığlık atıp, annemi koruma görevlisi olarak hazır etmek büyük meziyetti. :)
Sırf onu götürmediğim için gıcıklık yapıyordu biliyorum. :)


Bayramlar akraba ziyaretsiz çok mahsun geçerdi; biz de şehri gezerdik, sahilde turlar, insan kalabalığı olmadan rahat rahat dolaşırdık.

Sonra onların olduğu kente yaklaştık ve bayramlar eskisi gibi güzel geçmemeye başladı. Belki de büyüdük ve içimizdeki o çocuksu neşeyi yitirdik. Dünya yansa umrunda olmayacak anlardan, her şeyi düşünmek zorunda olurcasına, sırtına bindirilen yüklerin altında ezildik...

Bir zamanlar bayramlık alabilmek için dükkan dükkan gezerken; dolabın içindeki etiketi üzerinde unutulan giysilerden, bir parça bir şey alır giyerim seviyesine geliniyor. O heyecan yok artık...

Hadi biz büyüdük de böyle hissediyoruz diyelim ama şimdiki çocuklar da aynılar. Sanki bedenimiz genç de ruhumuz çok gerilerde kalmış gibi. Ben izlediğim eski filmlerdeki anda yaşamayı isterdim aslında. Belki de yaşıyorum içimde. :)

Gün ağarmadan uyuyamam,
İçimdedir yalnızlık...


Şu an gecenin bir yarısını çoktan geçti ama ben yarına uyanmamak için uykuya direniyorum. Sanki uyumayınca sabah olmayacak. İşte çok mantıklı olduğum buradan belli oluyor. :)

Sena Şener'in o güzel sesi eşlik ediyor bana, fonda dostum değil uykular çalarken rüzgârın ıslığına karışıyor, aradaki gökgürültüsünden de ürpermiyor değilim hani. :)

Göğsümdeki fırtınayı bilen yoktur dünyada
Gün ağarır, ben giderim
Dostum değil uykular...

Sokak lambasının ışığında uçuşan pervanelerden başka kimse kalmadı ve cırcır böceklerinin kendimi ormandaymış gibi hissetmemi sağlayan ötüşleri dışında hayat emaresi yok...

Bahçesinde oturup şarkı dinleyip sohbet eden aile de gitmiş farkında değilim. Müziklerimiz birbirine karışıyordu ki sessizliğe büründüklerini bile nice sonra anladım...

Gün ağarmadan uyuyamam
Düşüm bile yalnızdır.
Uyku sığmaz dolu gözlerime
Kırgın, ürkek, tek kalırım.


Yine de bu yazıyı okuyan arkadaşlarımın bayramlarını kutlarım... 🙋‍♀️

Sort:  

Ah nerede o eski bayramlar diye bitireceğini düşünmeye başlamıştım neredeyse. Zira ne özlüyor ne de istiyorsun, sadece şu anda yaşadığın bayramlar ne sana ne de kimseye göre değil pek. Çocuklar bile bayram sevinci yaşamıyor.

Başlık güzel gibi dursa da uykularını dost edinmek de pek iyi bir şey olmasa gerek, ne dersin :))

Bayramın mübarek olsun, nice bayramlara inşallah.

'ah nerede o eski bayramlar' klişesine düşmeden hislerimi anlatmaya çalıştım aslında:)
gece gece saçmalamış da olabilirim tekrar okusam iyi olacak:)

evet geri gelmeyeceğini biliyorum, sadece o anları yaşadığım için şanslı sayıyorum kendimi:)

uykuları dost edinmek meselesi de sanırım üzgünken hatırlıyorum ve en iyi dostum oluyor, uyuyunca geçecek hissi beni bi müddet idare ediyor diyelim:)

bu kez sabaha kadar direnip uyumasam da mecburen bugünü yaşayacağım iyisiyle kötüsüyle..
umarım şu birkaç gün korktuğum gibi olmaz..


teşekkür ediyorum, senin de bayramın mübarek olsun, nice bayramlara inşallah..

Şu saatte oturmuş, aynı şeyleri düşünüyorum. Eskiden ramazanın bitip bayramın gelmesini beklerdim heyecanla, şimdiyse ramazanın bitmesine üzülüyorum.

Büyümek böyle bir şey sanırım. Heyecanı, tadı kalmıyor bazı şeylerin.

aynı anlarda aynı şeyleri düşündüğüm biri olacağı şu saatte aklıma gelmezdi:)

evet büyüyünce çocukken aldığımız tatları alamıyoruz, heyecanımız bitiyor belki de o çocuksu masumiyetimizi yitiriyoruz..

teşekkür ediyorum..

