Compassion Mood What do you know? (Merhamet Duygudur Ne Bilirsiniz?)

in #animal6 years ago


How are you today ?
Is your key in place? How healthy is your health. I have thousands of questions in my mind to ask. But which one do you want to ask? You do not ask me I'm not good at all. Why do not you ask me, you can not stand, you answer. Why do you never know why I'm vital or embarrassed? If you want to ask me these questions, I will give you an answer without asking ...

Herkese Merhaba.

Nasılsınız bugün ? Keyfiniz yerinde mi ? Sağlığınız sıhhatiniz nasıl. Aklımda sizlere sormak istediğim binlerce soru var. Fakat hangi birisini sorayım ki sizlere? Sizler sakın beni sormayın. Hiç iyi değilim hiç iyi değil. Neden diye sormayın, cevabım sen,siz olur dayanamazsınız. Neden mi bu kadar sizlere bu kadar sitemli ya da sizlere dargınım hiç bilir misin ? Eğer bu soruları sormak istiyorsan bana, ben sen ya da sizler sormadan cevabını teker teker vereyim...


Ben Bugün Nasıl Mıyım ?

İyi değilim, hem de hiç iyi değilim. Sizlere çok kırgınım,sizlere çok sitem ediyorum. Oysa ki ben sizlere muhtacım, ben sizlerin şefkatinize muhtacım. Buralar çok soğuk, geceleri hiç sorma çok soğuk. Sizler geceleri ya da kış aylarında gündüzleri sıcak odalarınızda, sıcak dükkanlarınızda oturursunuz. Sıcacık çayınızı ve kahvenizi yudumlarsınız. Fakat ben, beni soracak olursan eğer, ben soğuk derdini unuttum, unuttum çünkü karnım çok aç. Hani o çöpçüler var ya sizlerin hayallerini süpüren. İşte o çöpçüler sizlerin hayallerinizi süpürdüğü gibi bizlerin yiyeceklerini de süpürüyor. Her insanın gözlerinin içine bakıyorum, bir şefkat, bir merhamet bekliyorum. Oysa ki sizlerden istediğim sıcacık bir yer değil. Bir lokma ekmek istiyorum, dahası sizlerden şefkat ve merhamet bekliyorum, bekliyoruz. Ne demek mi istiyorum ? Sana ne anlatmak mı istiyorum. Demem şudur ki ben hani şefkat göstermediğiniz, hani şu sürekli tekmelediğiniz hayvan sınıfının sadece bir tanesiyim. Kuşuyum, kedisiyim ve nicesiyim...



Ne zaman bana merhamet edeceksin ?

Yaz aylarında ben susuz,aç,sıcaktan bunalmış dururken, kışları soğukta, kemiklerime kadar buz tutturan soğuktaki sana olan yardım çığlıklarımı ne zaman duyacaksın ? Korkma bahçende çok büyük, dönümlük bir yer kaplamam. Bana bahçende küçücük bir yerin yok mu ? Neden bana merhamet etmezsin. Hani oruç aylarında fakir insanların derdini anlamak için, geceleri tıkabasa yiyip , akşama kadar aç oruç tutarsın ya. Hani ne kadar aç kalacağını biliyorsun ya. Ama ben bilmiyorum, belki günlerce belki haftalarca hatta ve hatta belki de açlıktan öleceğim. Bilemiyorum, Allah'ın sizlere o kadar çok verdiği nimetlerde hiç mi benim hakkım yok ? Hadi onlarda hakkım yok hiç mi vicdanında ya da gözünde değerim yok ? Senin gözünün önünde çocuğun kaç saat aç kalabilir ki, ya da açlıktan ölebilir ki? Senin merhametsizliği ve bana karşı olan şefkatsizliğin sonucunda benim gözümün önünde yavrularım aç duruyor,susuz duruyor,üşüyor.... Dedim ya ben hayvan sınıfından bir kuşum, bir kediyim ve daha nicesiyim. Ne olduğumun bir önemi var mı ki ? Hepimiz can taşıyoruz, hepimiz sizler gibi yemeye ve içmeye muhtacız. Bil istiyorum bil...


Beni gözlerinin önünde Erzincan Ordu evinde yerden yere atıp tekmeledi. Beni gözlerinin önünde arabaların arkasına bağlayıp sürüklediler. Beni zehirlediler. Beni türlü türlü şekilde katlettiler... Senin tepkin bu mu oldu ? Hiçmi benim canımın kıymeti yoktu ?


Ben hani şu sizin elinizdeki telefonlar, iletişim aletleri olmadan önceki zamanlarda, sizlere haber getiren, sizlere mutlu haberler getiren, sana sevdiğinin mektubunu getiren bir kuşum. Ben sana her türlü haberleri getirdim. Bana mükafat olarak Kırıkkale de zabıtalar tarafından zehirli yemlerle mi mükafatlandırdın ? Halbuki senden para ya da külçe külçe altın bile istemedim. Senden tek istediğim bir lokma ekmek bir yudum su idi. Sen bana ödül olarak mükafat olarak zehirli yemi mi gördün ?


