Sevgili Günlük #24 | Sonsuzluk ve bir gün

in #tr5 years ago

Uzun yolda ilerlerken, bir yanım yol hemen bitiversin de gideceğim yere çabucak varabileyim derken bir yandan da uzadıkça uzasın istiyorum. Uzasın ki içimdeki yolculuğun menziline de varabileyim..

Güneşe yetişmeye çalışır gibi boyunlarını uzatmış ekinlerdir yol arkadaşlarınız çoğu zaman. Saatler boyunca sükûneti, dinginliği ve bir o kadar da yalnızlığı paylaşırsınız onlarla.
Doğanın bir başka gözle bakan ressamlara ilham kaynağı olan manzaralarından biridir İç Anadolu'daki kahve - sarı ve yeşilin her tonunun olduğu halı misâli tarlalar. Arada tarla faresiyle göz göze gelmek de vardır. Karşıdan karşıya geçen arkadaşlarından bazıları o kadar şanslı değildir bazen. :(

Al başımdan bu sevdayı götür yâre ver
Aman ölüm zalim ölüm üç gün ara ver
kaynak

Fondaki Balkan esintileri rüzgara karışırken, ölümün soğuk tarafı varlığını hissettiriyor. En çok da yoldayken gelir aklıma. Sanki son kez görecekmişim gibi etrafı, kendine çağıran ufuktaki dağları, manzarayı, ağaçları ve belki de her şeyi daha dikkatli seyrederim. Hem öyle olmasaydı elektrik direklerinin üzerine yuva yapmış leylekleri ve minik yavrularını besleyişlerini izleyemezdim. :p

Yemyeşil tarlaların arasındaki rengârenk çiçeklere dalıp giderken yolun karşısındaki kayalardaki hareketlilik dikkatimi çekti. Yuvalarına minik pencereler açan kuşlar birer birer uçup giderken aklımdaki tek şey onlarla beraber uzaklaşıp kaybolmak.. Çünkü;

Bir kırlangıç, bir su birikintisi bir parça gök
Bir şiirden düşmüş olmalı bunlar
Böyle diyordu, yoldan geçen biri
ilhan berk

Çalı-çırpı, börtü-böcek hepsi kendi hâlinde bir ahenk içinde ve bakan gözlere de bir şeyler fısıldar gibiler. Yol kenarlarındaki gelincikler mesela. O kadar narin ve kırılgan olmalarına rağmen yağmura ve fırtınaya kafa tutup toprağa nasıl da sıkı sıkıya tutunuyor. Belki de bunun sırrını durmadan haykırıyorlar ama duymak için kulak vermek lazım..

Yol boyunca iğde ağaçlarının o miss kokusuyla ilerlerken, tam karşıdaki heybetli Erciyes Dağı'ndan gözlerimizi alamadık. Özellikle bu kavurucu sıcaklıkta zirvedeki karları görünce. :) Tam üzerinde pamuk yumaklarına benzeyen bulutlar anne elini andırıyordu bana. Güneşin sıcaklığından kar taneleri erimesin istiyordu sanki. :)

Her köşe başında bir kayısı heykeline denk geldiğimiz güzide şehrimizden geçerken, yol kenarlarında satılan yöresel lezzetlerden almamak olmazdı. :p
Geçtiğimiz her ilde küçük molalar vererek ilerleyip bir yandan da tarihi ve turistik yerlerin tabelalarını görünce dönüşte uğrama planları yapıyorduk. Bu yol hiç bitmeyecek sandım bir an. Neyse ki Keban Barajı'nın o ferahlık veren mavi sularını görebilmiştik. Çok az kalmıştı artık.

Yarın ne kadar sürer Anna?
Sonsuzluk ve bir gün kadar.
sonsuzluk ve bir gün

Filmde geçen replik gibiydi bu yılki doğum günüm. 🎈🎈🎈
Uzun ve yorucuydu tüm gün yolda olmak ama her şeye rağmen güzeldi..

