Avakado Çekirdeği Çimlendirme

in #tr6 years ago (edited)

MAYIS (7).png
Avakado yemeye henüz kendimi alıştıramamış olsam da çekirdeği hep ilgimi çekmiştir. Yetiştirilmesini ve çimlenip nasıl bir şekil aldığını merak ettiğimden internet üzerinden kısa bir araştırma yaptım. Baktım çekirdeğini değerlendirip çimlendirenleri gördüm.

Ben zaten yeşil bitkileri çok seviyorum. Avakadonun büyümüş hali de bu yüzden çok hoşuma gitti. Yazımı okuyanlar bilir, geçtiğimiz aylarda da limon çekirdeğini çimlendirip ekmiştim. Bir şeyler ekmek, yetiştirmek ruhuma çok iyi geliyor.

Avakado Çimlendirme
Bu işe başlamadan önce olup olmayacağından emin olamadığım için ilk aşamasını resimleyemedim. Yine de geç kalmış sayılmam.

DSCF3117.JPG
İlk önce avakado çekirdeğini çıkartıyoruz. Sıcak su ile soyabilirsiniz ama soymadan da olur. Çekirdeğin yarısından kürdanlar batırıyoruz. Ben dört adet kürdan kullandım. Eşit şekilde dört köşeden kürdanları batırdım.

DSCF3116.JPG

Kürdan batırdığımız çekirdeği su ile dolu bardağımıza tohumun yarısına su gelecek şekilde koyuyoruz. Kürdanları batırmamızın amacıda buydu. Çekirdeğin komple suya batmamasını önlemek. Avakado çekirdeğini, üçte biri suda kalacak şekilde koymanız gerekiyor. 1-2 ay boyunca haftada bir suyunu yenileyerek beklememiz gerekiyor.

DSCF3120.JPG

Çekirdeğin bekledikçe yavaş yavaş çatladığını göreceksiniz. Resim de gördüğünüz benim çekirdeğim çatlamaya ve filizlenmeye başladı bile.

DSCF3125.JPG

1 - 1,5 ay daha beklemem gerekiyor. Bekledikten sonra toprağa ekim işlemini gerçekleştireceğim. Ekim işlemine başlayacağınızı bilmeniz önemli.
Tohum ortadan ikiye ayrıldığında ve yukarı doğru filiz verdiği zaman ekim işlemi yapılması gerekiyor.

DSCF3121.JPG

Ayrıca ekim işlemini yaparken sizlere detayları ile tekrardan yazı hazırlayacağım. Ne zaman büyüyeceğini, ne zaman toprağa ekeceğimi net bilmiyorum. Şimdilik 1 ya da 1,5 ay gibi bir süre beklemem gerekiyor diye biliyorum. Eğer 1 ay içinde 4-5 tane yaprak verirse işte o zaman toprağa girmeye hazır olacak.

Bu ara da yapraklar çıktıktan sonra bir süre daha suda filizlendirme yapılması gerekiyor. Yapraklar verikdikten sonra, filizlendirme işlemini yaparken sakın güneşe maruz bırakmayın. Direk güneş almadan ama yine de gün ışığı alacak şekilde ve hafif ılık ortam da filizlendirmeye bırakın. Güneş ışığına direk maruz kalırsa çürümeye başlayacaktır.

Yeni bitkim için şimdiden çok heyecanlıyım. Benim avakadom resimde gördüğünüz şekle gelene kadar 2 hafta geçti. 2 hafta daha bekleyip toplam 1 ay da ne kadar yol alacağını merak ediyorum. İki hafta sonra hazır olursa sizlere burada paylaşmayı planlıyorum.

Sevgiler,

 


Sort:  

Go here https://steemit.com/@a-a-a to get your post resteemed to over 72,000 followers.

İyi günler, yazınız @kusadasi ve @try-market tarafından yürütülen Küratör Projesi için seçilmiştir. Cointurk etiketini kullanarak daha fazla destek alabilirsiniz.
Proje kapsamında daha detaylı bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.
Cointurk Discord Kanalı
image.png

Teşekkürler :)

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 11 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70884.24
ETH 3570.27
USDT 1.00
SBD 4.76