İkinci El Ürün Satmak | Zebramo

in #tr5 years ago

Merhabalar.
Son günlerde ikinci el ürün alışveriş siteleri çoğaldı. Yıllar önce henüz bu akım çok yeniyken merak edip deneyimde bulunmuştum. Bir dönem almış ama beden sorunu yaşadığım bir kıyafeti siteye eklemiştim. Satacağımdan da hiç emin değildim. Bir kaç gün sonra sattım ve o zamanlar elden verme dönemi vardı tabi ki. Sitelerde çok eksikler vardı kargo meselesi gibi. Şimdi ise bu tür konularda hemen hemen hepsi tecrübe edinmiş siteleri geliştirmişler. Kitap konusunda severek takip ettiğim bir Instagram kullanıcısı var. Bir kaç gün önce hesabında Zebramo isimli bir siteden ikinci el aldığı kitapları paylaşmış. Bende duyar duymaz hemen üye oldum.


görsel canva.com sitesinde hazırlanmıştır.


Elimden çıkartmak istediğim kitaplar ve başka ürünler vardı. Onların resimlerini çekip paylaştım. Dün bir tane kitabımın satın alındığı ile ilgili mesaj aldım. Satın alan kişi ile iletişime geçtikten sonra sisteme düşen adrese kitabı güzelce paketleyip gönderdim. Bu alışveriş olumlu sonuçlanırsa devam etmeyi düşünüyorum. Bunu sizlerle paylaşmamın sebebi sizlerinde yararlanabileceğini düşünmem. Sizler de benim gibi ikinci el ürünleri almayı ya da satmayı dert etmiyorsanız güzelce yararlanabilirsiniz. Aklınıza gelecek her tür ürün bulunuyor. Belki piyasada satışı tükenmiş ürünleri oradan bulabilirsiniz. Ben mesela kitap sitelerinde bulamadığım kitapları buradan almayı düşünüyorum. Bazı kullanıcıların kitapları gerçekte yeni gibi. Yeni olması benim için sorun değil. Sayfaları eksik olmadığı sürece her türlü alırım. Ayrıca bu tür kitapların kokusu beni çok mutlu ediyor.

görsel canva.com sitesinde hazırlanmıştır.

Eğer alıcı iseniz diğer sitelerde olduğu gibi dikkat etmeniz gereken şeyler burada da geçerli. Böyle sitelerde genellikle satıcının puanlarına ve yorumlarına bakarak alışveriş yapıyorum. Satıcıya yapılan olumlu ya da olumsuz yorumları okuyarak güvenebilirsiniz. Aklınız da şüpheler olursa mutlaka ürün altında sorularınızı yorum olarak yazın. Satış sonrası ürünü satan kişiden ricada bulunabilirsiniz. Mesela benim kitabı sattığım kişi kargoyu PTT KARGO ile göndermemi ve ürünü güzel bir şekilde paketlememi istedi. Hoş gerçi o daha benden istemeden önce, ilk satışımın heyecanı ile hediye kağıdı hazırlayıp içine bende bulunan ayraçları ekleyerek paketledim. Bu minik jest belki hoşuna gider. Benim giderdi yani ne yalan söyleyeyim. :) Alıcıların dikkat etmesi gerekenler bunlardı. Sitede satıcı olmak istiyorsanız eğer, öncelikle ürünleri net çekmelisiniz. Ürününüz hakkında bilgileri dürüstçe açıklama kısmına yazmalısınız. Mesela kitaplarımdan birisinin kenarı kargodan dolayı aşınmıştı. Bunu hem resimle hem de açıklamalarla belirttim ki, kitabı alan kişi mağdur duruma düşmesin. Aslında alışveriş sırasında kendinize yapılmasını istemediğiniz şeyleri yapmamanız yeterli.

görsel canva.com sitesinde hazırlanmıştır.

Sadece ikinci el ürün eklemek gerekmiyor. Mesela biz bugün anneme bu hesabı açtık. Kendisi el örgüsü işlerini çok seviyor. Bazen ihtiyacı olana veriyor bazen de satıyor. Ek gelir için neden değerlendirmeyelim dedik. Ördüğü çeyizlik ürünlerinin bir kısmını bugün siteye ekledik. Bu şekilde el emeği işler yapan tanıdıklarınız varsa onlarda hesap açıp satış yapabilirler. Belkide aramızda burada hesabı olan arkadaşlarım bile vardır. Eğer sitede hesabınız varsa varsa ya da yeni açacaksanız profillerinizi yoruma paylaşın Lütfen. Belki benimde sizlerden alacaklarım olabilir. :))

Sevgiler,
TUĞBA

 

 

 

 


Posted from my blog with SteemPress : http://tugbagungor.steemblogtr.ovh/2019/05/10/ikinci-el-urun-satmak-zebramo/

Sort:  

Bu siteyi ilk defa duyuyorum hocam, bakmak lazım. İlk satışınız hayırlı olsun, heyecandan yaptıklarınız gülümsetti :) Baya iyi bir jest olmuş. Dürüstlüğünüze de hayran kaldım. Yalan olmasa da eksik bilgi verebiliyor insanlar.

Bu arada kargo olayı alıcı ve satıcının arasındaki anlaşaya göre mi? Yani sitenin anlaşmalı kargosu felan yok mu? Kargoyu satın alan mı ödüyor nasıl yapıyorsunuz?

Teşekkür ederim. Evet kargoyu tamamen sen seçiyorsun. Dilersen kendin ücretsiz kargo seçeneği seçiyorsun kargo sana ait oluyor. Dilersen de alıcı ödemeli seçiyorsun. Kargo anlaşmasını bilmiyordum. Şimdi sen diyince baktım böyle bir şey çıktı "Zebramo'da, Sürat Kargo, Ptt Kargo ve Yurtiçi Kargo işbirliği ile ürünlerinizi Türkiye'nin her yerine uygun fiyatlarla kargolayabilirsiniz. Tek yapmanız gereken ürününüz satıldıktan sonra sipariş numaranızla birlikte size en yakın Sürat, Ptt ya da Yurtiçi kargo şubesine paketinizi götürmek." Bir şey daha öğrendim sayende :)

Tebrikler! Yazınız Trproje discord sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @trproje hesabından oy almıştır.

Trproje küratör ve projelerin önerdikleri Türkçe yazıları desteklemeye devam ediyor. Proje ekibi tarafından seçilen yazılar ayrıca edebiyat, gezi, trliste, hosgeldin ve C² küratörlerine oy için önerilmektedir.


Siz de beğendiğiniz yazıları oylama için önermek isterseniz Trproje discord sunucusuna buradan ulaşabilirsiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70734.57
ETH 3561.52
USDT 1.00
SBD 4.75