Raspian fantasieën

in #alldutch6 years ago

Vrienden, het moet een week of wat geleden zijn dat ik in de boodschapjesbetaal-rij van de Appie stond toen ik ineens wat in mijn rug voelde porren. Een tikje geïrriteerd draaide ik mij om en zag een dame, denk eind twintig/begin de dertig, ze had een lange leren jas (ala blade), een wayyyy to oversized witte T-shirt, een spijkerbroek met daar onder blauwe addidasjes aan.

Ik keek haar aan en vroeg 'heb jij een antenne in je binnenzak zitten of ben je gewoon heel erg blij om mij te zien?'. Ze greep naar haar binnenzak en haalde daar een Raspberry Pie 3 model B+ (je weet wel die een paar maanden geleden is uitgekomen) met daaraan een USB antenne. Natuurlijk raakten we in de rij aan de praat.

image

Het grappige is dat als je iemand eenmaal hebt ontmoet je elkaar veel vaker spontaan tegenkomt. Na de zoveelste ontmoeting besloten we een kop koffie te gaan doen. Daarop volgde dus een hele middag discussies en het was net een puzzelstukje dat op zijn plekje viel.

Zij was van mening dat Raspian echt master is voor de berry, ik ben toch echt van mening dat je zonder Kali weinig aan een pie hebt (ok heel misschien kan parrot ook). Of wacht dacht je van een Raspberry vs Arduino showdown? Voor de prijs van een Raspberry kan ik wel 10 arduinos kopen. Is de rekenpower dan echt minder ?

Anyway we besloten bij mij thuis kali op een sd-kaart te rufussen, terwijl we terug liepen sloeg ze haar arm om mijn schouder en zoende me op mijn wang.....

BAAAAAMMMM!!!! Ineens schrok ik wakker van een langsrijdende vrachtwagen, waarschijnlijk aan het bevoorraden van een van de vele kroegen om mijn huisje heen. Had ik dus alles gedroomd, maar een ding weet ik zeker....

image

Ik moet zo'n Raspian Pie 3 B+ hebben !!!!

Carpe die 'sudo apt-get install aircrack-ng' Diem!

Sort:  

Ja gaaf.

iemand tegenkomen met exact dezelfde belangstelling voor dit soort dingen. Die er trouwens ook nog eens net zoveel of misschien stiekum net ietsje ( maar niet teveel ) meer van weet.

Goed verhaal!

Je moet vaker naar AH, kan niet missen of je komt haar een keer tegen.

Goed verhaal overigens.

Ik zie steeds meer verhalen over die Raspian Pi 3. Wat kun je er nou mee? Alles wat ik lees, doet mij erg denken aan de computers met dos waar we via commandprompt opdrachten moesten intikken. Terug naar af dus.

Wat ga jij er mee doen?

Nee nee het is een volwaardige cpu met ram en een sd-kaart als harddisk. Ik run er zelf kali op, maar Raspian is een OS geschreven voor de pie.

En ja je kunt een prompt gebruiken (heeft wel mijn voorkeur) maar met Debian (waaronder ook Raspian) kun je ook kde of gnome runnen.

Je kunt er van alles mee, als eigen desktop zou ik hem niet gebruiken, maar wat dacht je bijvoorbeeld van je eigen Mediabox of retrogaming (met behulp van retropie).

Wat ook erg handig is, zijn de IO pinnetjes die je kunt aansturen en waarmee je gegevens kan inlezen. Hiermee kan je dus je eigen (home) automation maken. De mogelijkheden zijn legio en alleen gelimiteerd door je eigen fantasie :)

En dat voor zo'n 40 euro !

Ik zag dat het ook werd gebruikt in lessituaties, om kinderen (jongeren) op een praktische manier kennis te laten maken met de diverse facetten van informatica.

Verder doet het mij toch echt vooral denken aan een los moederbord.
Ik heb denk ik meer met software dan met hardware.

Nee nee het is een volwaardige cpu met ram en een sd-kaart als harddisk. Ik run er zelf kali op, maar Raspian is een OS geschreven voor de pie.

En ja je kunt een prompt gebruiken (heeft wel mijn voorkeur) maar met Debian (waaronder ook Raspian) kun je ook kde of gnome runnen.

Je kunt er van alles mee, als eigen desktop zou ik hem niet gebruiken, maar wat dacht je bijvoorbeeld van je eigen Mediabox of retrogaming (met behulp van retropie).

Wat ook erg handig is, zijn de IO pinnetjes die je kunt aansturen en waarmee je gegevens kan inlezen. Hiermee kan je dus je eigen (home) automation maken. De mogelijkheden zijn legio en alleen gelimiteerd door je eigen fantasie :)

En dat voor zo'n 40 euro !

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64303.16
ETH 3137.29
USDT 1.00
SBD 3.97