Gratis boeken lezen op vakantie met Kobo Plus

in #alldutch6 years ago


[:nl]Ik ben een lezer. Ik geef het toe. Mij hoefde je nooit te dwingen om een boek te lezen voor school ofzo, eerder andersom. Eenmaal ik er met mijn neus in zit, krijg je die neus er nog moeilijk uit. Toen we rond reisden met onze camper heb ik dan ook menig boek verslonden. Gelukkig heb ik een Kindle e-reader en hoef ik die boeken niet allemaal mee te slepen. Of toch...? Little Miss Lazy Bird is ook zo'n lezer, zij heeft een Kobo e-reader, voor Nederlandstalige boeken. Maar helaas, tijdens onze winterstop was ze die thuis vergeten... Enter Kobo Plus, de app voor gratis boeken waarvoor je geen e-reader nodig hebt!(html comment removed: more)

Kobo Plus: wat is het?


Kobo Plus is een ebook abonnement dat je kan aankopen bij Bol.com of bij Kobo zelf. Je installeert een App op je iPad en vervolgens kan je kiezen uit 200.000 e-boeken. Het zijn voornamelijk Nederlandstalige boeken in alle mogelijke genres, zelfs kinderboeken staan erop en ook een kleiner aanbod Engelstalige boeken. Je hebt enkel internet nodig om de boeken te kiezen. Je kan ze vervolgens downloaden en ook offline lezen.

Kobo Plus: wat kost het?


Geweldig nieuws! De eerste 30 dagen zijn gratis, dus waarom probeer je het niet uit als je op vakantie gaat? Je kan het abonnement met één muisklik weer opzeggen als je weer thuis bent.

Voor ons was deze app de redding, want Little Miss Lazy Bird moest hem gewoon downloaden en ze kon beginnen lezen op de iPad (op een andere tablet kan ook met Android). En eerlijk gezegd...ik heb hem dan ook maar geïnstalleerd en lekker mee gelezen, je kan namelijk prima op twee toestellen tegelijk lezen met hetzelfde abonnement. Je kan zelfs op je iPhone lezen als je ergens zit te wachten!

Nadien betaal je per maand 9,99 euro, tenzij je het abonnement gewoon opzegt natuurlijk. Dat is wat ik na onze trip heb gedaan, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik hem toch weer ga activeren zolang de zomer duurt...

Hoe word je lid van Kobo Plus?


Ben je al klant bij bol.com? Dan kan je daar via deze link je Kobo Plus abonnement activeren. Zorg dan wel dat je de juiste App downloadt, namelijk deze.

IMG_1839.jpg

Zoniet, kan je rechtstreeks op de site van Kobo zelf een account aanmaken, dat doe je via deze link. Het komt op hetzelfde neer, wat jij makkelijk vindt, al vind ik de Bol app gebruiksvriendelijker.

Welke boeken las ik?


Ik was op vakantie, dus verwacht geen hogere literatuur ;) Ik had eerst niet door dat er ook Engelse boeken op stonden, dus ik heb enkel Nederlandstalige (vertaalde) gelezen. Aangezien ik liever geen vertalingen lees, ga ik me volgende keer ook eens in de Kindle versie van dit abonnement verdiepen. Wordt vervolgd.

Maar dus! Ik begon met het lezen van de gehypete B.A. Paris en moet eerlijk zeggen dat ik haar lang niet slecht vond. Ik hou van thrillers die in de IK-vorm worden geschreven en waarin de schrijver je door de verhaallijn niet continu op het verkeerde been zet. Je mag als lezer best doorhebben wat er aan de hand is, dat maakt het soms nog spannender zelfs.

Gebroken - B.A. Paris


Het thema vond ik boeiend: vroegtijdige dementie. Heel angstaanjagend als je dit meemaakt denk ik. Cass rijdt op een donkere stormachtige nacht langs een verlaten weg en ziet een wagen langs de kant staan met een vrouw erin. Ze voelt perfect aan dat er iets mis is, maar durft niet uit te stappen om te helpen. De dag nadien blijkt de vrouw vermoord te zijn. Cass voelt zich schuldig, maar durft niemand te vertellen dat ze de vrouw nog levend zag. En dan begint ze dingen te vergeten, in het begin kleine dingetjes, maar uiteindelijk steeds groter. Ze kan niet meer verbergen dat ze, net als haar moeder, vroegtijdig dement wordt. Ze krijgt vervelende telefoontjes, het blijft stil aan de andere kant van de lijn. Is het de moordenaar? De grote vraag is natuurlijk wat ze verder nog vergeten is, misschien weet ze wel wie de moordenaar is en weet hij dat zij het weet...

