Köyden indim Şehire... Bir hayatın göÇüş ve Çöküş Hikayesi 1

in #tr6 years ago (edited)

Köyden indim Şehire


Source:

İlk okulun 2. Sınıfını bitirmiş 3. Sınıfa geçmiştim. O bilmediğim ve anlamadığım derslerin pekiyi ile dolu olduğu karneyi almıştım.

Source:

Okullar yaz tatiline girmişti ve hatırladığım her yaz tatili gibi bu tatilim de hayvan otlatmakla,fındık tarlalarında başak toplamakla, taşlı yolların kenarında, geçen arabaların kaldırdığı toz bulutlarında boğulan böğürtlemleri,dutları, kirazları yemekle ve çelik çomak oynamakla geçecekti diye sanıyordum ama artık herşey çok farklı olacaktı.


Source:

Yanlız deyildim,benden 4 yaş büyük Halam'la aynı sınıfa gidiyorduk ve aynı işleri paylaşıyorduk. Evet,halam benden 4 yaş büyük olmasına rağmen benimle aynı sınıfa gidiyordu; çünkü köyde sadece bir okul ve bir sınıf vardı. Birinci sıra birinci sınıf ikinci sıra ikinci sınıf üçüncü sıra üçüncü sınıf...beşe kadar. Sadece bir tane öğretmen vardı ama yaklaşık 70 öğrenciyi idare edebildiği için bana herşeyin üstesinden gelebilir gibi geliyor, hatta tek başına bizlere yetiyor ve artıyordu. Pazartesi günleri Önlük,yaka,mendil,tırnak gibi temiz olması gereken şeyleri bir Yüzbaşının kışlasını teftiş edercesine bir titizlikle yapıyor, beklediği temizliği(köyde tarlada çalışan çocukların tırnakları nekadar temiz olur) bulamadığında ellerimizin parmak uçlarını bir çiçek misali birleştirmemizi istiyor ve sopasıyla birleşmiş zarif çocuk parmaklarının uçlarına sert sopasıyla gaddarca vuruyor, sanki sopasıyla tırnaklarımızın pisliğini gidermek istiyordu. Dayak zaten eğitimin ayrılmaz bir parçasıydı ozamanlar, cami de "eti senin kemiği benim" gibi deyimlerle hocalara köle olarak,"Öğretmenin vurduğu yerde gül biter" diye de öğrenci olarak teslim edilirdik sonra ikisinden de sogurduk. Her Cuma dersten sonra toplu halde istiklal marşı söylenir ve bunun eşliğinde bayrak direğin en yüksek noktasına çekilirdi.

Bayrağı iple tek başına yukarı çekmek sadece başarılı öğrencilere mahsus birşeydi. Ozamanlar bayrağı hep bir aileden ama farklı farklı çocuklar çekerdi. O aileden olan ve bayrağı çeken çocukların biri amerika da doktor, biri hoca, biri de işadamı oldu. Yillar sonra anladım, Boşuna bayrağı onlara teslim etmemiş öğretmen, çünkü o bayrağın hakkını tamamıyla verdiler sağolsunlar. Öğretmen ,Ders başladığında sırasıyla aynı odada bulunan farklı farklı sınıflara ödevlerini verdiğinde, ben kendimi duvarlarda asılı olan "İlk çağ" , "Orta çağ" "..." bilmem ne çağı karton baskılarına bakarken: "Ali topu at" "Koş Ali koş" tekrarlamalarıyla savaşırken buluyordum. Sınıfın ortasında tüm sınıfı ısıtması gereken,ama anca kendini ısıtabilen bir odun Sobası olduğunu hatırlıyorum. Okula giden her öğrencinin Ailesi kış gelmeden bir öküz arabası odun getirmek zorundaydı yoksa öğrenci dersten men edilebiliyordu.

