Implemetacija 3D modela u igrice pomoću fotogrametrije

in #yu-stem6 years ago

Pozdrav dragi stimeri! Danas ću vam pričati o implementaciji 3D modela glave (lica) osobe u nekoliko igrica. Ovo možete postići fotogrametrijom o kojoj sam već pričao ovde.

Kako to uraditi?

Iskreno, potrebno vam je vreme za ovo. Nije lako, ali su rezultati neverovatni. Potrebni su vam programi koji bi vam omogućili da sve ovo napravite. Ja ću vam ispričati moj postupak dobijanja 3D modela i zatim ubacivanje modela u igre.

Programi koji su korišćeni:

  1. Program za fotogrametriju - 3DF Zephyr
  2. Program za ubacivanje 3D modela u igricu - Uraniom
  3. Igrica - The Witcher 3

Postupak:

  1. Potrebno je da fotografišete subjekta kojeg biste čiju biste glavu želeli da ubacite u igricu.
  2. Potrebno je da napravite 3D model.
  3. Potrebno je da eksportujete model za dalju obradu u programu Uraniom.
  4. Potrebno je da instalirate igricu u kojoj biste hteli da ubacite vašeg 3D modela.
  5. Zabavite se. :)

Da počnemo!

Ovo je subjekat kojeg sam fotografisao da bih namestio 3D model njegovog lica i glave.
IMG_7943.jpg

CameraLensShutter speedF-stopISO
Canon 600DSigma 17-50mm1/60 sec.f/6.3100

Napravio sam 62 fotografije njegove glave u 4 prstena. Prsteni se takođe mogu zvati uglovi iz kojih sam ga fotografisao. Subjekat je sedeo na stolici dok sam ga fotografisao, da bih mogao doći do drugih uglova, kao što je pogled iz ptičije perspektive.

Untitled-TurboCollage-Exported-Image.jpg

Fotografisao sam u RAW formatu da bih dobio više detalja na fotografiji i da bih mogao da fotografije obradim pomoću Lightroom-a. Na fotografijama sam izvukao senke, da bi bila fotografija detaljnija, naročito kosa subjekta. Nakon obrade sam eksportovao fotografije u JPG i napravio poseban folder za njih. Kvalitet eksporta nisam stavio da bude najveći, najviše zbog veličine konačnog fajla. Smanjio sam kvalitet eksporta tako da mi svaka fotografija zauzima oko 3MB. Preporučujem i vama da to odradite, naročito ako imate sporiji računar i malo prostora na hard disku.

Pravljenje 3D modela preko "3DF Zephyr"

Prvo šta treba da uradite u programu "3DF Zephyr" jeste da napravite novi projekat, tako što kliknete na padajući meni "Workflow" pa zatim "New project" nakon toga dodajete vaše fotografije. Nakon dodavanja fotografija, dolazite do dela u kom treba da označite šta je na vašim fotografijama, tj imate par preseta koji vam pokazuju par opcija, videćete preset koji se zove "human body", odaberite taj ako je nečija glava na fotografijama. Takođe, ispod opcije preseta, nalazi se koji kvalitet poravnanja želite. Najbolje je da ostavite na normalan, možete i na najbolji ali biće potrebno dosta vremena da vaš računar odradi poravnanje.

Untitled1.png

Nakon poravnanja program je pronašao mesta za 55 fotografija od 62 koje su napravljene. Napravljen je oblak tačaka. Nakon toga, potrebno je očistiti 3d model, tj oblak tačaka koji nije potreban za dalju rekonstrukciju 3D modela. Čišćenje je veoma jednostavno, samo označite tačke koje vam nisu potrebne i pritiskom na taster "Delete" na tastaturi brišete nepotrebne tačke.

Drugo šta treba da uradite nakon dobijanja oblaka tačaka jeste pravljenje gustine oblaka tačaka, "Dense Cloud". Opcije kvaliteta su već postavljene sa presetom "human body" samo je potrebno da pritisnete da počne da pravi gustinu oblaka tačaka. Proces traje veoma dugo, meni je trajao oko 45 minuta. Nakon toga dobijate veoma dobar 3D model, tj već vidite kako će vam izgledati vaš finalni 3D model.

Untitled.png

Kada odradite to, očistite još bolje vaš 3D model. Na isti način se brišu tačke kao kod prvog postupka.

Treće sta treba da uradite jeste da napravite mrežu "Mesh", takođe koristite opcije koje vam program sam da. Proces ne traje toliko dugo kao što je trajao proces gustine oblaka.

