Güne Dair

in #tr6 years ago

janette-kerr-every-seventh-wave-graphite-and-pastel-on-cartridge-paper-112x150cm.jpg


Yazmayalı 18 gün olmuş. Bu Steemit'te bir kalıp artık. Çoğu kişinin böyle bir ilişkisi var bu platformla. Yazmayalı şu kadar gün oldu. Yoğunluklar, yoğunluklar ve evet, yoğunluklar. Eh ben bu süreçte yine grafik paylaşımı yaptım, bunun size yararı yok elbet, nitekim yazılarımın da size bir yararı yok. Çoğu zaman bana da.

Ne diyorduk, yoğunluklar. Geçmiş bir günde 4 sınav olduğumu yazıp hayıflanmıştım. Final döneminde beterin beteri olduğunu gördüm. Gördüm ki iki günde 8 sınav da olabiliyormuş insan. 10 dakika içinde birini bitirip diğerine koşabiliyormuş. Bu hengamede bir sınavı da unutup büte bırakabiliyormuş.

Yoğun değilim, ders çalıştığım falan yok. Bu süreçte oyun oynadım, bir kitap bitirdim, iki kitap sipariş ettim. Bugün daha yeni Frond-End için girişimlere başladım, yazın mimari-mekan çizimine girmeyi düşünüyorum. Aslında hayatımda belli başlı şeyleri düzene soktuğum da yok. Bunlar ilk adımlar devamı gelir mi bilmem, zaten bu düzen istediğim bir şey mi emin bile değilim. Şu an, anı yaşamaktan memnunum. Yarın dünü düşündüğümde pişman olacağım elbet, biliyorum ama, belki o zamanlar da o anı düşünürüm sadece. Kendimi çok tanımıyorum. Aslında tanıyorum, o yüzden kestiremiyorum ne düşüneceğimi.

Neyse... İnsanız sonuçta. Döngü belli ve ben bu döngüden sıyrılabileni görmedim. Bu yüzden isteğim, dünyaya ismimi bırakmaktan çok, iyi şeyler bırakmak. Bomboş cümle. Bomboş... İyi olmaya çalışıyorum sadece. İnsanın kendisini iyi olarak tanımladığı müddetçe iyi olmayacağını biliyorum ve tam da burada bir paradoksa giriyoruz sizinle.

Ben bu kadar iyi bir insan değilim. Üstte bahsettiğim durumu lehime kullanmak değil amacım, buna inanıyorum ve size kendimi pembe çerçeveli bir fotoğrafla anlatmayacağım. Anlatmadım. Gri güzel renk. Griyi sevin, aynaya baktığınızda gördüğünüz renk bu. İnsanlara baktığınızda gördüğünüz renk.


Aslında uzun bir yazı olacaktı bu ve en alttaki paragraflara hiç girmeyecektim. Böyle oldu. Yazıyı yazarken bir şey dinlemedim bu sefer. Duygusuz olması biraz da bundan. Üstte koyduğum resmi çizen Janette Kerr. Google reise gri yazıp, içeride biraz kaybolduktan sonra buldum. Kendisinin diğer resimlerine de bakabilirsiniz. Epey güzel çiziyor. Şimdi başlık bulmaya çalışırken karar verdim; eğer yazdığım böyle yazıların özel bir tarafı yoksa Güne Dair olacak başlığı.

Sort:  

o zaman da o anı düşünürsün inş.

İnşallah üstad, temennim o şekilde. :)

Beyaza yakın bir tonda olduğuna ikna olmuş durumdayım. Bir postla aksine ikna edemezsin. Eline sağlık :)

Sağ olasın Doktor, umarım bahsettiğin gibi beyaza yakın bir tondayımdır. :)

Özet yapılmış çoktan:

s1.png
Mal da yalan mülk de yalan.. var biraz da sen oyalan.
s2.png

Hayat, biraz çocukların oyun oynaması gibi..
Bir yandan canhıraş bir şekilde oyuna kendini vermek ama aynı zamanda mahsusçuktan olduğunu bilemek..

Siz böyle mükemmel şekilde özetleyince aklıma bir ayet geldi,

"Ve dünya hayatı bir oyundan, bir lehivden (oyalanmadan) başka bir şey değildir."
(En'am 32)

Yaşıyoruz ama sonu belli bir senaryonun oyuncuları gibiyiz. :)

"sonu belli".. En sağlam felsefi filmden bir sahne geldi aklıma

Ne Dünyaya ismini bırakmak istemeli insan, ne de iyi şeyler bırakmak.
İyi insan olmaya da çalışmamalı.
Önce vicdanen ve mantıken özgür olmalı insan.
Vicdanını özgür tutmaya çalışan insan, zaten bırakacaktır Dünyaya ismini yahut iyi şeyleri
Vicdanı özgürken olur insan iyi insan.
Bunları düşünmeden, hedeflemeden sadece vicdani özgürlük peşinde koşmalı insan.
Vicdanını esir alan her bir şey zaten kendisinin tasvip etmediği şeylerdir insanın.
Biliyorum elde değil, insanız ve iyi olmayı isteriz. Ama kanalize olmadan, hayatıgereğince yaşayarak, vicdanlarımızı özgür tutmaya çalışmalıyız.

Peki ya vicdansızlara ne demeli?
Dur demeli
Ama nasıl demeli
Hangi dilden anlıyorsa demeli
Biz anlamıyorsak o dilden
Sabretmeli
Vicdansızlara her zaman Dur demeli
Dur denmedikçe vicdanlarını bulmaları zorlaşacak

Gri bir renktir, Beyaz da bir renktir. Gri seven Beyazı da sevecektir. Gandalf her iki renkle de Gandalftır. Ama siyah da olsaydı Gandalf, yine Gandalf olacaktı. Renkleri ayırmasaydı keşke Tolkien. Beyazı Gri'den üstün tutmasaydı keşke. Gri güzeldir, gri doğaldır, beyaz da öyle, siyah da.

Önce teşekkür ederim üstad, bu güzel yazınızı yorum olarak bırakma inceliğinizden dolayı.

Gerçekten iyi olan insan, bunu özel bir çaba sarfetmeksizin yapan insan mıdır bilmiyorum. Ama doğru diyorsunuz. İnsan iyiliği kimi zaman refleks olarak, kimi zamansa bütün dış etkenlerden bağımsız, istediği için yaptığında gerçekten yapmış oluyor.

Elinize sağlık. Gandalf her zaman Gandaf aslında ve gri de olsa beyaz da olsa içindeki iyilik değişmiyor. Beyaz olmak için güçlü bir iyilik yapıyor ve artık iyilikleri daha kolay yapabileceği bir güce erişiyor. Çok iyi örnekle özetlemişsiniz.

Ben gri değilim, tek renk değilim, değilsin bence.

Aslında gri de iki rengin birleşimi ve kastettiğim biraz da sizin dediğiniz.

İnsan tek renk değildir.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Yasujizr from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 1.56 % upvote from @drotto thanks to: @yasujizr.

Please refer to our user guide. You submitted this post more than once so we will be keeping the excess amount as donation as declared in our user guide. When you submit a post more then once it creates more work for our service and delays our upvotes. Thank you for your cooperation.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64223.84
ETH 3158.34
USDT 1.00
SBD 4.29