Lâf ü Güzâf #2

in #tr6 years ago (edited)


Değerli Ruh,

Bu mektubu renkli bir duvar dibinde, düşünmekten kafam şişmiş bir şekilde yazıyorum.

Öncelikle mektubuma cevap yazdığın için müteşekkirim, sen de çok şekersin.

Anlamadığım tek bir şey var. Ben senin adresini bulup da mektubu yollamamıştım. Sen nasıl o mektubu okudun ve cevap yazdın?
Ayrıca sen benim adresimi nereden buldun?

Korkutuyorsun beni. Ben ruhum özgür olsun isterken, senin beni korkutman buna köstek olabilir. Korku özgürlüğün önünde çok ciddi bir engel oluşturabilir.

Ya gerçi, korkmadan da olmaz. Hepimiz insanız (sen hariç, sen ruhsun, ruh kal!). Şimdi hayvanlar korkmuyor mu diyeceksin, bilmem korkuyorlar mı?

Düşündüm de korkuyorlar valla.

Bizim Mossy bilirsin köpek olur kendisi, mesela ani seslerden ödü patlıyor.

Ya ne garip değil mi, korkudan öd patlaması. Öd falan patlamaz aslında, sen şimdi bunu da ciddiye alırsın, hani ruhsun ya bazı sözlerin mecazen kullanılması kafanı karıştırır.

Aaa bak ne dedim, “Kafan karışır” dedim. Hâlbuki senin kafan da yok ki, kafasızsın sen. Ruhsun sen Ruh! Buna alışsan iyi olur. Nerede görülmüş ruhların kafaları olduğu?

Konuları devam ettiremiyorum senin yüzünden, niye çünkü empati gücü yüksek sempatik bir adamım.

Sen şimdi dersin ki; “Hayatın da hiç Ruh mu gördün?”.

Görmedim valla. Zaten görsem kesin Ödüm patlardı. Hah geldik mi yine Öd meselesine. Bak ben sana Öd nedir bir anlatayım. Öd dediğin karaciğerden salgılanan böyle yeşilimtırak-sarımtırak bir salgıdır. Ya hani safra kesesi diyoruz ya, işte aslında Ödün ta kendisidir o .

İşte biz böyle bir toplumuz, aynı anlamlı şeylerden farklı anlamlı deyimler üretebiliyoruz. Öd dendi mi aklına korku gelsin, safra dendi mi… hım… şey gelsin.

Neyse sen boş ver safrayı.

Ödü anladın ya işte o yeter sana. Ödü kopmak demek yani mecazen çok korkmak demek. Bu tarz şeylere çok takılma.

Ya da dur, bir şey daha ekleyeyim sırf senin o güzel varlığın için, aslında geçmişte insanlar sanırım gerçekten de korkunun, kederin ve hüznün Öd sıvısı ile ilgili olduğuna inanıyorlarmış. Melankoli kelimesini bilirsin. Biraz senle ilgili. İşte Melankoli kelimesi ‘melaina khole’ den türemiştir. Peki bu ne demek? Öyle bakarsın tabii. Ben sana söyleyeyim, ‘Kara Safra’ demek.

Mecaz diyoruz demesine ama işte günümüzde de Öd ile korkuyu bağdaştıran çalışmalar var. Yine de bizim kullandığımız Ödü patlamak deyimindeki korkuyla bu aynı şey değildir. Sanırım sosyal korkularla ilgili durumlarda sindirim sistemlerimiz etkilendiğinden Öd ancak sosyal korkuyla bağdağştırılabilir.

Şimdi Öde bir ara verelim, korkuya dönelim. Korkmak dediğim gibi özgürlüklerin önünde bir engel olsa da vücudumuzun koruma mekanizması da sayılır. Biz korkunca ne oluyor biliyor musun, beynimiz “Oha kritik bir durum var!” diye feryat figan adrenalin salgılıyor. Adrenalin salgılanınca da vücut normal seyrini değiştiriyor.

Adrenalin iyidir, bulabilirsen iç diyeceğim ama üretimi sadece beyinde diye biliyorum. Suni adrenalin var mı bilemesem de organik olmayan adrenalini tavsiye etmem. Adrenalin alacağım diye de kimsenin beynini deşmeye kalkma.

Bak bu adrenalin ne işe yarıyor biliyor musun, yani beyin tehlikeyi algıladı eyvallah, iyi güzel ama adrenalin ne iş görecek ki salgılıyor?

Bilemedin otur sıfır!

Bak beni dinle ve öğren ey Ruh! Tehlike varsa kaç diyor sana. Sana değil, beyni olanlara diyor tabii bunu. Kaçmak içinse adrenalin yardımcı olacak.

Peki, nasıl yardımcı olacak?

Ben de niye sana sorular sorup duruyorsam. Neyse, Adrenalin vücuda zerk olduğu anda, kaslar gerilir ve kan da bu kaslara hücum eder. Kaçarken bu kaslara ihtiyacın olacak, onları desteklemek lazım. Diğer organlar az kanla da bir süre idare ederler, kaç ki bütün organları kurtar diyen bir beynimiz var bizim işte.

