Emeğini Görmezden Gelmemek Adına!

in #tr6 years ago

Adsız tasarım (1).png

@kusadasi'nin birkaç gün önce "tüm projeleri askıya alıyoruz" açıklamasından sonra Steemit #tr toplumunun "kurunun yanında, yaşta yanacak" düşüncesine girdiği aşikar bir durumdur.


Yaklaşık 35 gün sonra Steemit'te 1 yıllık blog hayatımı doldurmuş olacağım. Bu platforma girdiğim ilk bir ayımı boş geçirsem de önce, hesabımı iyi bir duruma getirmeye ardından da belli bir çizgiye ulaştıktan sonra kazanç elde çabasına girdim. İstediğim seviyeyi yakalayamasam da, istediğim miktarları kazanamasam da bir durumu başarı olarak gördüm kendime; iyi dostluklar kazandım.

İsim isim saymayacağım. Bu kişiler ile zaman zaman gün değerlendirmesi yaparken zaman zaman da Steemit üzerinde yer alan hesapları çekiştirdik; onun oyu, bunun tavrı, şunun yazısı gibi... Burada belli başlı nickler ile hiçbir zaman içli dışlı olmadım; kendimce yorumlarını inceleyerek doğru bulmadığım kişiliklere sahip oldukları içindi. Bu, benim kendime yaptığım bir değerlendirme, belki de öyle biri değil. Ben böyle değerlendirdim, böyle inandım.

3,5-4 aydır @kusadasi ekibi ile çalışmaya başladım. Bu zamandan sonra aslında olaylara bakış açım biraz daha genişledi. Nasıl diyorlardı ona;

Önden liselik, arkadan müzelik.


Steemit' #tr topluluğunun durumu bu aslında. Burada tek tek hesap isimlerini değerlendirme gereği duymuyorum. Yapılanların niyet değil, karakter meselesi olduğunu düşünüyorum. Benim gördüğümü görenler sayfalarca yazılar yazmış zaten. Bu platformda kimin ne olduğu, ne kadar hesabı olduğu, küçükleri toplayıp "damlaya damlaya göl olur" dediğini çarşaf gibi sermiş önümüze. Üzücü olanda hakkında sayfalarca yazılan kişilerin konunun altına gelerek;

Bunlar benim hesaplarım değil.


Olur mu kardeşim, hepsi benim hesaplarım. Senin değilse sana kanıt sunana, sen de kanıt sunarak bunlar benim değil deme zorunluluğuna sahipsin. He kendini zorunda hissetmiyorsan bu senin umursamadığın değil kabul ettiğin anlamını taşır. Yani yazan yazsın dersen, yazana da saygı duyacaksın.

Bükemediğin bileği ya kırarsın ya da öpersin.


Bu kısımlara çok girmek istemesem de dolduğumu hissettim. Gelişemeyen ve üretemeyen #tr toplumunu sömürenlerin karşısında duracağımı belirtmek istiyorum. Kimsenin hakkını kimseye yedirmemeye kararlıyım. Bu konuda gerekirse tek tek isimler üzerinden ekibime sunum yaparım. Bu platformun gelişmesi için yaptığımız reklam çalışmalarının insanlardan tarafından yok sayılmasını da kabul etmiyorum.

Buraya gelip şöyle yaparım, böyle yaparım diye parmaklarını çok iyi kullanan arkadaşlara ise diyeceğim, upvote butonunu kullanmalarıdır. Yürek kelimesini ağzından düşürmeyen arkadaşlar, yatırımını Steemit'e taşıyacak ve bu toplumu ayağa kaldıracak kadar yüreği ve cesareti var mı diye soruyorum(!)


@kusadasi projelerini durdurdu diye yukarıda giriş yapmıştım. Bundan sonrası için #tr toplumuna fayda sağlayacak bir çıkarımda bulunmayı istiyorum. Bunlar;

  • Öncelik bu postun altına, bu platforma gerçekten zaman harcadığını gösteren kişilerin ulaşmasını istiyorum. Profillerini inceledikten sonra tek tek takip edeceğim.
  • Takip ettiğim kişilerin yazılarına daha kolay ulaşmak ve gerçekten emek verilen yazıları okumak istiyorum. Bugüne kadar hiç şekilci olmadım bu yüzden markdownlara değil, içeriğe önem verdiğimi belirtmek isterim.
  • Beni çok etkileyen yazılar olursa @kusadasi ile paylaşacağımı ve yüksek seviyede oylanması için talepte bulunacağımı belirtmek isterim.

Benim için burası sadece etkileşim kurabileceğim hesaplardan ibarettir. Takip ettiklerimi temizledim, takip etmediğim iyi profilleri bulacağımı düşünüyorum. Platfromu suistimal eden, sömürmeye çalışan ve #tr için çok çalışıp(!) lekeyen arkadaşlara da sapla-samanı ayırması gerektiğini söylüyorum. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Hak yolunda gideni dünya değil, arşı ala tanır. Bedeni toprak olsa, toprak o bedeni çürütmeye utanır.
Sort:  

Allah kolaylık versin...

Önce sabır versin... :)

Hocam, gerçekten amacı para olan insanlar ve çevresindekileri de bir o kadar umursamayan benciller yüzünden bu haldeyiz. Bu sadece steemite özel bir durum değil, günlük hayatta da bu böyledir.

Kişilikli olmak, kimse görmediği zaman da doğru olanı yapmaktır diye bir söz vardır. Ne yazık ki takke düştü kel göründü.

  • Profiliniz takip ettiklerim arasında. Etkileşiminiz için teşekkür ederim.

Teşekkür ederim üstad ben de seni takipteyim.

Artık utanıyorum bunları gördükçe ne deyim hocam yazık hemde çok yazık

Kendi düşen ağlamaz, @kusadasi kimsenin hakkını kimseye yedirmez.

  • Profilinizi yakın zamanda inceleyeceğim, etkileşim verdiğiniz için teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66499.54
ETH 3203.31
USDT 1.00
SBD 4.14