Bir zamanlar bayramlık alabilmek için dükkan dükkan gezerken; dolabın içindeki etiketi üzerinde unutulan giysilerden, bir parça bir şey alır giyerim seviyesine geliniyor. O heyecan yok artık...

Bunun yanında bir de maddiyat var tabi... En yakın komşularımdan bir tanesi misal, kendisi her bayramda çocuklarına yeni kıyafet alırdı. Dün yaşıtım olan oğluyla konuştum.
Yok ki kanka ' dedi.
Yani parası yok insanların artık...
Ama genel olarak yazınız çok güzel, her zaman olduğu gibi... Umarım ileride şen şakrak olur ve daha çok mutlu olur insanlarımız...

evet maalesef bu durumda olan insanlarımız da var umarım her şey daha güzel olur..

bir de şu var ki hangi avm'ye gitsek insan seli var, birkaç parça bir şey alıp da kasadaki dışarı uzanan kuyruğu görünce bırakıp gittiğim çok olmuştur.
bunlar da birbirine o kadar zıt şeyler ki anlayamıyorum bazen..

teşekkür ediyorum, sevindim:)
umarım herkes mutlu olur..

This post has received a 0.05 % upvote from @drotto thanks to: @sudefteri.

This post has received a 1.67% upvote from thanks to: @sudefteri.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Her zaman nedense bir önceki bayramı arıyoruz ve şu klişeleşmiş sözü diyoruz "nerde o eski bayramlar " işte bu yüzden en güzel günlerinizi böyle olsun.. Hepinizin bayramını kutlarim.. Hayırlı Bayramlar dilerim.... Kalın sağlıcakla :) :)

o günler artık eskide kaldı çünkü biz o eski biz değiliz, yabancıyız artık:)

teşekkür ediyorum, sizin de bayramınızı kutlarım:)

Eskide iyisi kaldığı için arıyoruz aslında heryeni eskiden iyi olsaydı öyle demezdik...neyse bu konular derin şimdi bayram ve bu yüzden MUTLU olmalı ve dagitabilecegimiz kadar şeker ve gülümseme dağıtmalıyız😊☺🤗

yenilerin eskisinden iyi olduğu zamanlar da olsa eskiye özlem hiç bitmeyecektir çünkü özlediğimiz aslında o günlerdeki kendimiziz:)

eskisi gibi kapıları çalıp şeker toplayan, kırmızı bayramlık ayakkabılarını giyip sürekli aynaya bakan, hiçbir sorumluluğu olmadan doyasıya çocukluğun keyfini çıkaran ben'i özlüyorum aslında..


evet şimdi kapıya gelen çocuklara fazla fazla şeker çikolata verme zamanı:))

Hayatımızda yalnızlık olsada bayram gelmekten geri kalmıyor, çocukça sevinçlerinizin olduğu bayramlarınız olsun, bayramınız mübarek olsun :)

amin.. ne güzel yazmışsınız..🤗
teşekkür ediyorum, sizin de bayramınız mübarek olsun:)

Güzel bir yorum yazıyım dedim lakin kardeşim güzel yorumu ile taçlandırmış. İnsanın iç duygularının tercümanı olmuş bu güzel yazı... Elinize Sağlık...
İyi Bayramlar

evet ama sizin o güzel yorumunuzu da okumak isterdim:)

teşekkür ederim.. iyi bayramlar:)

Çocukken yaşadığım bayram sevincini bir daha hiç yaşayamadım.
Ailemde yaşadığım bayram alışkanlığı evlenince çok farklılaştı, kendi ailemdeki sıcak ve geleneksel bayram kutlamasını bir daha yaşayamamak ve yaşatamamak bayramlara olan heyecanımı azalttı yine kendimce çocuklarıma yaşatmaya çalışsam da kendi yaşadığım gibi yaşatamıyorum malesef...

İyi bayramlar dilerim 😍

iyi bayramlar dilerim ben de..😗

Sağol canım benim 😍

herkes öyle diyor:)

her ailenin alışkanlıkları ve değerleri farklı oluyor..
teşekkür ediyorum yine de güzel bir heyecan var içinde, buradan hissediliyor:)

Evet bayramları seviyorum bugün köye kayınvalidemlere gidince, bayram tadında bir bayram oldu. Kalbalıkta çıkıyor bayramın tadı.

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70753.86
ETH 3589.34
USDT 1.00
SBD 4.75