Achter Gesloten Deuren - B.A. Paris


Van dezelfde auteur, haar debuut denk ik trouwens. Grace, een jonge pas getrouwde vrouw laat zich door haar man Jack opsluiten in haar eigen huis. In het begin heb je geen idee waarom. Tot het je door flashbacks naar het verleden duidelijk wordt hoe het mogelijk is dat een intelligente vrouw met een carrière zich laat folteren en niet terug vecht. Ze weet dat ze gaat sterven, maar het gaat niet alleen om haar. Ik vond dit echt wel een sterk verhaal.

Huidpijn - Saskia Noort


Deze wou ik per se lezen omdat ik benieuwd was naar de schrijfstijl van Saskia Noort. Aangezien ze zo bejubeld wordt in het thriller wereldje. Anne is een BN'er (Bekende Nederlander) wiens vriend er vandoor gaat met haar stagiaire. Wat volgt is de publieke neergang van een TV icoon. Hoewel het verhaal inderdaad heel rauw gebracht wordt en thema's als automutilatie aan bod komen, kroop het verhaal toch niet zo onder mijn huid (pun intended) als ik verwacht had. Misschien vond ik het wel wat ongeloofwaardig.

Ik weet een geheim - Tess Gerritsen


Met dit boek had ik in het begin écht moeite, ik had het bijna weggelegd. Of weg geklikt, in dit geval. Ik had nog nooit iets van Tess Gerritsen gelezen en had me ook weer laten leiden door de jubelende kritieken. Trouwens, ik kijk zelden televisie en had dus ook nog nooit van Rizzoli en Isles gehoord, de hoofdspeelsters in deze boekenreeks. Maar soit. Ik heb het een kans gegeven en uiteindelijk las ik hem wel uit. Achteraf bekeken denk ik dat het misschien aan de vertaling lag, want het verhaal op zich was best onderhoudend. Maar misschien moet je hem zelf eens lezen en me zeggen wat je ervan vindt?

Het Meisje op de Weg - Michael Berg


Kijk, deze vond ik dan wel weer goed. Hoewel ik bepaalde twists vrij snel doorhad, stoorde dat niet. Het boek speelt zich grotendeels af in Frankrijk, wat ik zelf heel leuk vind. Anne, een gerenommeerde psychologe leeft samen met haar veel jongere vriend Guido op het platteland. Op een avond ligt er een bewusteloos meisje voor hun huis. Het meisje blijkt onderkoeld te zijn, ze probeerde liftend het huis van haar tante te bereiken om geld uit te sparen. Guido en Anne bieden het meisje onderdak voor de nacht en besluiten haar de volgende dag op de trein te helpen, om haar weg verder te zetten. De volgende ochtend wordt Anne echter wakker in een overhoop gehaald huis en zijn Guido en het meisje verdwenen.

Zondagochtend breekt aan - Nicci French


Het 7e en voorlaatste deel uit de Frieda Klein-reeks. Voor de Nicci French kenners onder ons: jawel hoor, prima boek! Je kan het zo lezen of eerst de andere delen (die vind je ook gratis op Kobo Plus). Ga er verder niet teveel over vertellen, jij weet er waarschijnlijk meer over dan ik :)

Ik zie je op het strand - Jill Mansell


En om af te sluiten nog een échte chick-lit, yes! Jill Mansell heeft ook draken van boeken geschreven, believe me, maar deze hoort daar niet bij. Ok, toegegeven, af en toe krulden mijn tenen wel eens bij de acties van hoofdpersonage Clemency, maar kom. Als die tenen in het strandzand wroeten dan kan dat niet zo veel kwaad. Vind ik.

Het verhaal? In een notendopje: Clemency leert Sam kennen op het vliegtuig, wordt straalverliefd en ontdekt dan dat hij getrouwd is. Exit Sam.

Fast Forward naar een paar jaar later: Clemency's stiefzus komt op bezoek om haar verloofde voor te stellen en dat is niemand minder dan... Jaaaaa! Sam! Et voila, we zijn vertrokken voor een romantisch verhaaltje met wat grappige momentjes erin. Perfect beach book.

Heb jij een of meerdere van deze titels gelezen? En? Hoe vond je ze?

PS: als je met het vliegtuig gaat, lees dan ook mijn artikel over Netflix kijken op het vliegtuig.

PPS: Ik verdien hélemaal niks als je op een van de links in dit artikel klikt, het is gewoon mijn eigen ervaring die ik met je deel ;)

X Lazy Bird

Heb je mijn nieuwe Chat Bot al ontdekt? Maak een virtueel praatje met me door op 'Talk to Barbara' te klikken rechtsonder!

 

 

BewarenBewarenBewarenBewaren

BewarenBewaren[:en]Sorry, no English version for this one!!

