Linux dağıtımları arasındaki maceram

in #tr6 years ago (edited)

Herkese selamlar, bu yazımda yaklaşık 2 senedir linux kullanan biri olarak kullandığım linux dağıtımları hakkındaki düşüncelerimi ve deneyimlerimi sizlerle paylaşacağım.

Manjaro

  • Saf Arch kurarken hata aldığımdan ve denediğim bütün Arch yükleyicileri sorun çıkardığından dolayı Arch dünyasına saf Arch ile değil de Manjaro ile giriş yaptım. Bir kaç aydır da memnuniyetle kullanmaktayım. AUR tatmak isteyen yeni kullanıcılara kesinlikle tavsiye ederim.

Debian

  • Sanırım kullandığım en stabil dağıtım. Fakat ne hikmetse bir yerinde bir hata veya bir eksik buluyordum, bu sebepten ötürü Debian'ı hiçbir zaman uzun süre kullanamadım.

Ubuntu

  • Linux'a Ubuntu ile giriş yapmıştım sanırım. Fakat diğer yeni kullanıcıların aksine ben GNOME'yi tercih ediyordum. Açıkçası o zamanlar sadece oyun oynadığım için işimi rahatlıkla görüyordu. En son 17.10 sürümünü kullandım ve cidden 2 gün bile dayanamadım, hayatımda gördüğüm en sorunlu dağıtımdı, dakika başı uygulamalar çöküyordu, sistem kilitleniyordu...

Opensuse

  • O zamanki bilgisizliğim ile Tumbleweed sürümünü kullandığım dağıtım. 2 Güne çökertmiştim, fakat Leap sürümü denenebilir.

Fedora

  • Deneme fırsatım oldu fakat paket yöneticisine pek ısınamadığımdan Fedora'yı da kaldırdım.

Solus

  • Sanırım yeni çıkan dağıtımlardan yeni kullanıcılar için en iyi olanı. Paket yöneticisi de bir hayli basit, yerli dağıtım olan PISI Linux'un çatallaması aynı zamanda. Deposunda arayıpta bulamadığım uygulama yok, güzel bir dağıtım.

PISI Linux

  • İptal edilen Pardus'un devamı olan proje. 1-2 Hafta civarı kullanma şansım oldu, deposu haricinde genel olarak memnun kaldım, deposu çok ama çok küçük. Tabii geliştiricilerine mesaj atarsanız istediğiniz paketi kısa süre içerisinde depoya ekliyorlar.

Mint

  • Kullandım fakat Ubuntu'nun yan çarı olduğundan dolayı pek memnun kalmadım. :)

Antergos

  • Manjaro'dan önce denedim fakat yükleyicisinden vs. pek memnun kalmadım, manjaro bana daha cazip geldi.

Kali

  • Utanarak söylemeliyim ki çok kısa bir süreliğine de olsa bir lamerdim, fakat çevremden gelen "pis lamer", "mali minux" tarzı sözlerden sonra kendime gelip sildim.

Deepin

  • Mac OS tarzı arayüz sevenler için birebir, fakat bana çok hantal gözüktüğünden kaldırdım.

Mageia

  • Deposunda bir programı bulamadığımdan dolayı silmek zorunda kaldığım dağıtım, kullanılabilir.

Parrot

  • Kullanışlı bir güvenlik dağıtımı.

Sabayon

  • ...

Archman

  • İyi bir arch tabanlı yerli dağıtım, denenebilir.

Makulu

  • Debian/Ubuntu sevenlerin deneyebileceği Güney Afrika orijinli bir dağıtım. 2'si Debian, 1'i Ubuntu tabanlı olmak üzere 3 versiyonu var.

Sparky

  • Zamanında oyun oynamak için gameover versiyonunu indirdiğim sorunlu dağıtım.

Özet

Aslında bir bu kadar daha denemişimdir, bunlar sadece aklımda kalanlar. Ve demem o ki Arch'tan şaşmayın, bence dağıtımdan çok arayüz(masaüstü yöneticisi veya pencere yöneticisi) önemli. Bu konuya da bir sonraki yazımda değinmeyi düşünüyorum.

Sağlıcakla kalın.

linux-154544_640.png

Sort:  

@yurwpjt, I gave you an upvote on your first post! Please give me a follow and I will give you a follow in return!

Please also take a moment to read this post regarding bad behavior on Steemit.

Eline sağlık. Lünux'ta hangi dağılım nasıl olduğu hakkında kendi fikkirlerini vermişsin. Devamını dilerim.

Tesekkurler :)

Linux muhteşem olanakları ile bir çok şeye izin veriyor. Umarım topluluğun çabaları güzel sonuçlar verecek.

Congratulations @yurwpjt! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64207.05
ETH 3065.15
USDT 1.00
SBD 3.87