Sevgili Günlük #22 | bana bir şarkı gönder

in #tr5 years ago

Kaynak

Ne zaman kendi kendime kızıp küssem, defterimi ve kalemimi alıp inzivaya çekiliyorum. Yanımda bir tek onlar olsun istiyorum. Çünkü onlar hiçbir zaman hayal kırıklığına uğratmayan iyi birer dinleyici ve kıymet bilendir.
İçinden öyle şeyler söylemek geçer ki zaten anlatsan da değiştiremeyeceğini bildiğinden lâl olur dilin. Dilinden esirgediklerin parmaklarından dökülmeye başlar ve durduramazsın. Yazmak, yazmak ve hafiflemek istercesine yazmak..

O anlarda bir defterin ya da kitabın rastgele sayfasını açıp okumak hoşuma gidiyor. Sanki benimle konuşuyor gibi hissediyorum ve söyleyeceklerini merak ediyorum. Bu kez defterin sayfasında gözüme çarpan ilk şey, Ahmed Arif'in yazdığı şu söz oldu:

Herhal ilerdedir, yaşanacak günlerin en güzelleri..

Bu aslında insanı bir müddet etkisi altına alıp sarhoş edebilir. Sönmüş umut mumunu yeniden alevlendiren, yitirilen inancın tazelenmesini sağlayan büyü gibi bir şey.
Duyduğumda beynime akın eden 'peki bu günler de dünün yarınları değil mi?'yi anında kovuyorum. Yeter artık bırak peşimi karamsarlık rüzgarı. Artık güneş ile ısınmak ve hayal denizine dalmak istiyorum dercesine..

O an gelen bildirim sesiyle uyanıyorum. @nurengizbagirova'nın şu yorumu içimde saklı olan yaraları gün yüzüne çıkarıyor.

Küsdürməyin insanları, sonra yaşama səbəblərini bula bilmirlər və özlərini ölümə tərk edirlər.

Belki de gerçek yalnızlık; etrafınızda ne kadar kişi olursa olsun, siz giderken peşinizden hiç kimsenin gelmeyeceğinden emin olmaktır. Özlerini ölüme terk etmek; içten içe yanarken dışardan hiçbir dumanın görünmemesi, ta ki tamamen alevlere teslim olana dek.
'Ateşten eli yanan çocuğun, ateşi sevmesi gibiydi belki de..'

Küstürmeyin insanları hayata. Sonra her şeyden vazgeçiyorlar. Yaşamaktan, güzel olan her şeyden. Bir odada yalnızlığı; bir dağ başında kalmayı, bir adada mahsur kalmayı.
Nerede bir yalnızlık varsa onu istiyorlar. Küstürmeyin işte bazı insanları.. *

Canımı yakan, bir anda ortaya çıkıp beni kederlere boğan bir sıkıntı var biliyorum. Tıpkı kendini güvende sanarak beraber yürüdüğün; ama kimsenin olmadığı kuytu köşede sırtından bıçaklayan hain bir yol arkadaşı gibi..

Kaynak

Bazen hayat çekilmez bir hâl alır ya da artık onu çekmek istemeyiz. Sanki tüm olumsuzluklar bir araya toplaşıp bizi bulup hayatı zindan etmek ister.
Belki de İbrahim Tenekeci'nin "zor tutuyorum kendimi dökülmemek için" dediği saatlerdeyiz. Ondandır ki bir yabancıya, bütünüyle güvenmek ve her şeyi anlatmak isteyişimiz. Ruhlar birbirine birden bire bağlandığından, sen onu tanıyana dek kalbin pencereleri çoktan açılmış oluyor ve bunu sadece yüreğin anlıyor. Belki de kendinden kaçıp o ruha sığınmak ve onda yaşamak istiyoruzdur kim bilir?

Tam bu esnada radyodan duyulmaya başlayan o naif tınıyı bir yerlerden hatırlıyorum sanki. Nedense sürekli bir şeyler çalmasına rağmen sadece bunu duydum. Bakmakla görmek arasındaki fark gibiydi benim için bu.

dağılmış saçlarım gönlünün yatağına uyandırma
sabah olsun ben giderim sen kal rüyamda
aramak o kadar kolay mı sandın?
yolların bana aşktır artık..

sesim bende bir yabancı gibi şaşarım
gönlümün takvimine şiir oldu yüzün ararım
ah bulmak o kadar kolay mı sandın?
aramak bana aşktır artık..

Bazı kokuların ve tabi ki şarkıların ânı olduğu gibi mühürleyip, onları hiç bozulmadan saklaması ve birden bire ortaya çıkararak bizi mahvetmesi için sözleşmesinin tesadüf olmadığına inanıyorum.
Eskiden insanlar gurbete gittiklerinde, içinden geçenleri sevdiklerine mektupla değil de kendi sesleriyle duyururmuş. Bunun için boş kasetlere; sanki o bir çift göz karşısındaymış gibi hissederek konuşur dertleşirmiş. Ne kadar da kıymetlidir o anda söylenenler.. Belki sustuğu ve sadece nefes alıp verdiği saniyeler dahi gözyaşları içinde dinleniyordu kim bilir? Keşke şimdi de olsa.