Ik ben een lezer. Ik geef het toe. Mij hoefde je nooit te dwingen om een boek te lezen voor school ofzo, eerder andersom. Eenmaal ik er met mijn neus in zit, krijg je die neus er nog moeilijk uit. Toen we rond reisden met onze camper heb ik dan ook menig boek verslonden. Gelukkig heb ik een Kindle e-reader en hoef ik die boeken niet allemaal mee te slepen. Of toch...? Little Miss Lazy Bird is ook zo'n lezer, zij heeft een Kobo e-reader, voor Nederlandstalige boeken. Maar helaas, tijdens onze winterstop was ze die thuis vergeten... Enter Kobo Plus, de app voor gratis boeken waarvoor je geen e-reader nodig hebt!(html comment removed: more)

Kobo Plus: wat is het?


Kobo Plus is een ebook abonnement dat je kan aankopen bij Bol.com of bij Kobo zelf. Je installeert een App op je iPad en vervolgens kan je kiezen uit 200.000 e-boeken. Het zijn voornamelijk Nederlandstalige boeken in alle mogelijke genres, zelfs kinderboeken staan erop en ook een kleiner aanbod Engelstalige boeken. Je hebt enkel internet nodig om de boeken te kiezen. Je kan ze vervolgens downloaden en ook offline lezen.

Kobo Plus: wat kost het?


Geweldig nieuws! De eerste 30 dagen zijn gratis, dus waarom probeer je het niet uit als je op vakantie gaat? Je kan het abonnement met één muisklik weer opzeggen als je weer thuis bent.

Voor ons was deze app de redding, want Little Miss Lazy Bird moest hem gewoon downloaden en ze kon beginnen lezen op de iPad (op een andere tablet kan ook met Android). En eerlijk gezegd...ik heb hem dan ook maar geïnstalleerd en lekker mee gelezen, je kan namelijk prima op twee toestellen tegelijk lezen met hetzelfde abonnement. Je kan zelfs op je iPhone lezen als je ergens zit te wachten!

Nadien betaal je per maand 9,99 euro, tenzij je het abonnement gewoon opzegt natuurlijk. Dat is wat ik na onze trip heb gedaan, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik hem toch weer ga activeren zolang de zomer duurt...

Hoe word je lid van Kobo Plus?


Ben je al klant bij bol.com? Dan kan je daar via deze link je Kobo Plus abonnement activeren. Zorg dan wel dat je de juiste App downloadt, namelijk deze.

IMG_1839.jpg

Zoniet, kan je rechtstreeks op de site van Kobo zelf een account aanmaken, dat doe je via deze link. Het komt op hetzelfde neer, wat jij makkelijk vindt, al vind ik de Bol app gebruiksvriendelijker.

Welke boeken las ik?


Ik was op vakantie, dus verwacht geen hogere literatuur ;) Ik had eerst niet door dat er ook Engelse boeken op stonden, dus ik heb enkel Nederlandstalige (vertaalde) gelezen. Aangezien ik liever geen vertalingen lees, ga ik me volgende keer ook eens in de Kindle versie van dit abonnement verdiepen. Wordt vervolgd.

Maar dus! Ik begon met het lezen van de gehypete B.A. Paris en moet eerlijk zeggen dat ik haar lang niet slecht vond. Ik hou van thrillers die in de IK-vorm worden geschreven en waarin de schrijver je door de verhaallijn niet continu op het verkeerde been zet. Je mag als lezer best doorhebben wat er aan de hand is, dat maakt het soms nog spannender zelfs.

Gebroken - B.A. Paris


Het thema vond ik boeiend: vroegtijdige dementie. Heel angstaanjagend als je dit meemaakt denk ik. Cass rijdt op een donkere stormachtige nacht langs een verlaten weg en ziet een wagen langs de kant staan met een vrouw erin. Ze voelt perfect aan dat er iets mis is, maar durft niet uit te stappen om te helpen. De dag nadien blijkt de vrouw vermoord te zijn. Cass voelt zich schuldig, maar durft niemand te vertellen dat ze de vrouw nog levend zag. En dan begint ze dingen te vergeten, in het begin kleine dingetjes, maar uiteindelijk steeds groter. Ze kan niet meer verbergen dat ze, net als haar moeder, vroegtijdig dement wordt. Ze krijgt vervelende telefoontjes, het blijft stil aan de andere kant van de lijn. Is het de moordenaar? De grote vraag is natuurlijk wat ze verder nog vergeten is, misschien weet ze wel wie de moordenaar is en weet hij dat zij het weet...