Bana eşlik eden şarkılardan birini de paylaşmasam olmazdı. :)
"Ne zaman dinlesem içime dönüyorum." yazmış biri yorumunda. "Sanki kırgınlığım notalara düşmüş gibi." demiş diğeri.
Sözlerinin anlamından daha değerliydi benim için bu şarkı. Belki 'çok erken geldik varılacak yere', belki de geç..


Yolda tuttuğum notları uyumadan yazmak istedim,
umarım sabah tekrar okuduğumda editlemek zorunda kalmam. 🤷‍♀️

10 Haziran 2019

Sevgili Günlük #23 | bahar yağmurlarıyla gelirsen

Sort:  

Uzun yollar öyle değil midir hep birden bitsin isterken içimizdeki çocuk 5 dakika daha demez mi? Anlatımız betimleme gibi görünsede çok daha farklı. Alıp başımı diyar diyar gezesimi getirdi amma velakin finaller başımı bağlıyor. İyi ki doğdunuz demek düşer bizede...

uzun yolların kendine özgü bir havası ve çekiciliğinin olduğu aşikâr da biz bunun ne kadarını hissedebiliyoruz işte önemli olan o..
içimizdeki hep o beş dk daha diyen çocuk hiç susmasın :)

çok teşekkür ederim, ayrıca güzel yorumunuz için de 🙏
her doğum günümde birkaç final benim de başımı bağlardı:)

Durup durup okudum parça parça. Her bir satırı ve mısrayı durup içime işledim de okudum. Şarkıyı dinledim de okudum. En son bir de şarkıyı tek başına dinledim. Her bir notasını, sözünü içime işledim de dinledim, çok anlıyormuşum gibi. Yine yazdıracaksın bana vesselam, @sudefteri.

Doğum günün de en kutlu günün olsun ve bu günden sonraki tüm günlerin birbirinden mutlu olsun.

ne güzel ifade etmişsin hayal ettim sanki yanı başımda okuyormuşsun gibi hissettim🎈

yine de yaz okuyalım biz ve seslendir :)
çok teşekkür ederim bu güzel dileklerin için..
her günümüz birbirinden güzel olur umarım 🙏

Doğum günün kutlu olsun. Dilerim bundan sonra yaşamın kalbinin güzelliği gibi güzelliklerle, mutluluklarla dolu geçer. Nice yıllara 🎂🎈🎈

çok teşekkür ederim canım🙏🌼
amin.. umarım hepimizin hayatı hep güzelliklerle ve güzel insanlarla geçer 🎈

Güneşe yetişmeye çalışır gibi boyunlarını uzatmış ekinlerdir yol arkadaşlarınız çoğu zaman.

Her zaman söylüyorum ve yine söylüyorum harika bir yazıydı hep bir yolculuk zaten hayat ve bu yolculukta seninle karşılaşmak çok güzel iyiki doğdun canım benim 😘

Posted using Partiko Android

çok teşekkür ederim canım ayrıca beğenmene de sevindim 🎈
steemit yolculuğunda ben de seni tanıdığım için mutluyum 💐

Vaay, @sudefteri bizim memleketten de geçmiş ha. Erciyes'i fazla sevmesemde sizin yazınızda görünce mutlu oldum.:)

İyiki doğdunuz, iyiki aramızdasınız.
Sevdiklerinizle birlikte daha nice sağlıklı, mutlu ve huzur dolu yıllara inşallah..

eveett Kayseri'den de geçtim:)
daha önce 5 günlük bir gezide de gezmiş ve şehri sevmiştim hatta gidemediğim yerleri için tekrar gelmek isterim:)
Erciyes çok etkileyici bence, sevin:)

çok teşekkür ederim bu güzel dilekleriniz için🎈
amin.. siz de iyi ki aramızdasınız ve her günümüz diğerinden daha mutlu olur umarım🙏

