Met de motor op reis.

in #travel5 years ago

Een kort verslagje over mijn laatste reis met de motor naar Spanje. Het woordje "laatste" is letterlijk te nemen want ik heb de motor om medische reden moeten wegdoen (artrose op 4 nekwervels).

Veel mensen verbazen zich als er een motor passeert met een aanhangwagen. Het was dan ook een vrij grote, wel 550 Liter inhoud. Ideaal om alles in te proppen, een tent, slaapzak, een stoeltje tot zelfs een koelbox.
De eerste etappe ging tot in Saint-Remy-de-Blot, vlak bij Clermont-Ferrand, een ritje van zo'n 800Km. De snelweg had ik al verlaten in Metz, om via de routes national en Routes départementales de trip verder te zetten. Het gaat niet zo snel, maar je ziet meer, en het is vooral rustiger.
k1200ltremorkfrance.jpg

Regelmatig stoppen is een must, niet alleen om te rusten en te eten, maar zeker om van de mooie omgeving te kunnen genieten.

HPIM0298.JPG

Aangekomen op de motorcamping, stel ik mijn tent op en ga op het terras van de bar een biertje nemen.
HPIM0369.JPG

Hier bleef ik twee dagen om te genieten van de omgeving, het is immers vlak bij de Puy-de-Dome, een uitgedoofde vulkaan die een prachtig wandelgebied heeft gecreëerd.
Dan vertrek ik verder naar Malgrat de Mar, één van de vele kleine kustdorpjes in het noorden van Spanje, alweer zo'n 700km.
Ook hier passeer ik adembenemende bergpassen, riviertjes en meertjes, en af en toe zelfs iets dat op een watervalletje lijkt.
HPIM0307.JPG

Ik geniet enorm van het onderweg zijn op de rug van mijn metalen ros. Eens aangekomen in Malgrat en na het opstellen van de tent, pik ik de aanhanger af om nog even een rondje te doen in de omgeving.
HPIM0360.JPG

Hier verbleef ik een week, om dagelijks motor-uitstapjes te doen naar Barcelona en vooral om de uitlopers van de Pyreneeën uit te dagen. Deze bochtige klim en daalpartijen zijn een lust voor elke motorrijder. Nu is mijn motor een log monster waar je niet mee door de bochten kan scheuren zoals een echte racer, maar het genieten komt op de eerste plaats, niet de snelheid.
HPIM0368.JPG

Als einde van mijn vakantie in zicht is, pak ik in en ga naar dezelfde camping in Frankrijk, maar ik kies wel andere wegen, en zelfs een klein stukje snelweg. Ook nu blijf ik weer twee dagen, om dan terug naar huis te keren.

Tjonge wat mis ik dit soort vakanties, maar ja, de gezondheid denkt daar anders over...
Het geen ik gehad heb, dat kunnen me ze nooit meer af nemen...


Bent u ook Nederlandstalig? Kom dan gerust even een babbeltje maken op ons Alldutch discord kanaal, van harte welkom.



alldutchnew.gif

Sort:  

Dat ziet er allemaal heel gezellig uit!
Maakt me denken aan de twee keer dat ik met de auto 6500km ben gereden.
Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugaal, Spanje, Frankrijk, Duitsland.
De tweede keer onbrak allen het stukje Duitsland.

:)

Mooie motor reportage, en die aanhangwagen lijkt een toffe oplossing om iets meer mee te nemen.

Jammer dat het de laatste is, artrose op 4 wervels is zeker niet van de poes. Beterschap ermee.

Posted using Partiko Android

Bedankt voor het compliment.
Die artrose is niet dodelijk, alleen maar pijnlijk, vooral als ik lange afstanden deed. De mogelijkheid om met een geleende motor nog eens af en toe een kort ritje te doen zit er natuurlijk nog wel in.
Ik heb trouwens vorige week nog een tochtje gedaan met een scooter (50cc) maar dat is niet te vergelijken.

IMG_9675_resultaat.JPG

Leuke reportage, krijg ook gelijk zin om op vakantie te gaan.

Triest dat je je motor weg moet doen, maar misschien kan je dit soort trips ook met een auto doen.

Posted using Partiko Android

Met de auto geeft natuurlijk niet hetzelfde gevoel... maar reizen met de wagen is zeker een optie, en ik probeer mezelf wat te troosten door te zeggen "de auto is veiliger, comfortabeler, je hoeft geen speciale kleding aan te doen, je wordt niet nat, je hebt nooit kou, je kan zelfs iets eten of drinken zonder te stoppen, etc..." maar het gevoel blijft knagen, zeker als er een paar "echte" motards passeren...die trillingen, dat geluid, die geuren, ...
Ach ja, het is wat het is, en het slijt wel...

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63851.10
ETH 3059.36
USDT 1.00
SBD 3.85