Untitled2.png

I finalni korak jeste da napravite teksturu koju ćete posle eksportovati za 3D model koji će se koristiti u igrici.

Untitled3.png

Dobijeni 3D teksturisani model se eksportuje klikom na "Export textured mesh" i postavke treba da budu ovakve kao na ovom screenshotu.

Capture.JPG

Potrebna su vam 3 fajla, a to su .obj, .jpg i .mtl. Ti fajlovi se zatim prebacuju u program "Uraniom".

Postupak postavljanja 3D modela u "Uraniom"

Prvo šta je potrebno jeste da instalirate "Uraniom" preko njihovog sajta, link sam naveo na početku teksta. Napravite profil, imate više opcija preko čega želite da napravite profil.

Nakon toga, bitna stvar, program ne prihvata fajlove veće od 30MB. Verovatno ćete imati veće fajlove od 30MB, tako da vam "Uraniom" daje tu mogućnost da napravite jedan ZIP fajl u kojem će biti ubačena ta 3 fajla koja su navedena gore. Nekada će biti više od 3 pošto kada se eksportuje tekstura, program napravi vise JPG fajlova tako da morate sve te ubaciti u ZIP fajl koji napravite.

Ovo su moje opcije ZIPovanja fajla.

Capture1.JPG

Nakon toga uploadujte vaš fajl na "Uraniom" i prihvatite uslove korišćenja i kliknite na dugme "Send" . Nakon unošenja ZIP fajla, dobijate opciju da podesite gde se nalaze usta i oči vašeg 3D modela. Uglavnom program sam pronađe, ali vi imate tu opciju da korigujete, tj da tačno postavite gde se šta nalazi.

Capture2.JPG

Zatim ide finalni deo, a to je ubacivanje vašeg lika u karaktera iz igrice.
Za sada, program ima mogućnost da ubaci vaš 3D model u nekoliko igrica, a to su:

  1. The Witcher 3 Wild Hunt
  2. Left 4 Dead 2
  3. Arma 3
  4. Fifa 15
  5. Fallout 4
  6. Garry's mod
  7. GTA 5
  8. NBA 2K16
  9. Portal 2
  10. The Elder Scrolls V: Skyrim

Takođe postoje još neke igre na kojima možete videti kako bi vaš lik izgledao ali ne mogu da se instaliraju u igricu, kao što je CSGO, WWE, XCOM 2, Boxing i još par igara.

Da se vratim na podešavanja. Izaberite koju biste igru hteli, ja sam kao primer uzeo The Witcher 3.

Capture3.JPG

Izgledaće ovako, samo bez tih avatara koje sam ja prethodno pravio. :D Kliknite na +. Nakon toga dobijate da izaberete vaš 3D model koji ste ubacili. Nakon toga dobijate ovaj prozor.

Capture4.JPG

Kao što možete videti dole desno dobijate 2 karaktera iz ove igre. Izaberite koji lik biste hteli da budete i pritisnite na dugme "Next". Nakon toga dobijate prozor koji se naziva "Colorimetry". Ovde dobijate opciju da podesite boju vašeg 3D modela da se spoji sa bojom vašeg karaktera kojeg ste izabrali.

Capture5.JPG

Kada izjednačite boju vašeg 3D modela sa karakterom iz igre pritisnite "Next". Nakon toga dobijate opciju pozicioniranja vašeg 3D modela "Positioning".

Capture6.JPG

Kada ste pozicionirali vaš 3D model, pritisnite "Next" i nakon toga ćete dobiti opciju da imenujete vašeg avatara i sačuvate. Posle toga će vam se otvoriti prozor koji će pokazati vašeg avatara, Witchera! :D

Capture7.JPG

Sledeća opcija je instaliranje vašeg avatara u samu igru pritiskom na "Install" koji se nalazi u donjem levom uglu ispod padajućeg menija "Play". Sačekajte da program odradi rezervnu kopiju i da instalira. Nakon toga ćete dobiti poruku da je uspešno instaliran avatar u vašu igru.

Untitled4.png

Untitled5.png

Ovo su par screen shotova iz same igrice, kao što možete videti uspešno je postavljen vaš 3D model bez ikakvih problema. Ukoliko želite da isključite vašeg 3D modela iz igre samo kliknite na "Uninstall" koji se nalazi u programu "Uranion" na donjem levom uglu kod padajućeg menija "Play"

Capture8.JPG

Sve slike koje ste videli na mom postu jesu screenshot slike koje sam ja napravio.