Ne güzel anlatmışsın kar tanelerini güneş ışığından koruyan anne elini :) 👌

Ve Doğumgünün mutlu ve huzurlu bir şekilde çok uzun yıllara devretsin hep. İyi ki doğmuşsun, iyi ki varsın. Her şey gönlünce olsun. 🌷🌹🎇💐🎉🎊🎂

beğenmen beni mutlu etti ve o güzel sözlerin de🎈
çok teşekkür ederim, umarım hayatımız hep hayalimizdeki gibi mutlu ve güzelliklerle dolu dolu olur🙏
sen de iyi ki varsın ⚘

Sanki seyahat halindeymişim hissini uyandıran bu yazıyı okuyunca insan sen hep yollarda ol istiyor, ama sen zaten hayat yolunda yaptığın yolculuklarında da güzel detaylar yakalıyorsun kalemine sağlık...
Bütün doğum günlerin sağlık ve huzur dolu olsun, doğum günün mutlu olsun...

okuyanların geçtiğim yollardan geçmiş gibi hissedip gördüklerimi hayal etmesini sağladıysa bu satırlar, ne mutlu bana🎈

çok teşekkür ederim bu güzel sözlerin için amin.. umarım hepimiz için bundan sonraki günler hep hayal ettiğimiz gibi güzel ve mutlu olur🙏

Yolculuk ne zaman biter? Gitmek istediğin yere varınca mı? Peki yol boyunca yaşadıkların, gördüklerin, hissettiklerin nedir?
Yolculuk, yuvalarından uçup giden kuşlara bakarken onlarla birlikte uzaklaşmak istediğinde biter aslında. Kendini alırsın akıp giden karmaşanın içinden ve uzaktan seyredersin her şeyi. Önünde uzun bir yol olmasını dilerim. Doğum günün kutlu olsun @sudefteri

bu şiir gibi sözleri okuyunca tıpkı yolculuk gibi hiç bitmesin istedim..🎈

Yolculuk, yuvalarından uçup giden kuşlara bakarken onlarla birlikte uzaklaşmak istediğinde biter aslında.

yola ve yolda gördüklerine bu şekilde bakabilen, bakmakla görmek arasındaki farkın farkında olanla yolda olmak ne güzeldir.

çok teşekkür ederim güzel yorumunuz ve temenniniz için🙏

Uzun yolda ilerlerken, bir yanım yol hemen bitiversin de gideceğim yere çabucak varabileyim derken bir yandan da uzadıkça uzasın istiyorum. Uzasın ki içimdeki yolculuğun menziline de varabileyim..

Ne kadar derin anlamlara gelen şiirsel bir giriş olmuş hocam :) Düşündüm de ben uzadıkça uzasın diyemezdim.

Doğanın bir başka gözle bakan ressamlara ilham kaynağı olan manzaralarından biridir İç Anadolu'daki kahve - sarı ve yeşilin her tonunun olduğu halı misâli tarlalar.

Hocam bu İç Anadolu’nun dediğiniz renklerinden değil sizin içsel derinliğinden kaynaklanıyor. Ben baktığımda daha farklı şeyler görüyorum.

Fondaki Balkan esintileri rüzgara karışırken, ölümün soğuk tarafı varlığını hissettiriyor. En çok da yoldayken gelir aklıma. Sanki son kez görecekmişim gibi etrafı, kendine çağıran ufuktaki dağları, manzarayı, ağaçları ve belki de her şeyi daha dikkatli seyrederim.

Evet bu sebeple sanırım yolcunun duasının kabul olmasından bahsediliyor, ölüm hatırlanılarak yapıldığı için o samimiyetle edildiği için.

