Kolay pasta.

in #tr6 years ago (edited)

Dün akşam bir az zamanım vardı ve pasta yapmak kararına geldim.

20180514_202524.jpg
Pasta hayatıma neşe getiren şeylerden biridir. Bir dilim pasta yediğimde kendimi çok mutlu hiss ediyorum. Endorfin harmonunu artırıyor pasta. Ama bunu sık-sık yapamam,çünkü kilo almama sebeb ola bilir. Ayda bir kere pasta yapa bilirim, bazen daha gec. En çok yaptığım ballı pasta, napoleon ve şimdi yaptığım pastadır.

20180514_202310.jpg
Tarifi çok kolaydır.
Hamur- 10 adet yumurta, 2su bardağı şeker, 2 su bardağı un, vanilya, kabartma tozu.
Kreması için- 150 qr yağ ve katılaştırılmış süt.
Önce 5 adet yumurta mikserle 2 dak çırpılır, sonra buraya 1 su bardağı şeker ilave olunur ve 5 dak çırpılır. Sonda un, vanilya ve kabartma tozu ilave olunur ve kaşıkla yavaş- yavaş karıştırılır. 180 derece ısınmış sobada 10 dak pişirilir.

20180514_202352.jpg
Aynı şekilde bir kek daha yapılır. Sonra hər ikisin arası kəsilir ve 4 tane kekimiz olur.
Yağla katılaştırılmış süt mikserle iyice çırpılır ve krema haline getirilir.

20180514_204156.jpg
Keklərin arasına krema sürülerek üst- üste koyulur ve pasta yapılır. Üzerine krem kalmadığı için çikolata yaptım ve süsledim.
2 saatınız varsa bu pastayı yapıb evdekileri ve kemdinizi sevindire bilirsiniz. Az malzemeyle ve kolay yapılır. Hem de çok güzel bir tadı var.
Afiyet olsun.

20180515_094040-1.jpg

Sort:  

gözəl görünür deməkdən başqa əlimdən bir şey gəlmir.

You got a 29.93% upvote from @votepower courtesy of @bot-az!

Çox sağ ol.

Ellerine sağlık.nefissss olmuş.bende isterim bir dilimde bana ayır.☺☺

Teşekkür ederim. Büyük bir pasta olmuş, sana da ayırırım. Hatta her kese yeter:)

Harika görünüyor. Yemek tarifleri kaynak linkime ekledim müsait olduğumda yapınca lezzet yorumumu paylaşacağım. Kolay bir tarife benziyor. Bu güzel tarifi bizimle paylaştığı için teşekkür ederim 😊 ellerine sağlık.

Teşekkür ederim. Bildiğim ve yaptığım daha çok kolay ve lezzetli tarifler var. Onları da paylaşırım zamanla.

Azeri mutfağından güzel tarifleriniz olduğunu düşünüyorum. Lezzetili tariflerinizi bekliyorum. 😍

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64742.01
ETH 3172.49
USDT 1.00
SBD 4.10