Eskiler Neden Can Acıtır ?

in #tr6 years ago

IMG_20171230_225903_705.jpg

Eğer bir eskici yada antikacı olsaydım duygusallıktan iş yapamaz parasız kalırdım

Zira eski olan hemen hemen herşey güzel geliyor insanın gözüne... Güzellikten ziyade biraz da hüzün esintisi oluyor insanın ruhunda...

IMG_20171112_161748.jpg

Sanki masumluk saflık temizlik eskilere aitmiş gibi...

Misal şu görsellerdeki eşyalar....

Kimbilir kimler dokundu bunlara, bir biblo o masanın üzerinde dururken veya o berjer o köşede dururken kimbilir ne hayatlar geldi geçti önlerinden...

IMG_20171112_161727.jpg

Antik kentin duvarına dokunup dıygusallaşan insan olur mu? Oluyor, kendimden biliyorum.

IMG_20171112_160634.jpg

Kimbilir kimler dokundu bu duvarlara?
şimdi bende dokunuyorum...
Hepsi de hiç ölmeyecekmiş gibi dokundular, günlük kaygıları vardı, kalp kırdıkları da oldu kırıldıkları da... şimdi hepsi birer ölüler...

Bende biliyorum öleceğimi ama bazen bişeyleri bilmek yetmez yetmiyor. ..

IMG_20171112_161315.jpg

Son olarak hiç ölmeyecekmiş gibi yaşayaduralım hayat çok garip bir mecra...

Sort:  

Kaybettiklerimizi hatırlatıyor oluşudur bence.

Mesela gördüğümüz eski bir sehpa, onun yapıldığı yılları hatırlatır. O yıllarda da hayatını kaybetmiş sevdiklerimiz hayatta olduğu için bize onları hatırlatır.

Ya da kaybettiğimiz sevdiklerimizi değil de, direk kişisel kaybettiğimiz özellikleri hatırlattığındandır belki de. Çocukluk masumiyetini, hevesleri, dertsizliği...

Güzel değerlerdir bence.

Çok manidar yorumunuz için teşekkür ediyorum çok
...

çok güzel anlatmışsınız, benzer duygularla gezerim ben de geçmişi... İzler bulmak için köşelere bakarım, yaramaz çocuk yaratılıcılıkları görmek için.
Sizden farklı olarak eski eşya kullanamam, ilk sahibi sonrakiler gelir aklıma, başkasına ait bir şeyi onun rızası olmadan almışım hissine kapılırım..

Çok teşekkür ederim. Fakat belirtmem gerekirse burası bir antikacı dükkanı. (: Yani ben kullanmıyorum. Ben sadece gezici, fotoğraflayıcıyım... (: verdiği hislerle ilgilenirim. Açıkcası başkasının kullandığı eşyayı da evimde istemem çok çok çok büyük bir önemi olmadığı müddetçe 😊

:)
Sizin yazınızda belirttiğiniz bir paragrafa istinaden demek istemiştim, sizin kişisel tercihiniz gibi algılanmış sanırım.
Güzel Türkçe'mizin azizliğine uğradım, yanıt verdiğiniz için teşekkürler, yanlış anlaşılma olmasını istemem.
Yeni yazılarda buluşmak üzere.
Selamlar

(: rica ederim. Tekrar görüşmek üzere 😊

Aydınlık ve huzur dolu günler diliyorum 💐
Selamlar

Nedense bana eski eşyalar pek çekici gelmiyor. Yani ÇOK eski olması lazım ve çok önemli bir şey olması lazım. Mesela karayipte bir korsanın kullandığı bir dürbün gibi.
Yoksa mobilyalar ilgimi hiç çekmiyor...
Zevk meselesi :)

Yahu duygusal açıdan değerlendirdim ben, verdiği hislerden (: yoksa ne işe yarasın o berjer ((: ama farklı olarak kalburlar çok ilgimi çekiyor. Çok eski olanları ((:

Eski olan eşyaların sağlamlık ve el işçiliği iyi olması da tercih edilebiliyor. Tabi günümüz zamanında kendine yer bulamaması kotu

Eskilerin El işçiliği ve sağlamlığı günümüzdekilere baya bi basar (: katılıyorum 👍


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63510.75
ETH 3065.54
USDT 1.00
SBD 3.82