Bir Mektep Daha Okuyayım

in #tr6 years ago

Aslında işin aslı bir üniversite bitireyim. Belki bilenler vardı kimya bölümünü ben son sınıfta bıraktım. Şu aralar ise tekrardan ders çalışmaya başladım. Öyle boş boş değil ha harıl harıl çalışıyorum günde 200 300 soru çözüyorum. Bunun çoğunluğu matematik tabi. Son zamanlarda fark ettim benim matematikle aram aslında iyiymiş hatta ben matematiği seviyormuşum. Yani şimdi diyorum ki ders alsam dershaneye falan gitsem güzelce çalışsam tahminimce ilk 5 bine rahat girerim diye tahmin ediyorum. Tabi tahmin etmek ile olmuyor bu işler. En son KAMU PERSONELİ SEÇME SINAVINA girmiştim. Ama o sınava hiç çalışmamıştım bu bir gerçek 85 küsür puan almıştım. Bizimkilere anlatamadım derdimi ben memur olmak istemiyorum. Zorla sınava girdim bari laf etmesinler diye soruları yaptım. Soruları çözerken aklıma sürekli şu karikatür geldi.

Bi pislik var kesin

İmage

Ya sorular çok kolaydı ya hepsi bildiğim yerden geldi yada yukarıdaki karikatür. Sınavdan sonra puanım bir yerde memur olmaya yeterdi sadece mülakatlara girmem kalmıştı. AAA gelin görün ki beni niyeyse hiç bir mülakata çağırmadılar.

Şimdilerde çok fazla görüşmediğimiz bir memur akrabamız geçenlerde bize ziyarete geldiler. Küçükken bana memurun tanımını çalışma saatlerini söylemiş. Benim verdiğim cevap ise o ne ya öyle iş mi olur olmuş. Yani o zamanlar bile bu sisteme karşıymışım.

Şimdi tabi düzenli çalışıyorum. Bunun meyvesini illaki alacağım. Ulan bu Türkçe yazım dili çok absürt ya doğrusu alacağım konuşurken alacağım desen adamı döverler alcam yazınca böyle bir kelime yok.

Neyse bunun meyvesini'alacağım'. Lakin bu şehirde kesinlikle kalmayı düşünmüyorum. İstediğim bir kaç şehir var oraları kazanmak için çalışıyorum. Eğer buraları kazanırsam hesabımı yapıyorum. Devlet baba burs verse 500 tl(geri ödemeli) bin lira al sat ile kazansak sigarayı bırakıyorum sonra birde bir işe giriyorum haftada iki gün çalışıyorum 750 Tl de oradan. 2250 Tl eder.

500 kira 75 su 50 elektrik 100 internet ev küçük olur zaten günün çoğu evde yokum doğal gaz 150 diyelim zaten ege kesimi sıcak olur o kadar bile tutmaz diye düşünüyorum. Ay çiçek yağ 40 lira bana 2 ay gider peçete ucuzundan 30 lira desem salça 10 lira oda 1 ay rahat gider. aylık 100 liralık tavuk yerim 15 liralık makarna 1 koli yumurta 26 lira 30 liralık peynir hadi zeytin yemeyelim. Sonra 125 de benim meyve sebze gider aylık her halde. Sayamadığım aklıma gelmeyen giderler 250 desem düz hesap 1500 lira yapıyor. Gelir 2250 dedik gider 1500 lira. 750 lirada cebimize kalır başka ihtiyaçlar illaki olur. Bakalım ileride sonuçları yeni fikirlerimi düşüncelerimi sizlerle paylaşacağım(paylaşacam paylaşıcam olmuyor bak :D) Varsa önerileriniz düşünceleriniz yazabilirsiniz. Özellikle bölüm seçimi hakkında şu ara çok kararsızım bölüm önerisi de alabilirim.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64271.38
ETH 3157.43
USDT 1.00
SBD 4.25