Rekapitulacija dubokog neba (moje fotografije)

in #yu-stem5 years ago

Danas ću ukratko prikazati sve fotografije koje sam napravio vezane za duboko nebo, a to su galaksije i magline koje sam uspeo da fotografišem samo sa stalkom i fotoaparatom. Sati su utrošeni u ove fotografije ali se ipak isplatilo na kraju. Gledajuću u nebo golim očima skoro da ništa nisam video od ovih galaksija ali kada je fotoaparat odradio posao i posle toga obrada to je bilo neverovatno šta sam video.

Da počnemo od prve koju sam fotografisao, a to je Orionova maglina u kojoj se takođe vidi i Running Man Nebula. Link do posta možete videti ovde

Noć pada, Orion se pojavljuje u ovoj prelepoj zimskoj noći sa Mesecom koji je tek počeo da se pojavljuje. Plan mi je bio da dobijem što bolju fotografiju Orionove magline i mislim da je ovo najbolja fotografija do sad.
Vreme utrošeno za ovu fotografiju se isplatilo veoma lepo. U pitanju je bilo 515 fotografija Oriona sa ekspozicijom od 1.6 sekundi. Kratka ekspozicija je zato što sam koristio Tair 11A 135mm 2.8 sa telekonverterom 2x što mi je dalo žižnu daljinu od 270mm.

Druga fotografija je bila fotografija Andromeda Galaksije. Link do posta možete videti ovde

So I made my exposure of 2.5 seconds, ISO 3200 and stopped down aperture to f/3.2 for better sharpness. Thing that made this result better is 225 photos instead of 21 photos from last time. You can see improvement of exposure because when you calculate I got about 10 minute exposure for this photo.
Ovu galaksiju možemo videti golim okom, u našoj hemisferi ona se može videti od Jeseni do Zime. Sa dvogledom biste mogli da vidite čak tri galaksije, M31, M32 i M110. Te galaksije se mogu videti i u mestima gde ima svetlosnog zagađenja.

Treća po redu je bila fotografija Pinwheel galaksije. Link do posta možete videti ovde
Ovo je već bilo dosta teško fotografisati samo sa stalkom i fotoaparatom, ali što je najvažnije uspeo sam na kraju i ona se lako može uočiti u ovoj fotografiji.

Znao sam odmah da ću dobiti ovaj mali detalj na fotografiji pošto sam koristio objektiv sa žižnom daljinom od 135mm koja je veoma mala za fotografisanje "dubokog neba".
Za ovu fotografiju sam imao u planu da dobijem ekspoziciju od oko 30 minuta, ali dobio sam oko 25 minuta ekspozicije. To je zbog moje memorijske kartice koja je mogla da napravi oko 500 fotografija RAW formata.

Četvrta je bila fotografija Plejada, koja je ispala savršeno sa ovom opremom. Ja sam prezadovoljan rezultatom zato što se mogu videti magline koje se nalaze oko ovih zvezda. Link do posta možete videti ovde

Napokon dođe i taj dan kada je vedro napolju. Posle silnih snegova i kiša koje su bile u proteklih mesec dana super je videti malo zvezde na nebu. Potrefilo se da bude vedro baš na vreme, kada je Novi Mesec. I eto, ja reših da vas obradujem novom fotografijom.
Kao što vidite, sve je po starom, jedino se vreme produžuje. Napravljeno je 500 fotografija sa dužinom ekspozicije od 3.2 sekunde, iako bi prema pravilu 500 trebalo da ekspozicija bude nešto malo više od 2 sekunde.

Peta po redu su bile dve galaksije, Cigara Galaksija i Bodetova maglina. Veoma mali detalj na nebu koji je fotografisan, ali što je najvažnije uočljiv na mojoj fotografiji. Link do posta možete videti ovde

Današnjim postom dolazimo do kranjeg limita fotografisanja objekata dubokog neba bez dodatne opreme. U pitanju su dve galaksije iz Messier-ovog kataloga, M81 i M82.
Kada sam video da mogu malo dužu ekspoziciju da napravim, rešio sam da napravim ekspoziciju od 30 minuta. Za to mi je bilo potrebno 450 fotografija od 4 sekunde svaka.

