PILOT België vs. Nederland - Moppentappen

in #alldutch6 years ago

BEvsNL.png

In deze post willen wij alle Nederlandstalige Steemians oproepen om een gezonde strijd met elkaar aan te gaan. Met een knipoog natuurlijk; het is geenszins onze intentie om mensen tegen elkaar in het harnas te jagen.

De opdracht luidt : vertel de beste mop die je kent over jouw buurland in de comments hieronder.

  • Nederlanders vertellen een grap over Belgen
  • Belgen vertellen een grap over Nederlanders

alldutch-banner-2.png

Lees je een goede grap in de comments? Beloon die dan met een upvote.

Als deze tweestrijd der landen populair blijkt te zijn, kunnen we misschien een wekelijkse tweestrijd houden met een wisselend thema.
Brengt dit jou op ideeën? Deel die dan met ons via de comments, dan kunnen we hier misschien een nieuw vast item van maken.

Kom maar door met die grappen in 3.....2.....1.....GO

alldutch-banner-2.png

Vind je het leuk om andere Nederlandstalige Steemians te ontmoeten? Kom dan langs bij @alldutch! Je vindt ons op Discord : https://discord.gg/9mzqA7H

alldutchnew.gif

Sort:  

Lambiek uit Belgie is met vakantie in Schotland. Tijdens een wandeling ontmoet hij een schaapherder met een grote kudde schapen. Lambiek vraagt aan de herder: “Als ik raad, uit hoeveel schapen jouw kudde bestaat, mag ik er dan een hebben?” “Ja hoor”, zegt de herder, waarop Lambiek zegt: “98 stuks”.

Het is nog goed ook. Lambiekske bedankt de herder, zoekt een mooi exemplaar uit en loopt weg met het dier over zijn schouder.
De herder rent achter hem aan, en vraagt: “Als ik raad uit welk land jij komt, mag ik dan mijn hond terug…? “

Een Fransman, Een Spanjaard en een Belg zitten in een kroeg en beweren alledrie dat ze Jezus Christus zijn. Het wordt bijna ruzie als de kastelein de bel luidt en roept: "Jullie gaan één voor één bewijzen dat je Jezus bent en de echte krijgt van mij een grote pils!"

De Fransman zegt snel: "Allemaal naar Parijs. Ik zal jullie laten zien dat ik Jezus Christus ben." En zo geschiedde. De hele kroeg erachteraan als een soort van zwaan-kleef-aan.
Bij de Eiffeltoren aangekomen gaat de Fransman naar boven, zegt: "Ik spring naar beneden en zal zachtjes en veilig op mijn voeten terecht komen. Let maar op."
Hij springt over de rand... Hartstikke dood.

"Op naar de Seine!" roept de Spanjaard, "Ik loop over het water naar de overkant. Dan mag toch duidelijk zijn dat ik Jezus Christus ben."

De hele stoet in draf naar de oever van de Seine. Die Spanjaard stapt van de kade zo, plons, het water in en hij verzuipt ter plekke in het ijskoude water.

Gespannen kijkt iedereen naar de Belg. Die knikt: "Ik zeg toch al de hele tijd dat dit allemaal zinloos is? Kom maar mee naar Antwerpen dan zal ik jullie tonen dat ik écht Jezus Christus ben."

Hop, met z'n allen naar Antwerpen, de Belg voorop. Hij leidt de inmiddels enorme groep toeschouwers naar het Schipperskwartier. Via allerlei straatjes en steegjes komen ze uiteindelijk aan bij de deur van een herenclub.

De Belg klopt op het raampje in het midden van deur. Een gordijntje gaat opzij en het gezicht van de uitsmijter roept uit:
"Jezus Christus, ben je daar nou alweer!!!???!!??!!??!"

Een nederlander en een Belg zitten op een boot en die boot zinkt.
De nederlander en de Belg zwemmen tot ze een eiland tegenkomen.
Op dat eiland zit een opperhoofd en die zegt: "In de pan ermee!"
De Belg antwoordt: "Kunnen we iets doen om niet in de pot te gaan?"
Het opperhoofd zegt: "Ja, jullie moeten een opdracht doen."
De Belg: "Geef die opdracht dan maar."
En die nederlander: "Ja, kom hier met die opdrachten."
Het opperhoofd: "Ga in het bos 100 gelijke vruchten zoeken."
De Belg is als eerste weg en komt terug met 100 bosvruchten.
Het opperhoofd tegen de Belg: "Steek nu die vruchten 1 voor 1 in je kont zonder te lachen."
De Belg krijgt met moeite de 99 bosvruchten in z'n kont, maar bij de 100ste bosvrucht schiet hij toch in de lach.
Het opperhoofd: "Hoofd eraf en in de pan ermee!"
Dan vraagt iemand van het volk aan de Belg: "Waarom heb je nu gelachen bij de 100ste bosvrucht?"
De Belg antwoordt: "ik zag die nederlander aankomen met 100 kokosnoten..."

Hoe kende 20 Nederlanders in een auto gepropt krijgen???

->

Een stuiver op de achterbank gooien

(zo effe tegengas in het belgengeweld)

Een belg loopt de kroeg in en bestelt bij de bar 3 bier, 2 wijn en een cola.
"Natuurlijk meneer, wilt u er een dienblad erbij?"
"Nee, ik heb mijn handen al vol genoeg."

Er is helaas maar 1 grap over de Nederlanders, de rest is waar 😂😂😂

Ik blijf maar zoeken naar de Panini voetbalstickers van Nederland, maar krijg ze maar niet te pakken!

Op een zomerse dag ziet een belg uit het raam zijn Nederlandse buurman zijn verf afsteken van het huis, dus hij opent het raam en roept, waa iest buurman go de gai verhuizen?

Komt een belg bij de bakker en zegt:
Bakker mag ik 1 brood?
Zegt die bakker:
Wit of Bruin?
Zegt die Belg:
Ja.
Zegt die bakker:
Ja? Wat Ja?
Zegt die Belg:
Ja bakker.

Leuk idee maar ik zou er zo geen weten lol.. ga wel meelezen :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63960.62
ETH 3142.95
USDT 1.00
SBD 3.95