Mevlana Turuna Ne Dersiniz ?

in #tr5 years ago

_20190411_015033.JPG

Fotoğraflar en son ziyaretimden kalma. Yani bir aylık bile değiller. Her Konya ziyaretimde gitmessem şayet kendime haksızlık ederim- etmişim hissi taşırım. Nedenini henüz bilmiyorum 🤷‍♀️ ...

_20190411_014406.JPG

Mevlana bana daima mesnevide de söz ettiği yumuşak, manidar, anlamlı, değerli bir yaşamı ifade eder. Ve biraz asil, biraz yaralı ...

Hayatından kesitler okudukça daha anlamlı daha değerli oluyor benim dünyamda...

Bu sefer ki ziyaretim de şemsin türbesine de gitme kararı almıştım ve gittim de ama restorasyon çalışmaları olduğu için fotoğraflamak mümkün olmadı. Bende ki de böyle sağlam bir şanssızlık işte 😐

_20190411_014529.JPG

Zira Mevlana demek Şems Tebrizi demek .
Şems demek Mevlana demek. Bu kadar bütünleşmiş bir dostluk ise sevginin, aşkın sadece karşı cinse ait olmadığı, duyulmadığı...

_20190411_014613.JPG

Ne zaman bu ikisine ait bir kitap okusam gündelik yaşamımdaki bazı duygularım fluleşir.

Hırsım, nefret ve öfke barındıran duygularım durgunguk hatta gerileme dönemine girer. 😐

Biraz kendimi sorgulama, gözden geçirme dönemine girerim.

Ama herşey de olduğu gibi işte okuduklarım etkisini yitirene kadar.

_20190411_014517.JPG

Mevlana türbesinin içinden kareler. Yine her zamanki gibi ziyaretçi dolu içerisi. Manevi hayava kapılan kapılana. Muhtemelen çıkışa kadar 😔

Ama insan olmak tam da böyle birşey...

_20190411_014636.JPG

Peki neden MEVLANA : Kelime anlamı kavuşmadır.

Ölüm gününü Hakka vuslat, Düğün Günü saymasından ötürü bu adı almıştır.

_20190411_014656.JPG

Ve neden SEMA :

Bu konu biraz geniş fakat en kısa şekliyle bahsetmek gerekirse :

Sema ederken kol açan semazenin sağ eli dua eder gibi yukarıya, sol eli aşağıya açıktır.

"Bu Hakk'tan alır, halka saçarız, hiç bir şey'i kendimize mal etmeyiz, görünüşte var olan, vasıtalık eden bir suretten başka bir şey değiliz", anlamına gelmektedir.

Semazenler hem kendi etrafinda döner, hem de meydani devrederler.

Gezegenlerin ve dünyanın hem kendi etrafında, hem de günesin etrafinda döndükleri gibi.

_20190411_014850.JPG

Bu tarz yerlerin ziyaretinde mutlaka bilgi olmalı diye düşünüyorum yoksa sadece yaşadığı yeri, ülkesini bilmeyen insanlar silsilesi içine karışmış oluruz...

Kaldı ki işin özünü bilmeden sırrına erişilmez, yaklaşılmaz bile.

Ki mevlana bir 'tasavvuf' veya bir 'ney' den fazla şey barındırır.

_20190411_014902.JPG

Hani şair diyor ya "Bastığın yerleri toprak diyerek geçme, tanı !

En azından yaşadığımız şehri tanımak, ayrımtılarını bilmek gerekir diye düşünüyorum ....

_20190411_015005.JPG

Umarım biraz da olsa bilgi verebilmişimdir.

Ne kadar çok az bilsem, çoğu detayı unutmuş olsam da ...

_20190411_014715.JPG

Herşey gönlünüzce ❤️

_20190411_014938.JPG

Ve tekrar görüşmek, ziyaret etmek dileği ile...

_20190411_014918.JPG

Selam sana yeşil kubbe ❤️

Sort:  

Her Konya ziyaretimde gitmessem şayet kendime haksızlık ederim- etmişim hissi taşırım. Nedenini henüz bilmiyorum

Aynı hissiyatı ben de yaşıyorum. Konyaya gidip de Mevlana yı ziyaret etmeden hiç dönmedim bunu boynumun borcu gibi hissettim hep, çünkü oranın maneviyatı çok farklı.

Mevlana’yı ziyaret etmek yarın haç görevini tamamlamak gibiymiş.

Mevlana Müzesi’nin el yazması kuranların sergilendiği bölümün orta kısmında bulunan camekanlı bölümde Hz Muhammet in (sav) sakalı şerifi bulunmakta ve o camekanlı bölümde küçük hava delikleri var, o hava deliklerinden harika bir koku yayılıyor her gittiğimde o mis kokuyu duyuyorum.

Ellerine sağlık canım yazına bayıldım. Memleket hasreti giderdim:)

Çok teşekkür ederim @baycan. Aynen boynun borcu gibi işte. Aksinde huzursuzluk yaşıyorum.
O bahsettiğin alana da gittim elbette. O kokuyu ciğerlerime kafar çektim üç dört kere, başkasının hakkını gasp eder gibi hatta 🙈
40 kat sarılı olduğu halde yıllar yılı değişmeyen, azalmayan o muazzam koku ...

Bende ki de böyle sağlam bir şanssızlık işte...

O da bir şey mi?
Ömrümde bir kere yolum Konya'ya düştü onda da Mevlana Türbesi'nin kapalı olduğu zamana denk geldik, hemen yakınında bulunan Selçuklu zamanından kalma camiye girelim istedik o da restore ediliyordu şansızlık mı dedi biri 😃
Çok güzel işlemişsiniz ziyaretinizi, bir de insanımız Mevlana'nın felsefesini sosyal medyadan öteye taşıyabilse, taşıyabilsek dünya daha güzel bir yer olacak...
Yüreğinize sağlık...

Ahahaa ((: sizinki şanssızlıkta level atlamak gibi olmuş. Ama vardır bi hayr. Mutlaka başka bir zamanda daha güzel bir zamanda yolunuz düşecektir. Cami de Selimiye camisidir.

Yorum için teşekkür ederim. Ki son cümlelerinize son derece katılıyorum. Sosyal medyada paylaşmaktan ötürü gitmiyor ne yazık ki bazı şeyler ...
Bilinçli nesiller yetiştirmek üzere bize düşüyor bu görevde bundan sonrası için

Vay çok güzel bir yazı yine, teşekkür ederiz. Gezi yazısından öte bilgi, düşünce yazısı gibi olmuş. Hz.Mevlana'yı ziyarete gitmiştim ama bu kadar tefekkür etmedim. Elinize sağlık.

Teşekkür ederim. @etasarim ...
Gezi diye başlayıp düşünce, bilgi, ders çıkarma diye gidiyor işte mazur görün 🙈
Umarım yine yeniden gidişinizde daha farklı daha anlamlı olur.

Artık daha anlamlı olacağı kesin. Bilmediğim şeyleri öğrendim teşekkür ederim. Havalar ısınsın giderim artık. Tabi öncesinde tekrar yazınızı okuyup o havaya girmem lazım :)

((: güldürdünüz sağolun yahu. Ne mutlu o zaman bana (:


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63457.41
ETH 3119.12
USDT 1.00
SBD 3.94