Çok Geç Olmasın...

in #actifit5 years ago (edited)

Görsel

Tranvaydan indi Kadir. İş çıkışı evine tramvayla gidiyordu. Yorgundu. Tramvay peronundan çıkar çıkmaz her zaman olduğu gibi birisi sigara yaktı ve önünde ilerlemeye başladı. En nefret ettiği şeydi. Ama nedense hep başına gelirdi. Nefes alamıyordu. Sigara dumanına maruz kalmamak için önündeki sigara içen şahsı geçmek istiyordu fakat önündeki şahıs oldukça hızlı ilerliyordu. O yorgun haliyle koşar adımlarla ilerleyerek geçmeyi başarsa da bir hayli dumanı ciğerlerine çekmişti bile.

Eskiden kendisi de içmiş olsa da şimdi sigara kullananlara çok kızıyordu. Zira sigara içen hem bedenine zarar veriyor, hem de kazancını boşa harcıyordu.

Müstakil bir evde oturuyordu Kadir. Mevsim kış olduğu için de evlerde soba kullanılıyordu. Tabi sobalarda da kömür kullanılıyordu. Bacalardan çıkan dumanlara da maruz kalınca nefes alması biraz daha güçleşiyordu.

Eve vardı nihayet. Kapıyı çaldı. Kapıyı sekiz yaşındaki oğlu açtı.
"Hoş geldin baba."
"Hoş bulduk oğlum. Nasılsın?"
"İyiyim baba."
Karısı mutfaktaydı. Mutfağa yöneldi.
"Naptın karıcım. Nasılsın?" dedi.
"Hiiç."dedi karısı. O da sigara içiyordu. Mutfak duman altı olmuştu adeta. Sanki Kadir'in nefes almasına engel olmak için hep birlikte el birliği yapmışlardı. Söyleyeceği şeyin karısının umrunda olmayacağını bile bile;
"Yaa içme şu zıkkımı." dedi. Karısı her zamanki gibi O'nu hiç duymamış gibi davrandı.
Mutfaktan çıkmak için arkasını döndü. Karısı:
" Nereye kaçıyorsun hemen?
"Nefes alabileceğim bir yere. Nefes alamıyorum."

Oturma odasına girdi. Televizyon açıktı ve reklam vardı:

Bir tarafta:
"Abi bir gün bırakırım ya. Daha çok vakit var." diyordu bir genç.
Diğer tarafta bir doktor hastasına:
"Malesef. Çok geç." diyordu.
Çok geç...


Bugün böyle öykümsü bir yazıyla bu önemli konu üzerinde durmak istedim. Ben burada uzun uzadıya sigaranın zararlarını anlatmayacağım. Çünkü saymakla bitmez. Sadece şu önemli bilgiyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Türkiye'de bir yılda sigaraya harcanan parayla tam teşekküllü 3000 adet okul yapılabilirmiş.

Bu konuda son derece duyarlı olmalı, sağlıklı bir yaşam için yeni nesle iyi örnek olup, onları bu ölümcül alışkanlıktan korumalıyız.

Bu arada bugünkü actifit raporumu da sizlerle paylaşayım.
Sağlıklı bir hayat için spor yapalım, sigarayı hayatımızdan çıkaralım lütfen.

Kalın sağlıcakla.

10274
Walking

Sort:  

Actifit postlarına can veren bir paylaşım olmuş 👍👏

Sigarayı 4 sene gibi bir süre bırakmıştım, bıraktığım da ben de kızmaya başlamıştım içenlere, sonra nedense tekrar başladım 🙈 bırakacağım günü bekliyorum.

Ama şununda belirtmek istiyorum, sigaraya harcanan para ile 3000 okul kısmına katılmıyorum. Zaten sigaraya ödenen paranın büyük çoğunluğu devlete vergi olarak gidiyor :))

Devlet o vergilerle okul yaptırmayıp tekrar sigaraya yatırım yapıyor olmasın hocam? Karlı iş olmalı:)

Şaka bir yana hocam çok tehlikeli. Kendimiz için olduğu kadar etrafımızdakiler içinde tehlikeli. İçip içmemek bizim irademize kalmış.

Değerli yorumunuz ve desteğiniz için çok teşekkür ederim hocam.

Yolda sigara içen biri hele ki tam önüme denk geldiyse çok sinir oluyorum. Geçemeyeceksem yolun diğer tarafına geçiyorum mecburen. En çok da hastane kapıları önünde içenlere gıcık oluyorum. Az öteye gitseler ne olur sanki değil mi. Güzel bir yazı olmuş elinize sağlık.

Bana hep öyle denk geliyor. Tam önüme geçiyor. İnanın nefes alamıyorum. Adamı geçmek için bayağı çaba sarfediyorum.

Bazıları da varki içmiyor. Dumanı içine çekmiyor. Sırf içmiş gözükmek için yakıyor sigarayı. Öylelerine daha da gıcık oluyorum. İçmesini bilmiyorsun madem, diğer insanları rahatsız etme.

Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @maonx.

ben en çok hastane koridorundaki yangın çıkış odasında sigara içen doktor ve hemşirelere kızıyorum.
her yere yayılıyor hem de en olmaması gereken kişiler soluyor o dumanı:(

güzel bir yazı olmuş tebrik ederim

Aynen. Hastalara işkence yapılıyor resmen.
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için sevgili @sudefteri.

görüyorum ki hocam actifit de tavan yapmışsınız :)Resmen #actifit postunu normal posta çevirmişsiniz :) Tebrikler

Hayır hocam normal postu #actifit'e çevirdim. Yürüdüğüm boşa gitmesin dedim:)) Teşekkür ederim.

Sigaraya harcanan parayla o kadar yardıma muhtaç insana yardım edilebilir ki...

Elbette hocam. Yardıma muhtaç çocuk kalmaz dünyada. Onlara 3-5 kuruşu vermek zorlarına gider ama sigaraya verdikleri para hiç göze görükmez.

Congrats on providing Proof of Activity via your Actifit report!

You have accordingly been rewarded 56.75 AFIT tokens for your effort in reaching 10274 activity, as well as your user rank and report quality!
You also received an 4.87% upvote via @actifit account.
Actifit rewards and upvotes are based on your:

  • User rank: which depends on your delegated SP, accumulated AFIT tokens, rewarded post count and recent rewarded activity.
  • Post score: which depends on your activity count, post content, post upvotes, quality comments, moderator review and user rank.

To improve your user rank, delegate more, pile up more AFIT tokens, and post more.
To improve your post score, get to the max activity count, work on improving your post content, improve your user rank, engage with the community to get more upvotes and quality comments.

Actifit is now a Steem Witness. If you believe in our project, consider voting for us

rulersig2.jpg
Vote for Actifit as a Witness
Chat with us on discord | Visit our website
Download on playstore | Download on app store
FAQs | Text Tutorial | Video Tutorial

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by maonx from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Congratulations @maonx ! You received a 30.30% upvote from @kryptoniabot & @kryptonia for your task of 240 SUP Today.

Remember to receive votes from @kryptoniabot

Run a task on Kryptonia.*Join free here Kryptonia Account
Use the tags KRYPTONIA or SUPERIORCOIN in your Steemit post.

Delegate to the Kryptonia Upvote by clicking links: 10SP , 50SP , 100SP , 500SP , 1000SP

Due to an increased amount of tasks, we have changed up the voting power to evenly spread out the Upvote amount.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64420.25
ETH 3150.23
USDT 1.00
SBD 3.99