Achter Gesloten Deuren - B.A. Paris


Van dezelfde auteur, haar debuut denk ik trouwens. Grace, een jonge pas getrouwde vrouw laat zich door haar man Jack opsluiten in haar eigen huis. In het begin heb je geen idee waarom. Tot het je door flashbacks naar het verleden duidelijk wordt hoe het mogelijk is dat een intelligente vrouw met een carrière zich laat folteren en niet terug vecht. Ze weet dat ze gaat sterven, maar het gaat niet alleen om haar. Ik vond dit echt wel een sterk verhaal.

Huidpijn - Saskia Noort


Deze wou ik per se lezen omdat ik benieuwd was naar de schrijfstijl van Saskia Noort. Aangezien ze zo bejubeld wordt in het thriller wereldje. Anne is een BN'er (Bekende Nederlander) wiens vriend er vandoor gaat met haar stagiaire. Wat volgt is de publieke neergang van een TV icoon. Hoewel het verhaal inderdaad heel rauw gebracht wordt en thema's als automutilatie aan bod komen, kroop het verhaal toch niet zo onder mijn huid (pun intended) als ik verwacht had. Misschien vond ik het wel wat ongeloofwaardig.

Ik weet een geheim - Tess Gerritsen


Met dit boek had ik in het begin écht moeite, ik had het bijna weggelegd. Of weg geklikt, in dit geval. Ik had nog nooit iets van Tess Gerritsen gelezen en had me ook weer laten leiden door de jubelende kritieken. Trouwens, ik kijk zelden televisie en had dus ook nog nooit van Rizzoli en Isles gehoord, de hoofdspeelsters in deze boekenreeks. Maar soit. Ik heb het een kans gegeven en uiteindelijk las ik hem wel uit. Achteraf bekeken denk ik dat het misschien aan de vertaling lag, want het verhaal op zich was best onderhoudend. Maar misschien moet je hem zelf eens lezen en me zeggen wat je ervan vindt?

Het Meisje op de Weg - Michael Berg


Kijk, deze vond ik dan wel weer goed. Hoewel ik bepaalde twists vrij snel doorhad, stoorde dat niet. Het boek speelt zich grotendeels af in Frankrijk, wat ik zelf heel leuk vind. Anne, een gerenommeerde psychologe leeft samen met haar veel jongere vriend Guido op het platteland. Op een avond ligt er een bewusteloos meisje voor hun huis. Het meisje blijkt onderkoeld te zijn, ze probeerde liftend het huis van haar tante te bereiken om geld uit te sparen. Guido en Anne bieden het meisje onderdak voor de nacht en besluiten haar de volgende dag op de trein te helpen, om haar weg verder te zetten. De volgende ochtend wordt Anne echter wakker in een overhoop gehaald huis en zijn Guido en het meisje verdwenen.

Zondagochtend breekt aan - Nicci French


Het 7e en voorlaatste deel uit de Frieda Klein-reeks. Voor de Nicci French kenners onder ons: jawel hoor, prima boek! Je kan het zo lezen of eerst de andere delen (die vind je ook gratis op Kobo Plus). Ga er verder niet teveel over vertellen, jij weet er waarschijnlijk meer over dan ik :)

Ik zie je op het strand - Jill Mansell


En om af te sluiten nog een échte chick-lit, yes! Jill Mansell heeft ook draken van boeken geschreven, believe me, maar deze hoort daar niet bij. Ok, toegegeven, af en toe krulden mijn tenen wel eens bij de acties van hoofdpersonage Clemency, maar kom. Als die tenen in het strandzand wroeten dan kan dat niet zo veel kwaad. Vind ik.

Het verhaal? In een notendopje: Clemency leert Sam kennen op het vliegtuig, wordt straalverliefd en ontdekt dan dat hij getrouwd is. Exit Sam.

Fast Forward naar een paar jaar later: Clemency's stiefzus komt op bezoek om haar verloofde voor te stellen en dat is niemand minder dan... Jaaaaa! Sam! Et voila, we zijn vertrokken voor een romantisch verhaaltje met wat grappige momentjes erin. Perfect beach book.

Heb jij een of meerdere van deze titels gelezen? En? Hoe vond je ze?

PS: als je met het vliegtuig gaat, lees dan ook mijn artikel over Netflix kijken op het vliegtuig.

PPS: Ik verdien hélemaal niks als je op een van de links in dit artikel klikt, het is gewoon mijn eigen ervaring die ik met je deel ;)

X Lazy Bird

Heb je mijn nieuwe Chat Bot al ontdekt? Maak een virtueel praatje met me door op 'Talk to Barbara' te klikken rechtsonder!

 

 

BewarenBewarenBewarenBewaren[:]


Posted from my blog with SteemPress : https://lazybird.be/gratis-boeken-lezen-op-vakantie-met-kobo-plus/

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 62486.49
ETH 3015.74
USDT 1.00
SBD 3.93