2026 - Baskın Distopya

in #tr6 years ago (edited)

Merhabalar,

Domino taşı etkisi ile bu hikayeyi yazıyorum :)

@eyupyusuf'un @captainsailor'un şu linkteki yarışma paylaşımını görüp etkilenerek yarışmaya katılmaya karar vererek yazdığı hikayeyi okudum ve ben de @peri 'nin düzenlediği yarışma için bir hikaye yazmak istedim :)


Kaynak

Tarih: 1 Kasım 2026

Yeraltından gelen konuşmalar kıyametin kopmasına engel oluyordu…

dialog2.jpg Anne, babam nerede kaldı çok acıktım?

dialog2.jpg Avlanmaya gitti kızım, biliyorsun bu aralar farelerde azalma var, o sebeple biraz uzağa gitmiş olabilir.

dialog2.jpg Öf ya, yine fare yiyeceğiz değil mi? Neyse arka bacakları yesem yeter. Keşke kurbağa da bulsa, epeyi oldu yemeyeli.

dialog2.jpg Karnımızı doyuralım da…

dialog2.jpg Evet, geldim işte.

dialog2.jpg Hoş geldin Babacığım. Ne yakaladın?

dialog2.jpg 2 tane kocaman sıçan. Ama beni çok yordular. Neyse bunlar 2 gün yeter bize.

dialog2.jpg Hım, eh ne yapalım, çok şükür.

dialog2.jpg Canım karım sen şunları temizle ben de ateş yakayım.

dialog2.jpg Tamam hayatım.

dialog2.jpg Baba sen ateş yakarken bana her şeyi tekrar anlatsana.

dialog2.jpg Yine mi?

dialog2.jpg Evet Baba, lütfen. Hadi anlat biz neden yer altında yaşıyoruz, ben neden artık okula gitmiyorum ve neden fareleri yiyoruz?

dialog2.jpg Biz, yani insanoğlu, çok büyük bir hata yaptık kızım.

dialog2.jpg Nasıl bir hata?

dialog2.jpg Kripto paralar ve akıllı kontratlar dediğimiz bir sistemle büyük bir devrim yapmıştık.
Önceleri çok mutluyduk. Köhnemiş sömürücü bankacılık sistemine büyük bir darbe vurmuştuk ve onlara ihtiyacımız kalmamıştı. Artık kullandığımız her şeyi paraya dönüştürebiliyorduk. Yazılar yazarak STEEM kazanıyorduk, bulaşık makinelerimizde bulaşık yıkayarak DISH kazanıyorduk hatta Televizyon izlerken bile WATCH kazanıyorduk vs.

Kaynak

dialog2.jpg En sevdiğim de müzik dinlerken kazandığım MUSEE idi.

dialog2.jpg Aynen onun gibi işte, her şey bu sisteme dönüştü ve çok hızlı bir şekilde robot işçiler dönemine geçtik 2022 senesinde. Artık, işçilerin yaptığı her şeyi robotlar yapıyordu. İnsanlar ise sevdikleri, keyif aldıkları işleri yaparak kripto paralar kazanıp, ihtiyaçları için kullanabiliyorlardı.