Yol boyunca iğde ağaçlarının o miss kokusuyla ilerlerken, tam karşıdaki heybetli Erciyes Dağı'ndan gözlerimizi alamadık. Özellikle bu kavurucu sıcaklıkta zirvedeki karları görünce. :) Tam üzerinde pamuk yumaklarına benzeyen bulutlar anne elini andırıyordu bana. Güneşin sıcaklığından kar taneleri erimesin istiyordu sanki. :)

Siz ve tasvirleriniz hocam, yazının tamamında vardı. İnsan okuyunca bunu yazan nasıl biri acaba diye o kadar merak ediyor ki :) Arada ipuçları verseniz süper olur.

Hele şunları

Geçtiğimiz her ilde küçük molalar vererek ilerleyip bir yandan da tarihi ve turistik yerlerin tabelalarını görünce dönüşte uğrama planları yapıyorduk. Bu yol hiç bitmeyecek sandım bir an. Neyse ki Keban Barajı'nın o ferahlık veren mavi sularını görebilmiştik.

Okuyunca insan, eline harita alıp nerelerden geçtiğinizi görmek istiyor. Neden su yazısı koyu harfle çıktı anlamadım :S

Yine harika bir yazı çıkarmışsınız hocam, ellerinize sağlık. Devamlı yazın lütfen.

Doğum gününüzü de ayrıca kutlarım hocam, iyi ki doğdunuz. Siz olmasaydınız her şey çok zor ve anlamsız olurdu. Teşekkür ederim destekleriniz ve yanımda olduğunuz için. İyi ki varsınız.

Döndüm. Siz ve arkadaşlığını ispat eden birkaç değerli insan için.

özlemişim seni ve bu alıntılamalı upuzuun içten ve beni gülümseten yorumlarını :)
döndüğüne ve yorumuna ayrıca sevindim🎈

çok teşekkür ederim, bu güzel sözlerin için de..
her günümüz musmutlu olsun en azından öyleymiş gibi olsun bizi gülümsetecek içimizi sıcacık yapacak insanlar olsun 🙏

İnsan okuyunca bunu yazan nasıl biri acaba diye o kadar merak ediyor ki :) Arada ipuçları verseniz süper olur.

merakını gidermek isterdim nasıl ipuçları mesela:))

Okuyunca insan, eline harita alıp nerelerden geçtiğinizi görmek istiyor.

şehirleri belli eden birkaç kelime yazdım ama gezi güzel geçerse ayrı bir postta anlatırım belki:)

Teşekkür ederim @sudefteri hocam ben de sizin yazılarınızı özlemişim. Sevinmeniz ve samimiyetiniz beni her daim mutlu ediyor. Rica ederim.

her günümüz musmutlu olsun en azından öyleymiş gibi olsun bizi gülümsetecek içimizi sıcacık yapacak insanlar olsun 🙏

Amin yani gibisiz olacaksa öyle insanlar hayatımızda olsun. Yoksa sahte insanlar istemiyorum artık hayatımın ne sanalında ne de gerçeğinde.

merakını gidermek isterdim nasıl ipuçları mesela:))

Söylerdim ama cevap alamayacağım için bende kalsın :)

şehirleri belli eden birkaç kelime yazdım ama gezi güzel geçerse ayrı bir postta anlatırım belki:)

Evet ipuçlarınızı yakaladım ama ayrıntıları da postlarınızda görürsem çok daha iyi olur, bekliyorum . Teşekkürler.

Tebrikler! Yazınız Trproje discord sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @trproje hesabından oy almıştır.

Trproje küratör ve projelerin önerdikleri Türkçe yazıları desteklemeye devam ediyor. Proje ekibi tarafından seçilen yazılar ayrıca edebiyat, gezi, trliste, hosgeldin ve C² küratörlerine oy için önerilmektedir.


Siz de beğendiğiniz yazıları oylama için önermek isterseniz Trproje discord sunucusuna buradan ulaşabilirsiniz.

teşekkür ederim🎈

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70839.13
ETH 3563.41
USDT 1.00
SBD 4.77