Source:

70 öğrenci x 70 öküz arabası odun baya bir odun miktarı yapıyordu ama 1980 ler de bizim köylerde yağan Karı tahmin etmek için zaman makinesi icat edip o zamana ve mekana gitmeniz lazım. Bazen 2-2.5 metre kar yağardı ve 2-3 gün evlerimizden dışarı çıkamazdık. Amcamın komşulara doğru Karda tünel kazdığını ve bu tünelden kedilerin bile geçtiğini hatırlıyorum. Köyümüzde hafif bir yağmur yağsa saatlerce elektrikler kesiliyordu ve bahsettiğim kar yağdığında haftalarca Elektrik hiç olmuyordu. Zaten köyümüzde zaman kavramı farklıydı. Saatten haberimiz olmazdı,sabah horoz sesiyle uyanır, günümüzün geri kalan zamanını ezan'lar belirlerdi. Akşam ezanını duyduğunda hayvanlarla köyün yoluna tutma zamanı geldiğini bilir, hayvanları ahıra bağlamadan önce köyün çeşmesinin oluğunda sular ondan sonra ahıra bağlardık. Köyde tek televizyon(hemde renkli) bizim evde vardı çünkü biz Avrupalıydık. Dedem yıllar önce bir fırsatını bulmuş viyanaya gelmiş işci olmuştu ve sırasıyla 6 tane çocuğunu buraya istek yaparak getirmeye çalışıyordu. Aslında hepimizin dedeleri gelmiş viyana,ilk defa 1529 da ikince defa ise 1683 de, ama benim dedem farklı sebeplerden gelmiş ve kalmış. Ozaman Tüm köy bizim eve toplaşır, toplu halde "köle isaura" izlenir ve herkes diziden etkilenip ağlardı. Köyün kollektiv bir halde ağlamasını ya bir cenazede görürdün yada köle isaura dizisinde.(ikisini de gördüm) Ben ise hiçbirşeyin farkında deyildim ama nenem o brazilya dizilerinden etkilenip ağladığıda bende ağlardım, diziden etkilendiğimden felan deyil zaten olayı kavrayamıyordum, beni ağlatan nenemin ağlaması olurdu. Hani Erkan Yolaç'ın o basit ama bi okadar da çok eğlenceli "Evet Hayır" yarışmasının olduğu yıllar. Hani o Perrihan abla dizisinin, He-Man,Voltron,pembe panter, Casper gibi çizgi filmlerin olduğu yıllar.


Source:

Source:


Source:


Source:

Ozamanlardan Kenan Evren ismi de takılmış aklıma,çünkü köyün yaşlı adamları trt haberlerini pür dikkat dinlerken nedense hep Kenan Evren ismi geçerdi. Ben haberlerde bahsedilenlerden hiçbirşey anlamıyordum ve sanırım köyün yaşlı, Bafra,filtresiz Birinci, Samsun gibi sigara markaları tüketen adamlarının da benden farkı yoktu.


Source:

Aaaahh bak neredeyse unutuyordum: K.I.T.T., yani Michael Knight. Ulan ne hayrandık o arabaya be. Gerçek olduğunu sanıyorduk. Bugüne kadar hiçbir araba beni kitt kadar etkilememiştir, tesla dahil😁.

Dediğim gibi, Halam la çobanlık yapıyor,yaz tatilimizi tarlalarda bir işe yarayarak geçiriyorduk. Halam diyordu: Yakında "annen ve baban" avusturyadan geleceklermiş ve seni götüreceklermiş,artık avusturya da okula gidecekmişin. Inanmıyordum. Haftanın en güzel günü ise Salı günüydü. Köyümüzde hiçbirzaman bir dükkan olmadı, hala da yok. Ama haftada bir gün, bu hep salı günü olurdu, aşşağ köyden bizim köye bir bakkal gelirdi. Bir elinde büyük bir sepet diğer elinde ise büyük bir poşet. Sanki tüm dükkanını yanında getirmiş gibi gelirdi, yok yok du, çokomel,bisküvi,defter,silgi,kalemtraş, çikolata, kuş lastiği, leblebi tozu, balon,sakız,mantar tabancası, çatapat,kızkaçıran,torpil,traş bıçağı,kibrit,yara bandı,pil,gripin(o ne büyük haptı öyle yaa🤔🤔),... bir süpermarketi aratmazdı sağolsun.


