Steemauto: Je beste vriend bij het helpen van je vote verdeling

in #tutorial6 years ago

Gaandeweg leren we allemaal steeds meer trucjes op Steemit die je het posting leven makkelijker kunnen maken. Eentje hiervan heb ik pas recent ontdekt en dat is Steem Auto

Wat kun je allemaal doen met Steemauto?

  • Een curation trail instellen
  • Je favoriete auteurs laten autovoten
  • Een post inplannen
  • Comments autovoten

Laten we even beginnen met waarom je deze dingen zou willen!

Een van de redenen van mij dat ik met Steemauto ben gaan werken is een hele simple: tijdgebrek. Buiten het maken van posts voor Steemit is het voten van anderen een net zo wezenlijks onderdeel. En laten we wel wezen, als jij een mooie voorraad SP hebt is het toch super zonde als daar niet mee gevote wordt, omdat jij het te druk hebt?

Ook heb je wel eens zo dat je de ene dag veel tijd hebt omdat posts te schrijven, en andere dagen helemaal niet. Toch wil je graag elke dag iets op de blockchain gooien, om je posting schema consistent te houden. Want je volgers verwachten natuurlijk ook dat jij elke dag iets post, als je dat normaal ook doet.

Oke, hoe te werk te gaan?

Screenshot_20180606-152208.jpg

Ga naar http://steemauto.com . Hier kun je rechtsbovenin inloggen met je active key. Je active key betekent dat je dus de rol geeft aan Steemauto om voor jou te stemmen. Met je active key kan Steemauto niet je account leeghalen, geen zorgen. Inloggen met Steemconnect is wenselijk en veilig hiervoor!

Het hoofdscherm

Screenshot_20180606-152316.jpg

Je komt uit in een best wel basis scherm, die eigenlijk wel super overzichtelijk is.

In de blauwe vakjes zie je de tools die je kunt gebruiken.

Fanbase

Screenshot_20180606-152537.jpg

Hiermee kun je users instellen die je wil volgen. Dat kan zijn omdat je hun posts leuk vind, of de kwaliteit ervan waardevol vindt en je hiermee hoopt te scoren op curation awards. Een andere handige functie aan de fanbase is dat als je zelf nog geen 500 SP hebt verzameld, je hiermee wel een percentage kan instellen hoeveel je op iemand wil voten.

Je kan instellen hoeveel procent je op iemand wil stemmen, hoeveel tijd na posten wil stemmen (belangrijke voor curation awards, ik zet hem op 22 minuten na posten) en een dagelijkse limiet aan hoeveel stemmen je autovote. Dit is handig zodat je niet ineens helemaal leeggezogen wordt, je kan deze limiet prima op 1 vote per dag zetten.

Curation Trail

Screenshot_20180606-152346.jpg

Dit is handig als je kwaliteits posts wil voten. Een trail is een groep mensen die op zoek gaat naar bepaalde posts. Bijvoorbeeld #alldutch heeft een curation trail voor Nederlandse posts, dan krijg je dus een aantal stemmen van hun tegelijk. Ik heb zelf bijvoorbeeld de @SMG trail aanstaan, omdat dat een groep is waar veel kwaliteit wordt gemaakt. Er staan ook voorbeelden van grote trails, eentje is bijvoorbeeld @curie trail. Dus als curie langskomt met zijn grote vote, stem jij ook automatisch hierop. Net wat je zelf allemaal wil!

Posts inplannen

Screenshot_20180606-152633.jpg

Dit is ook echt een superhandige functie. Ik weet dat @brittandjosie elke dag 4’o clockies plaatst omdat dat de beste tijd is waarop wereldwijd jou posts zullen lezen. Dit kan je dus gewoon simple instellen wanneer het jou uitkomt op een andere tijd. En prestooo…..je post wordt op je ingestelde tijd geplaatst.

Kortom:

Genoeg redenen om met Steemauto aan de gang te gaan! Kosten?? Nagenoeg niks, eenmalig 0.001 SBD. Daar kun je geen bult aan vallen!

Het is handig, en zeker bijvoorbeeld als je zelf het eventjes te druk hebt om manueel te kunnen voten is dit echt een Winnaar!



Proud member of the SMG. Do you want to apply as well? Give it a shot on Discord

Sort:  

Toffe post met heldere uitleg. Ik hoor overigens overal dat na 30 minuten je vote pas gaat meetellen voor de curation rewards.. en alles daarvoor volledig voor de poster is. Dit kan natuurlijk aangepast zijn, maar het zou zonde zijn als je er vanuit gaat en er niets wordt gereward :)

het is volgens mij meer een lineair proces. Als je direct, dus op 0 minuten vote dan volledig voor de poster. En dat wordt steeds minder voor de poster en meer voor de curator tot aan volledige curation reward na 30 minuten.

Ok, dat wist ik niet, weer wat geleerd :) Maar in al die instructie filmpjes hadden ze het ieder keer over minimaal 30 minuten, vandaar dat ik daar van uit ging.


Deze post werd gedeeld in de Curation Collective Discord Community, en werd geupvote en geresteemed door de @C-Squared community na een handmatige review.
This post was shared in the #dutch channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Thanks! Ik ga dit eens rustig bestuderen. Had eerlijk gezegd geen idee.
Wat betreft wanneer te stemmen, daar heeft abh12345 belangrijke dingen over gezegd in zijn posts!

Moet je doen! Ik gebruik het nu een paar weken en is echt knettermakkelijk. Ook om in te stellen eigenlijk. En ik ben echt niet zo handig ;) Maar dit is zeker als je geen tijd hebt om de hele tijd rond te scrollen wel handig dat mensen waarvan je graag leest er standaard in ieder geval instaan.

Thx voor de verwijzing van een goed curation artikel, want dit blijft voor mij dan weer een mysterie hahahah

Maak jij je post dan vooruit? Soms heb ik pas om 15.45 inspiratie en dan moet ik de post nog maken.....

Ja heel vaak. Soms heb ik een dag met van alles in mn hoofd en dan schrijf ik alvast drie posts uit in word.

Lekker lui! ;)

Ok dus ik ben niet de enige 😬 ik doe dat ook twee dagen in de week ! Ik ga het bestuderen maar zonder steemauto, votebots e.d moet ik zeggen dat het me scherp houd om het bloggen toch iedere dag te klaren ! Maar wie weet

In de tag steemsilvergold hebben we een eigen bot die middels autovoter upvotes weggeeft aan die leden die hiervoor betalen. Vanavond is de grote loterij (1000 usd aan zilveren munten prijzengeld, 1 lot is 1 sbd) waarmee we die bot weer extra steempower geven. Allemaal om er gezamenlijk beter van te worden hetgeen niet echt strookt met de bedoeling van steemit maar technisch heel vernuftig.

Dar is tof! Idd 1 sbd inleggen is niks dan EN kans op mooie prijzen!

Ik hoop dat je zo een ding wint joh!

zoals steeds is er heel wat aan het veranderen op de steemblockchain....alvast bedankt voor de leuke blog vol informatie

Thx!

Ik vond het ook echt een handige tool namelijk!

Maar inderdaad..alles veranderd als een malle op de blockchain dat is helemaal waar!

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70797.92
ETH 3553.00
USDT 1.00
SBD 4.76