"Durum kötüleştiğinde ve konuşmak zor olduğunda bana bir şarkı gönder." diye yazan kişinin muhatabının hâlini çok iyi anlıyorum.

Kaynak

Edip Cansever'in İlhan Berk'e 1969'da yazdığı mektuptaki şu satırları okuyunca 'belki de ihtiyacım olan tam olarak böyle bir şey' demek geçiyor..

Düzeltemiyorum hayatımı, neresinden çeksem, öteki yanı bozuluyor. Gel İstanbul'a. Konuşmadan dolaşalım. Tepelere çıkalım tepelere, uçmayı duymak için. İnimdeyim, dükkanın üstünde. Şiir, belki biraz şiir..

6 Şubat 2019


*nazım hikmet

# Sevgili Günlük 21 | Bulutlar yağmura döndü

Sort:  

Her bir satırı birer mısra gibi, ama içinde bir yerlerde kocaman bir yalnızlık var ve bunu hiç bir kimsenin varlığı doldurmuyor :(
Böyle hissediyorum seni gönül ülkemin vatandaşı...

Yazını ilk okuduğumda ikinci bir kez daha okuma isteği uyandırdı ve ikinci kez okudum (hiç yapmadığım bir şeydi), dahası tekrar tekrar okumak geçiyor halen içimden, her şeyi bir kenara atıp suyun akışına kendini bırakmak ister gibi bir şey...
Fazla uzatmayayım, okurken açık olan radyodan yazının bitişinde hangi şarkı çalarsa göndereyim istedim, bahtına çıktı :(

her şeyi bir kenara atıp suyun akışına kendini bırakmak ister gibi bir şey..

teşekkür ederim böyle hissetmene sevindim..

'bana bir şarkı gönder' derken, tam da bunu istemiştim aslında ve tam bu sayfaya yakışan sevdiğim bir şarkının bahtıma çıkması da hoş oldu, teşekkür ediyorumm

bunu gerçekten aynı duyguyu paylaşanlar görebilirdi:(
teşekkür ederim gönül ülkemin vatandaşı..

Satır aralarında gezerken emin ol hiç bir duyguyu ayrı görmedim birebir hissettim yüreğine sağlık gönül ülkemin vatandaşı...

Yazmak, yazmak ve hafiflemek istercesine yazmak..

Gerçekten de öyle zamanlar da yazarak hafiflemek ne kadar 12 den vuran bir tanımlama olmuş. Hafiflemek isteyip de yazacak zaman ve ortamı bulamamak da bir o kadar ağırlaştırıyor insanın ruhunu...

Bazı kokuların ve tabi ki şarkıların ânı olduğu gibi mühürleyip, onları hiç bozulmadan saklaması

👌 👌 👌

Hafiflemek isteyip de yazacak zaman ve ortamı bulamamak da bir o kadar ağırlaştırıyor insanın ruhunu...

Hem yazı hem de bu yorum zihnimde kaç gündür. Yazmak insana iyi gelse de bazen aynı şeyleri her bir satırda tekrar yaşatıp daha fena hale de getirebiliyor. Bende öyle oluyor son zamanlarda en azından. Ne iyi gelir hiç bilmiyorum. Daha güzel günlerin düşüncesi bile içimi sızlatırken, ne iyi gelebilir ki.

Hafiflemek isteyip de yazacak zaman ve ortamı bulamamak da bir o kadar ağırlaştırıyor insanın ruhunu..

evet bu durum da çok zor, gözlerin dolup da ağlayamaması gibi tıpkı..
teşekkür ediyorum aynı duyguda olmak güzeldi..

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sudefteri.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Herhal ilerdedir, yaşanacak günlerin en güzelleri..

Bu söze İnan ve güzel günleri iste. Güzellikleri göreceksin 🥰

Güzellikleri göreceksin

inşallah canım💕

🥰

Posted using Partiko iOS

Hocam ruh halinizi anlamak için yazanızı iki kere okudum (utanarak söylüyorum) ama o hali yakalayamadım, neyse ki sizi anlayacak inceliğe sahip @avina hoca yetişmiş. Elinize sağlık :)

Teşekkür ederim @etasarim kardeşim, bende iki kere okudum ama yaşamak için, şimdi bu yorumuna cevap verip çıkacağım bir daha okumaya gücüm yok :)

yaşamak için

..

anlamadıysan eğer aslında bu iyi bir şey:)
bu ruh hâlinde olmadığın anlamına geliyor ve umarım da olmazsın..

Sanki söylenecek daha çok söz var da; gerisi bana kalsın der gibi yarım kalmış sözcükler🤗
Biz burdayız ve okumaya hazırız sevgili @sudefteri
Güzel günler bugünden başlasın senin için...

Posted using Partiko Android

Sanki söylenecek daha çok söz var da; gerisi bana kalsın der gibi yarım kalmış sözcükler

evet biraz öyle oldu galiba, ya da her şeyi bir çırpıda anlatamamaktan kaynaklı da olabilir:(
çok teşekkür ederim 🌸


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

teşekkür ederim 🌼

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

teşekkür ederim, sevgiler🌸🦄

Congratulations @sudefteri! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 5000 upvotes. Your next target is to reach 6000 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66004.40
ETH 3243.40
USDT 1.00
SBD 4.19