Şila'nın Mantarı Hakkında Güncelleme

in #tr5 years ago

Merhabalar.
İki ay kadar önce kızım Şila'da mantar hastalığı başlamıştı. Mantar hiç başımıza gelmediği için pek bilgimiz yoktu. Geçer diye ilk günler pek aldırış etmemiştik(ki ufacıktı). Başınıza böyle bir durum gelirse kendi kendine geçmesini beklemede hemen veterinere götürün. Biz ilk olarak geçmeyince Travazol Kremi kullandık. İlerlemesini durdurmaktan başka bir işe yaramadı. Bu kremi mantar ufakken en başta kullanmak gerekiyormuş.


Mantarın ilk ortaya çıktığı hali

Mantar ne kadar huysuz ve inat bir hastalıkmış! Biraz araştırırsanız, ne kadar çabuk yayıldığını ve kendini sürekli tekrar ettiğini göreceksiniz. Ben araştırırken öyle resimler gördüm ki, pek belli etmedim ama inanın Şila'nın da öyle olacak diye korktum. Neyse ki korktuğum gibi olmadı çok şükür. Dilerim bu sorunu yaşayan hayvanlar ilerlemeden iyileşir.



Mantarın ilerlemiş hali. Travazol ile daha fazla büyümesini önledik.


Neyse, bahsettiğim durumdan endişelendiğimiz için hemen veterinere gittik. İlk iğnesini vurdurduk. Hekimin vermiş olduğu ProPlan mama ve Dermacumin takviyesine devam ettik. İkinci aşı gününde ben İstanbul'da olduğum için kızım anneannesi ile gitti. Aşısını vurulup mamasını da alıp geldiler. Bu arada bahsettiğim bu mama veteriner hekim tarafından, gıda alerjileri tedavisi ve başka tanılar için kullanılıyormuş. Yani sürekli kullanmak gibi bir zorunluluğu yokmuş. İyileşene kadar devam etmemizi öneriyor. Neyse ki tedavi süresince kızımın neşesi kaybolmadı. Veterinere ikinci gidişinde hiç miyavlamamış olması beni çok sevindirdi. Şimdi önümüzdeki günlerde tekrar(umuyorum ki son kez) veterinere gideceğiz. Üçüncü yanı son aşısını olması ve mantarın iyileşmesinin ne yönde olduğunu kontrol etmesi gerekiyor. Ben üçüncü aşısına kadar dayanamadığım için şimdiki halini sizlerle paylaşmak istedim.


İşte kızımın tüylerinin son hali. Tüy desenleri bile fark ediliyor artık. İstanbul'dan geldiğimde bu görüntüyü görmek beni çok mutlu etti. Aranızda evcil hayvan besleyenleriniz varsa eğer benim hissettiklerimi az çok anlar. Öncelikle sahiplendiğiniz hayvan sizin artık çocuğunuz gibi oluyor. Bebeklerden hiç bir farkları olmuyor. Şimdi bir düşünün. Çocuğunuzun bir sağlık problemi var. Tedavi sonucu güzel sonuç alıyorsunuz. Bu durumda ne hissediyorsanız işte bende öyle hissediyorum.

Resimde gördüğünüz gibi geçmeyen minik bir kısım kaldı. O kısım büyük ihtimalle son iğnesinden sonra tamamen geçecek. İşte bizim son durumumuz böyle. İyileşmemiz son hız devam ediyor.

Tedavide kullanılanlar;

  • Mantar Aşısı (mutlaka yaptırılmalı)
  • Dermacumin ( Köpek ve kedilerin allopesi, atopy, atopic dermatitis, egzema, acne, psoriasis, fungal deri hastalıkların tedavisine destek olarak kullanılır.)
  • Proplan Hypoallergenic Mama (tedaviye destek amaçlı geçici kullandığımız mama)
  • Travazol Krem (Mantar ilk çıktığı zaman kullanılırsa etki olan bir krem. Mantarın ilerlemesini durdurduğunu gözlemledim.)
Sevgiler,
TUĞBA


Posted from my blog with SteemPress : http://tugbagungor.steemblogtr.ovh/2019/02/12/silanin-mantari-hakkinda-guncelleme/
Sort:  

tekrar geçmiş olsun canım, belki aynı durumu yaşayanlar burayı bulup okur, sevindim🤗

Savunmasız ve kendine yetemeyen canlılar için bu kadar çabalaman çok güzel, umarım verdiğin bilgiler ihtiyacı olanlara da ulaşır...

Geçmiş olsun hocam, olayı bilimsel bir deneye dönüştürmüşsünüz :) Kedisi olanlar için oldukça faydalı bilgiler, elinize sağlık.

tedavinin sonu vermiyor olmasına sevindim. 👍 geçmiş olsun.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Tugbabeauty from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61618.64
ETH 3009.45
USDT 1.00
SBD 3.78