Hvala vam na pažnji i zabavite se! :)

Sort:  

Izuzetno korisno!
Ali stvarno zahteva vreme.

Hmm, sada razmišljam da bi bio lep poklon nekom ljubitelju igrica. Jedino je nezgodno što ne mogu da ga iznenadim, jer moram da ga fotografišem iz gomile uglova.

Ali evo setila sam se! Treba samo smisliti neki drugi izgovor. Kao fazon isprobavamo foto aparat. 😁

Klinci bi se oduševili, ili su možda već oguglali na sve. Ne znam?

Hvala veliko. Stvarno dosta vremena oduzima ovaj proces, ali rezultat je veoma dobar.

Sto se tice poklona, stvarno bi bio savrsen za nekog ko voli igre. Postoji jos jedan nacin pravljenja 3D modela koji je veoma lak. U pitanju je pravljenje 3D modela pomocu jedne fotografije. Nisam nikad radio to, ali video sam proces, ne zahteva mnogo vremena kao ovaj proces sto sam ja naveo. :-)

Hello @miroslavrc, thank you for sharing this creative work! We just stopped by to say that you've been upvoted by the @creativecrypto magazine. The Creative Crypto is all about art on the blockchain and learning from creatives like you. Looking forward to crossing paths again soon. Steem on!

Da li i u kojoj meri hoće da pravi problem nejednaka ekspozicija / nejednako svetlo?

Nejednaka ekspozicija bi pravila problem, zato se uglavnom svi profi 3D modeli prave u studiju. Mada, kao što vidiš, može i napolje da se pravi. Najbolje je kada je oblačno napolju, jer su oblaci kao jedan ogroman difzor koji pravi dobru ekspoziciju na subjektu i ne pravi tolike senke i razlike u ekspoziciji kada se fotografiše iz drugih uglova. Da ne ulazim dublje u to, znaš o čemu pričam. :D

Naravno, ta ekspozicija se može popraviti u nekom od programa obrade fotografije, da se izjednači sa ostalima. Sad kad si me ovo pitao setio sam se nečeg veoma važnog, mada navedeno je bilo u starijem postu, a to je fotografisanje u manuelnom modu! Bez toga bi bilo veoma teško napraviti zadovoljavajući 3D model.

Cool, moraću da isprobam ovo :)

Aj sa srećom! Samo obrati pažnju na blendu koju ćeš koristiti, da bude ceo subjekat u fokusu i da ne bude žižna daljina previše široka, od 35 do 70mm bi bilo savršeno. :D

Pa to, oko 50 mm na cropu da ima proporcije kao kad se gleda okom

Hi @miroslavrc!

Your post was upvoted by utopian.io in cooperation with steemstem - supporting knowledge, innovation and technological advancement on the Steem Blockchain.

Contribute to Open Source with utopian.io

Learn how to contribute on our website and join the new open source economy.

Want to chat? Join the Utopian Community on Discord https://discord.gg/h52nFrV



This post has been voted on by the steemstem curation team and voting trail.

There is more to SteemSTEM than just writing posts, check here for some more tips on being a community member. You can also join our discord here to get to know the rest of the community!

Изванредно, @miroslavrc, да знаш да ме занимало може ли исти систем који си већ приказао да се користи на живим моделима. Предухитрио си моје питање :)

Hvala veliko. Može naravno, mada preporučio bih ovaj program što sam u ovom postu koristio. Ovaj program je mnogo lakši i bolji za pravljenje 3D modela glave, nego onaj prethodni što sam koristio Agisoft Photoscan.

Bravo, odličan tutorijal. Na žalost ni prošli nisam još pokušao da izvedem. A dobro je da se 3D programi modelovanja uslovno pojednostavljuju. Pozdrav

Hvala lepo! Mnogo su se pojednostavili programi za 3D rekonstrukciju, verovatno ima nešto još lakše od ovog programa samo što nisam istraživao.

Ja sam svojevremeno doživljavao frustracije kada sam učio modelovanje u Maya programu. Odavno nisam ništa modelova ali i tada me zanimala više neka apstrakcija ili eksperimentisanje u odnosu na realizam. Možda iz razloga što je bilo baš teško postati dobar modelar.
Guka2.jpeg

Nisam nikad radio preko Maya programa, upućen sam kako radi, ali nikad nisam pravio neki 3D model preko njega. Treba mnooogo vremena za pravljenje dobrog 3D modela. :D

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63318.34
ETH 3108.17
USDT 1.00
SBD 3.97