Source:


Source:

Köy yerinde çocukta para ne gezer? Ama bakkal amca alternitivini bulmuştu, parası olmayan yumurta ile ödeyebiliyordu. Evet bildiğiniz tavuk yumurtası ile ödeyebiliyordunuz. Bakkal amca yumurtaları alıp şehirde satıyor ve paraya çeviriyordu(bitcoin gibi alternativ bir ödeme sistemiydi, wallet gerekmiyordu yumurtayı löp diye yiyebiliyordunuz). Yumurtaları veriyordun çokomelleri alıyordun. Evet hayat böyle devam ederken benim artık Viyanaya gelmem gerekiyormuş. Türk köyünden türk şehrine deyil de Allahın dağından başka bir kıtaya başka bir ülkeye başka bir şehire başka bir ortama başka bir hayata gelmem gerekiyormuş. Yeni hayatım nede "başka" olacakmış bilemezdim... Annem Babamla yeni tanismistim. Pazar günü Viyana ya geldigimi hatirliyorum, pazartesi günü de okula basladim....

devami gelir belki.

Source:
http://polathoca.blogspot.com/2013/01/1985teki-ilk-karnem-ve-kzm-meryemin.html
https://giphy.com/
https://www.magazinhaberleri.com/efsane-geri-donuyor-voltran-voltran-voltran/
http://efsanekareler.com/inceleme/escrava-isaura-kole-isaura-1976-dizi-incelemesi
http://www.tofasanadoluarabalarimuzesi.com/Page/Detail/15
https://galeri.uludagsozluk.com/r/mantar-tabancas%C4%B1-914694/
https://www.lafsozluk.com/2017/04/sapan-nedir-ne-demektir-anlami.html
https://emoji.com.tr/dikkatinizi-dagitan-sizi-cezbeden-seylere-hayir-diyebilmenin-yollari/
https://www.tvaktuel.com/koyden-indim-sehire-filmi-star-tv-ekranlarinda/

Sort:  

Ne güzel nostalji dolu güzel bir paylaşım.

İzmir marşı ile geleceksiniz, mehter marşı ile gideceksiniz, evet dediniz kaybettiniz:))

Ne güzel günlerdi. İçtenliğin olduğu...

Teşekkür ederim. Hep eskileri özlüyoruz nedense. Acaba 10 sene sonra bugünleri mi özliycez? Ozaman hep beraber bugünlerin kalan tadını bugünlerde çıkaralım. Zaten herşey fani.😉

Posted using Partiko Android

This post has received a 3.36 % upvote from @booster thanks to: @thales7.

Çok güzel. Bunların hepsini 80 ve 90 yılları arasında çokçukken yaşadım ben de. Şimdi sene 2018; ben hala çocuğum ama artık bunlar yok.

Emeklerine sağlık hocam. Devamını bekliyorum. :)

Sevgiler.

Ben artık fazla çocuk deyilim maalesef, ne mutlu çocuk kalanlara. Hem türkiyede ki 80 ler ve 90 lar la avusturyadaki 80 ler ve 90 lar arasında anlatılması güç bir şekilde farklıydı ama anlatmaya çalışıcam ilerde. Okuduğunuz ve beğendiğiniz için teşekkür ederim.

Posted using Partiko Android

Çok beğendim. Teşekkür ederim.


#tr başta olmak kaydıyla #edebiyat etiketini kullandığınız bu güzel paylaşımız için @edebiyat'tan upvote desteği aldınız.


#tr etiketinin daha hızlı gelişimi için giriştiğimiz bu projeye destek verip #tr ve #edebiyat etiketlerini bir arada kullandığınız için teşekkür ederim. Etikete yazılan edebi metin değeri taşıyan paylaşımlarınız ikinci hesabım olan @sahinadm tarafından oylanmakla beraber @tryardim trafından da oylanmaktadır. Ayrıca @edebiyat değerlendirmesiyle @trliste ve yabancı bir ekip olan Curation Collective tarafından da oylanma ihtimaliniz yükselir.


Steemit Edebiyat Hareketimize katılarak edebi paylaşımlarımızı ve etkinliklerimizi yakından izleyebilir ve katılabilirsiniz.


Dilerseniz @edebiyat'ın kürasyon izine katılarak oylarımıza ortak olabilirsiniz.


Sizleri daha güçlü oylayabilmemiz için bu yorumu oylamak isteyebilirsiniz.

Sevgilerimle.

Merhaba.
Yazınız @edebiyat değerlendirmesi ile @trliste ve @tryardim tarafından oylanmıştır.
Sevgiler.

Teşekkür ederim.

Posted using Partiko Android

I followed u and upvote u.. wonderful


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Congratulations @thales7! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - Final results coming soon

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by r083 from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70446.49
ETH 3571.68
USDT 1.00
SBD 4.73