ka moʻolelo mua o ke ola o ka moku lanakila

in #american6 years ago (edited)

** Halo Steemian **

ʻO kahi mea iki aku ma mua o kaʻu hana i kēia lā, makemake wau e kaʻana like i ka huakaʻi o ka moʻolelo o ka moku'āina US

ʻO ka moʻolelo i hoʻokumu muaʻia eʻAmelikaʻo Apache
He poʻeʻAmelika maoli lākou, kapaʻiaʻo Indians a me nā Indians maʻaneʻi.

image


ʻO nā mea mua i noho ai i kēia manawaʻoʻAmelika Hui Pūʻia e hele mai ana mai nāʻohana India,ʻike iāʻAmelika a noho i ka haʻi'ōlelo.
No ka poʻe Indians,ʻaʻole i hoʻonani nani nā hulu, akā, he mea nui ko lākouʻanoʻuhane, manaʻo hilinaʻi, mahalo, ikaika, akamai, mana, hoʻokuʻu a me nā mea'ē aʻe. Manaʻo lākou he pilina kūikawā ko nāʻaeto me ka lani no ka mea, lele lākou. ʻO kaʻaeto he mō'ī o nā manu a pau, no ka mea, lele lele loa ia a he hiki keʻike i ka maikaʻi ma mua o nā manu'ē aʻe. Ke lawe nā India i ko lākou lole, he hōʻailona ia o ka haʻalele. ʻO ka lāhui kaulana loaʻo War Bonnet, i hanaʻia e nā poʻe Indians me kahi hoʻolālā kāpili kālā.

image

ʻAʻole hiki i nā poʻe India a pau ke hoʻokau i ka hopohopo ma luna o ko lākou mau poʻo. ʻO kēia lauoho ka makana no ka poʻe i hana i ka koa heroism ma ke kahua kaua. ʻO kekahi laʻana, he kanaka India i loaʻa nā hulu o ka Golden Eagles i hoʻomana nuiʻia no kona komoʻana i ke kaua. No ka hāʻawiʻana i kēia hulu e like me ke kaupale aliʻi e kauʻia ai, e hāʻawi ana i kaʻulaʻula i ka maka e hōʻailona ai no ke aloha no kāna hana koa.

ʻO Geronimo ka alakaʻi o ka'Āpana'Āina o Apache (APACHE) e hakakā ana i ka nohoʻana ma ka'āina Apache e nā poʻe noho'āina Europa.
ʻO ka alakaʻi hope loa o kaʻohanaʻo India i alakaʻi i ke kū'ēʻana i ka "keʻokeʻo"ʻo iaʻo Jeronimos (1829-1909) o kaʻohana Apache Chiricahua. Ke alakaʻi neiʻo ia i kahi hoʻoukaʻana ma ka hema hema o Mexico. I ka hopena ua hopuʻia a hopuʻiaʻo ia ma Florida. A laila hoʻokuʻuʻiaʻo ia a lilo i kanaka kaulana kaulana.

Uaʻikeʻia ke kauaʻo Apache ma ka'ākau oʻAmelika Hui PūʻIa ma waena o nā pūʻali koa US ma ka makahikiʻumikumamāiwa. Ua hoʻomauʻia kēia kaua i ka makahiki 1851 me ka hōʻeaʻana o nā poʻe noho Amerika a hiki i ka makahiki 1886, i ka makahiki i hāʻawiʻia ai Geronimo. Eia naʻe, hoʻomauʻia nā kū'ē a Apache i nā poʻe noho Amerika ma ka makahiki 1900. ʻO kekahi poʻe mea kākau moʻolelo i kapaʻiaʻo Apache me Nāvajo no nāʻano'ōlelo a me nāʻano likeʻole.

image

ʻO kaʻoiaʻiʻo,ʻaʻoleʻo Geronimo ke kumu no ka hōʻeaʻana o nā poʻe noho Pelekane. He hoʻokahi wale nō mea i hoʻoholo aiʻo ia e lilo i mea hakakā a hoʻopau i nā malihini. I kēlā manawa, i ka makahiki 1858, i pepehi ai kekahi koa Mexican i konaʻohana, a me kāna wahine, ka makuahine, aʻekolu mau keiki. Ua huhūʻo Geronimo a ua hoʻoholoʻo ia e hoʻopaʻi. Ua hoʻomaka ke kaua a Geronimo me ka hoʻopaʻi no ka makeʻana o kona poʻe kokoke. I kahi 28 mau makahiki i lanakila aiʻo ia. ʻAʻole waleʻo Mexico, akā,ʻoʻAmelika. ʻO Geronimo ka mea maʻalahi a maʻalahi. I ka manawa i heluʻia aiʻo ia a me kona pūʻali koa i kahi 38, ua pale akuʻo ia i ka hoʻokuʻu i 8,000 koa, a me Mexico meʻAmelika. Akā, ua haʻaleleʻo Geronimo i ka hopena o kāna kaua. Eia naʻe, he mea hoʻonāukiuki ia. Ma mua o kona makeʻana,'ōleloʻo ia, "ʻAʻole au e haʻalele, e hoʻomau i ke kaua,ʻo wau nō ka mea hope loa."
Ua nui loaʻo Thankyou.

Sort:  

Congratulations @aijir! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got your First payout

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69624.90
ETH 3615.21
USDT 1.00
SBD 3.73