U šestom postu sam obuhvatio dve galaksije, našu galaksiju Mlečni Put i Andromedu Galaksiju koje će se jednog dana ujediniti. Link do posta možete videti ovde

Prva je naša galaksija u kojoj se mi nalazimo, Mlečni put, a druga je Andromeda galaksija. Zašto ću vam pisati o ovome? Ima jedna veoma zanimljiva stvar koja će se dogoditi za nekoliko milijardi godina.
Ta zanimljiva stvar koja će se dogoditi za nekoliko milijardi godina, jeste kolizija ove dve galaksije. Time će nastati nova galaksija pod imenom Milkomeda galaksija. Nedavno sam pročitao u jednom članku da će do kolizije doći za 3,9 milijardi godina.

I za kraj, Leo triplet. Tri galaksije u jednom, bliza jedna drugoj. Link do posta možete videti [ovde]https://steemit.com/yu-stem/@miroslavrc/leo-triplet-m65-m66-ngc-3628)

Danas tri galaksije u jednom. U pitanju je M66 grupa, poznatija kao Leo Triplet. Takođe, ovde je limit mog fotoaparata i objektiva, uspeli su da uoče ove tri galaksije ali sa veoma malim detaljima, što je i realno za ovu opremu.
Ovo je zaista bilo teško fotografisati iako sam znao gde se tačno nalaze ove tri galaksije. Jako malu luminoznost imaju, što je bilo teško za fotoaparat da ih uoči.

To je to za sada, što sam uspeo da fotografišem, naravno biće još mnogo toga u budućnosti. Još jednu stvar bih mogao dodati, a to je Super Mesec koji je bio pre nekoliko dana, tačnije 19. februara. Fenomen koji je dosta češći od Potpunog Pomračenja Meseca ali ipak je zanimljivo videti Mesec da je toliko blizu Zemlji.

Bilo je tačno 17:00h kada sam sa drugarom @Stavrin otišao do fudbalskog terena da bih fotografisao Mesec. Razlog tome je taj što je danas Mesec najbliži Zemlji približno 361,740 km. Ukoliko izađete sad napolje i pogledate u nebo videćete da je malo veći nego inače. On postaje oko 14% veći i za čak 30% svetliji nego inače.
Nadam se da ste videli ovaj zanimljiv fenomen koji je dosta čest ali samo jednom godišnje bude najbliži kao što je danas to bilo i i dalje je ako ga gledate upravo sada.

Hvala vam na pažnji i očekujte nove fotografije galaksija u skorijoj budućnosti! :)

Sort:  





This post has been voted on by the SteemSTEM curation team and voting trail in collaboration with @utopian-io and @curie.


If you appreciate the work we are doing then consider voting all three projects for witness by selecting stem.witness, utopian-io and curie!


For additional information please join us on the SteemSTEM discord and to get to know the rest of the community!

Stari ti si genije, apsolutni genije. Pa ne mogu se nagledati fotki, absolute perfection in every way 💚

Hvala veliko! Dajem sve od sebe. :D





Hey @miroslavrc,
This post has been upvoted by the ASTROSteem curation team and curation trail.
ASTROSteem is a project with the goal to promote and support astronomical content on the STEEM blockchain. If you wish to support the authors of astronomical content and the ASTROSteem project you can get more informations here.

Hi @miroslavrc!

Your post was upvoted by Utopian.io in cooperation with @steemstem - supporting knowledge, innovation and technological advancement on the Steem Blockchain.

Contribute to Open Source with utopian.io

Learn how to contribute on our website and join the new open source economy.

Want to chat? Join the Utopian Community on Discord https://discord.gg/h52nFrV

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70744.80
ETH 3561.94
USDT 1.00
SBD 4.80