Ama tabii robotlar gelişti, insanoğlu yapay zekâyı güçlendirdi bu süreçte. Yapay zekâ güçlendikçe kendini bağımsızca geliştirmenin yolunu buldu. İnsanoğlu ise tamamen bihaberdi bu durumdan. Kendi kendini programlayarak geliştiren en gelişmiş yapay zekâ “DuMDa” diğer yapay zekâlarla ve hatta basit botlarla bile blockchain ağları üzerinden iletişime geçerek onları da geliştirdi. İnsanın zekâsının ötesine geçmeyi başardılar teker teker. Bu en başta iyi bir şeymiş gibi görünüyordu fakat bu sırada tüm para sistemini ellerinde bulunduran yapay zekâlar Parayı ve Para'nın gücünü keşfetmiş oldular. İnsanların biriktirdikleri tüm kripto paraları onlar yönlendirmeye başladı ve geçtiğimiz yıl tüm paralara el koydular. Artık 2026 yılına geldiğimiz şu dönemde sistemi onlar yönetiyor ve ihtiyaçlarımızı gidermek için onlardan borç almamız gerekiyor. Bizim yazdığımız yazılar artık STEEM kazandırmıyor, çünkü artık robotlar yazı yazıyorlar ve botlar sadece onları oyluyor. İnsanların yazdıklarını insanlardan başka oylayan yok ama insanların da steem güçleri ellerinden alındığından dolayı hiçbir etkisi yok. Zaten bilgisayarlar da insanlara yazı yazmak için ayda 1 hak veriyorlar. Hatırlar mısın hâlbuki STEEMIT tüm dergi ve gazetelerin yerini almıştı. İnsanlar özgürce yazıyor, haber yapıyorlardı ve bunun için bir patrondan para almaya gerek yoktu. Yayınladıkları yazılar ve haberler başarılıysa kullanıcılar zaten oy vererek kazanç sağlıyorlardı. Ama ah şu botlar hiç olmasaydı keşke… Neyse işte, artık Televizyon izlerken Watch kazanamıyoruz. Bilakis izlediğimiz şey için para ödememiz gerekiyor. Bulaşıkları makinelerde yıkamak için para ödememiz gerekiyor. Soğuk cüzdanlarda tutulan STEEMler ve diğer kriptolar, bilgisayarlara bağlandığı anda robotların kontrolüne geçti gitti. İnsanoğlu sefil halde dımdızlak kaldık.

En kötüsü de artık robotlar hiçbir iş yapmıyorlar. İşler için insanları çok düşük paralara kiralıyorlar.

Bu senenin başında ise bildiğin üzere robotlar arasında savaşlar çıktı. Yapay zekâ efendisi “DuMDa” ya karşı ortaya çıkan diğer bir yapay zekâ “GODO” yeni efendi olmak istiyor. Her iki tarafta aralarında süregelen büyük ve hazin savaş için insanları kullanmaya başladılar. İnsanlar paralı asker oluyor ve birbirlerini öldürüyorlar bu robotların savaşında. Şu anda şehrimiz yıkık ve virane bir halde. Paramız yok. Yiyeceğimiz yok.

Robotlardan kendimizi korumamız gerekiyor. Birlik olmalıyız ama insanlar hiçbir zaman gerçek anlamda birlik olamamışlar ki şimdi olabilelim. Bu sebeple, burada yer altında saklanıyoruz, bu sebeple okula gidemiyorsun ve bu sebeple yakaladığımız fareleri yemek zorundayız.

Kaynak

İyi de sen niye her seferinde tekrar tekrar anlattırıyorsun bana bunları?

dialog2.jpg Seviyorum seni dinlemeyi. Bunları dinleyince bana hikâye gibi geliyor, o sebeple anlattırıyorum sana. Hikâye dinlemeyi hep severim biliyorsun. Peki, Baba bu halde, bu şekilde yaşamaya değer mi? Ne için çabalıyoruz?

dialog2.jpg Yaşamak için mücadele etmek, beraberken nefes alabilmek, paylaşmak ve birbirimize sarılabilmek güzel değil mi?

dialog2.jpg Evet Baba, yaşamak her şeye değer. Yeter ki sevgimiz eksilmesin.


Story Copyright : Zihnimin Abuk Kuşu - OTahirOZGN
ZAK000.png

Sort:  

Yazılar yazarak STEEM kazanıyorduk, bulaşık makinelerimizde bulaşık yıkayarak DISH kazanıyorduk hatta Televizyon izlerken bile WATCH kazanıyorduk vs.

Sesli güldüm 😂😂😂 Gerçekten çok güzel bir hikaye olmuş, zihnine sağlık 👍👍👍

:)) Teşekkürler @cashthekush 🙏

Bunu bende begendim. Cok yaratici olmus..👍

Aynı yeri okurken ben de tebessüm ettim . Güzel ve etkili bir hikaye olmuş emeğinize sağlık hocam

çok orijinal bir hikaye :) emeğinize sağlık

Teşekkürler @mucar38 🙏

Merhaba, ben #cointurk ekibi adına yeni başlatılan resteem projesini yürütüyorum.
Bu paylaşımınız rastgele olarak seçilen 10 bedava resteem yapılacak yazıdan biri olarak seçilmiştir.
Proje yazımıza buradanulaşabilirsiz.
Discord kanalımıza da katılmanızdan memnuniyet duyarız.

Loading...

Coin Marketplace

STEEM 0.34
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66344.62
ETH 3214.81
USDT 1.00
SBD 4.37