Steem üzerinde uygulama geliştirecek olanlara tavsiyeler

Son 6-7 aydır, boş zamanlarımda STEEM blockchain'i öğrenmeye çalıştım. Üzerinde irili, ufaklı uygulamalar/botlar geliştirdim. Adını sıkça duyduğunuz popüler platformlara bot desteği verdim. Kimi zaman gönüllü, kimi zaten "bounty", kimi zaman "freelance" iş gibi oldu.

Şahsi tecrübelerimden yola çıkarak, STEEM üzerine yoğunlaşmak isteyen geliştiricilere, ya da geliştirici olmak isteyenler için ufak bir öneri listesi.

Steem Devportal

Devportal yakın zamanda ortaya çıkmış bir dökümantasyon gayreti. Eskiden böyle şeyler yoktu, merak edilen konular için steem'in kaynak koduna kadar gitmemiz gerekirdi. Çok fazla internal işlere girerseniz, yine kaynak kodları incelemeniz gerekecek, ama bu adres başlangıç için oldukça yeterli.

Teknoloji seçimi


STEEM üzerine uygulama geliştirmek istiyorsanız, dil seçimi önemli bir faktör. Burada size tavsiye edebileceğim teknolojiler Python veya Javascript (Node) olacak. Bu iki teknolojinin steem kütüphaneleri oldukça başarılı, dökümantasyonları iyi ve oldukça fazla örnek var. Hali hazırda açık kaynak kodlu inceleyebileceğiniz onlarca proje var.

Eğer Python ile ilgilenirseniz, benim steem-python tutorial serilerimi incelemeyi de unutmayın.

SteemDevs discord

Bu adresten katılabileceğiniz STEEM Devs discord sunucusu, uygulama geliştirirken sıkıntı yaşarsanız fikir alabileceğiniz, merak ettiğiniz şeyleri öğrenebileceğiniz bir sunucu. Hatta, arada sırada Steemit inc. çalışanlar office hours tarzı,

Önümüzdeki 1-2 saat buradayım, soruları cevaplayacağım.

diyip, soru sormanızı bekliyorlar.

Örnek projeler yapın

Bir teknolojiyi öğrenmenin en iyi yolu, o teknoloji ile ilgili bir şeyler yapmaktır. Kendinize bir proje bulun, bu bir upvote bot'u olabilir, raporlar çıkaran bir bot olabilir, aklınıza ne gelirse, ve bu bot'u yazın. Pratik bilgi, her zaman teorik bilgiden üstündür.

Sort:  

Teşekkürler.. yh.png

Çok merak ettiğim fakat içine girersem çıkamam dediğim bir iş aslında bu. Zaten nereden başlayacağımı da bilemediğim için hiç içine girmedim. Fakat bu yazıda verilen köprüler sayesinde bu işe adım atabilirim. Birkaç istatistik raporu sunan bot yazmaya çalışacağım aklımda küçük birkaç fikir var. Teşekkür ederim bilgilendirmeleriniz için :)

Reports tarafı için bot ya da bir şeyler kesinlikle fayda sağlar, ben bizzat takipçisi olurum :)

Teşekkürler.

öğrenebilirsem neden olmasın tabi :) ama öğrenmek biraz zahmetli geliyor :)

Çok güzel kaynak olmuş, eline sağlık. Ben nasıl tutorial serisini kaçırmışım diyecektim ki bir baktım 5 ay öncesininmiş. Bookmarka aldım adım adım bakarım artık :)

Güzel bir kaynak olmuş teşekkürler. Steem Devportal'ı bilmiyordum onuda kaydettim. Kişisel gelişim ve proje geliştirme konusunda da elimizden geldiğince çabalıyoruz bakalım :D

Benim de merak ettiğim bir konuydu açıklama içğn teşekkür ederim ☺️

bu bilgilendirici yazının ardından upvote botu ile yazım hayatıma başlayacağım sanırım teşekkür ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70638.80
ETH 3565.34
USDT 1.00
SBD 4.73