Ben seni oradan oraya götüren, senin tüm eziyetini çeken, sana yol arkadaşı olan bir atım. Ben tarih boyunca savaşlara seninle katıldım. Dostun yanında yokken, en yakının sana ihanet ederken yanında her zaman yine ben vardım. Hatta savaşta seninle yaralanıp seninle öldüm. Kimi zaman sana sevdiğini gelinliklerle getirdim. Hak ettiğim şey bu muydu peki ? Ben sana dost olurken sen neden hep bana düşman oldun ? Ben seninle ölüme gelirken sen neden benim üzerimden para kazandın ki ? Sırtıma vurduğun paytonlar çok yoruyordu beni, hiç mi görmüyorsun yorgunluğumu ? Ben sadece seni taşımak istiyorum, Neden para kazanmak için üzerime başkalarını bindiriyorsun ki... Beni ve 9 arkadaşımı Antalya da katledirken neredeydin, hiç mi duymadın sessiz çığlımı ? Hiç mi görmüyorsun sana karşı olan sessiz çığlımı, yardım isteyişimi ? Çok mu ağır geliyor bana bakman...
http://i.hurimg.com/i/hurriyet/75/770x0/5787576167b0a90bac03e336


Bu seferde ben minnoşunum, pamuğunum. Hani her zaman seninle ya da çocuğunla oynayan var ya işte o benim. Ben senin kedinim. Hani hep beni yükseklere atıp deney yaparsınız ya 4 ayağımın üzerine düşecek miyim diye... Benimle oynayacak yumağın mı bitti ? Beni sevecek ellerine ne oldu ? Hani her zaman sırtımı okşardın ya, hani bana pisi pisi derdin ya. Ne oldu da aramıza bir kin girdi ? Ben ne yaptım ki sana ? Sırtımı okşadın da sana mı kızdım, pisi pisi dedin de sana gelmedim mi ? Önüme yumak attında oynamadım mı ? Ne oldu benim suçum nedir söylesene. Ben sizlerin tüm eğlencelerine oyuncak oldum peki benim hakkım Erzincan ordu evinde ya da başka yerlerde zulüm görmek mi zehirlenmek mi ? Yoksa kasıtlı olarak bana arabanla çarpmak mıydı ?


Ben daha nicesiyim. Ben her türünde sana dost oldum. Sana her türünde yaklaştım. Ben sana her türünde senin eğlencen oldum. Peki sen bana ne yaptın ? Zehirledin, tekmeledin, vurdun,kemiklerimi kırdın, arabanın tekeri ile ezdin, arabanın arkasına bağlayıp süründürdün..

Şu sözü söylen siz değil misiniz ?

Sen yerde olanlara merhamet et ki; gökte olanlar da sana merhamet etsin! Senden aşağı olana acı ki; senden üstün olan da sana acısın...

Her zaman sen benden üstün oldun. Her zaman ben sana muhtaç oldum. Her zaman ben senden merhamet ve şefkat bekledim. Yapma bana bunları yapma! Benimde yavrularım var. Benimde bir canım var. Senin kolunu hafif bir yere vurduğunda saatlerce acısını çekersin. Lütfen yalvarıyorum bana şefkat et, yalvarıyorum bana merhamet et. Ben senin yaşadığın ufak bir şeyin en büyüğünü yaşıyorum her gün. Senden akan kan kırmızı iken benden akan kan da kırmızı. Akıtma benim kanımı, keyfin için yakma benim canımı. Benim tek derdim senden şefkat beklemek. Senden merhamet beklemek....


Yazar : Bir kedi, bir kuş ve daha nicesi.
Alıcı : İnsan vicdanı
Tarih: dün,bu gün,yarın
İmza: Kanım

“İnsanların kanatları yok, insanların kanatları yüreklerinde.” Nâzım Hikmet



SOURCE : 1

IMAGE SOURCE : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Sort:  

Tebrikler! Yazınız Steemit Türk Topluluğu tarafından günün yazısı olarak seçildi. Detaylara buradan ulaşabilirsiniz.

Emeğiniz için teşekkürler! Empati sadece insanlar arasında olmaz, bunu öğrenmeliyiz. Ek olarak, "tr" etiketini başta kullanmanızı tavsiye ederiz.

değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Uyarınız içinde ayrı bir teşekkür ederim hocam

Hazırlayacağım dediğin kadar dolu bir yazı olmuş. Emeğine sağlık bir vote mi hak ettin :)

This post has received gratitude of 1.15 % from @appreciator thanks to: @the-world.

Tebrikler :)

@cmtzco has voted on behalf of @minnowpond.
If you would like to recieve upvotes from minnowponds team on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond.

            To receive an BiggerUpvote send 0.5 SBD to @minnowpond with your posts url as the memo
            To receive an BiggerUpvote and a reSteem send 1.25SBD to @minnowpond with your posts url as the memo
            To receive an upvote send 0.25 SBD to @minnowpond with your posts url as the memo
            To receive an reSteem send 0.75 SBD to @minnowpond with your posts url as the memo
            To receive an upvote and a reSteem send 1.00SBD to @minnowpond with your posts url as the memo

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 64693.66
ETH 2975.51
USDT 1.00
SBD 3.70