Gördüğün üzere beynimiz gelişirken hep fiziki düşünmüş. Olayın sosyal yanlarını ele alamamış, yahut işimize yarayacak tepkiler vermeyi keşfedememiş, ya da ben anlayamadım henüz. Sosyal korkularımız da var bizim, biraz önce de belirttiğim gibi. Mesela toplum tarafından dışlanmak, toplum önünde konuşamamak falan fişman. (Fişman lafın gelişi oğlum, ne alakası var balık adamla)

Sosyal korkularımızdır aslında özgürlüğümüzü kısıtlayan, bu korkulardan dolayı oto-sansürler yapar, yapmak istediğimiz şeyleri yapmaktan vazgeçeriz. Neyse bu konuya girmeyeyim, aslında bu konu biraz da senlik. Belki senin bir dahlin vardır emin değilim. Bunu düşünelim beraber bir bahar akşamı.

Düşünsene ya, oto-sansür yapan bir toplumuz ama otomobil yapamıyoruz. Ama bu da bir aşamadır. En azından ‘oto’lu birşeyler yapabiliyoruz.

İtiraz ediyorsun gibi hissettim.

Tamam tamam otomobil yapıyoruz yapmasına da, montaj yapıyoruz be Ruhum. Montajda çok iyiyiz, maşallahımız var. Fakat ve de lakin ve hatta ama montaj yaptığın otomobili On bin papele satıyorsan, senin cebine kalan 500 papel. Yani fiziken üretmekle, monte etmekle olmuyor bu işler. Araştırmak, geliştirmek, tasarlamak gerek. Ha sonra da git istersen daha ucuz adam gücü olan başka bir ülke de montaj yaptır sen de. Gerçi kim uğraşacak bunlarla, biz işin daha kolayını ve dahicesini bulduk. Vergi diye bir şey var, hiç biliyor musun bilmiyorum. Adamın On bin liraya sattığı arabadan, hop On dört bin lira da biz alıyoruz. Eh gördüğün üzere daha kârlı. Akıllı milletiz vesselam. Bu arada rakamları biraz atmasyon söyledim, hani yarın karşıma çıkıp, yok o öyle değilmiş böyleymiş deme bana. Üç aşağı beş yukarı söyleyiverdim gitti.

Nereden geldik buralara yahu anlamıyorum. Ben sana niye bunları anlatıyorsam.

Aslında ben sana bir soru soracaktım. ‘V for Vendetta’ filmini bilirsin, Alan Moore’un romanından uyarlanmış destansı bir hikaye. Hani 2020 yılının İngiltere’sinde, katı baskıcı bir düzen içerisinde ve yasaklarla yönetilen bir toplumun kahramanımız V tarafından uyandırılması ve ayaklandırılmasını anlatıyordu. (Ayaklanmak / Ayaklandırılmak ne saçma sözler bunlar. Herkesin 2 ayağı var zaten.) Hatırlamışsındır illaki. O film de bir söz vardır ki aforizmalaşmıştır; “Fikirlere kurşun işlemez!”

Bak ya mektuba video koydum, ne şahane bişey oldum ben böyle.

Neyse, benim sana soracağım soru buradan aklıma geldi.

Ey Ruh,

Ruhlara kurşun işler mi?

İşlemezse ne işler?

Bu konuda aydınlatabileceksen beni müteşekkir olurum.

Sen de çok şekersin.


Story & Images Copyright: Zihnimin Abuk Kuşu - OTahirOZGN
ZAK000.png

Sort:  
Loading...

Fişman kısmında biraz dağıldım ama keyifliydi :)

Bu arada yapay adrenalin epinefrin oluyor galiba :)

This post has received a 20.00% UpGoat from @shares. Send at least 0.1 SBD to @shares with a post link in the memo field.

Interested to earn daily? Delegate Steem Power to receive 95% payout rewards. Use this link https://on.king.net/shares to delegate SP to @Shares. Join us at https://steemchat.com/ discord chat.

Support my owner. Please vote @Yehey as Witness - simply click and vote.

Loading...

This post was showed by 4 different accounts to 19.000+ followers.
19.000+Followers can see you.(@tenorbalonzo,@hakanlama,@cemalbaba,@asagikulak) Send 0.200 Sbd or Steem. Post link as memo for (minimum 15 upvote)

You got a 20.00% upvote from @automation courtesy of @tahirozgen! This is a service sponsored by @yehey. Please consider voting @yehey for Witnes. Use this short URL link https://on.king.net/witness simply click and vote, this will redirect to Steem Connect for secure connection.

Interested to earn daily? Delegate Steem Power to receive 90% payout rewards. Use this link https://on.king.net/automation to delegate SP to @Automation.
If you need an extra upvote, join us at https://SteemChat.com discord server.

Have a lovely day.
@Automation - Keep Steeming for a better future.

You got a 100.00% upvote from @oddibo courtesy of @queqtra!

This post has been upvoted by @minibot with 16.0%!
Thank you for giving your trust and witness vote to my creator @isnochys!
More profits? 100% Payout! Delegate some SteemPower to @minibot: 1 SP, 5 SP, 10 SP, custom amount
You like to bet and win 20x your bid? Have a look at @gtw and this description!

sneaky-ninja-sword-xs.jpg
Sneaky Ninja Attack! You have just been defended with a 2.07% upvote!
I was summoned by @tahirozgen. I have done their bidding and now I will vanish...

woosh
A portion of the proceeds from your bid was used in support of youarehope and tarc.

Abuse Policy
Rules
How to use Sneaky Ninja
How it works
Victim of grumpycat?

This post has received a 22.08% upvote from thanks to: @tahirozgen.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63318.34
ETH 3108.17
USDT 1.00
SBD 3.97